Ga naar inhoud

M met extra


zter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

DIT BOUWEN ZE IN DE COUPE 2.8 VAN FRANK BIJ ASA INFINITAS DEZE WEEK GAAT HIJ HEM HALEN IN

MUCHEN

Ik ben geen expert maar dat lijkt me sterk. Een 2.8 is nog steeds geen M. Toch?...
This supercharger kit can be used on E36 M3 3.0L Euro version (S50B30), E36 M3 3.2L Euro version (S50B32), M Coupe Euro version (S50B32) and M Roadster Euro version (S50B32).
Link naar reactie
Eén ding scheelt er ligt een automaat achter B)

Volgens Duits Z forum zijn ze niet kapot van de combinatie kompressor en automaat

http://www.zroadster.com/forum/bmw_z3_coup..._automatik.html

Uit een 2.8 kan je volgens de website van G Power (sinds gisteren bekend dat Infinitas werd overgenomen door G Power)

maximaal 295 pk halen. Er bestaan 2 kompressor kits voor een 2.8 : Evo Eco - 252 pk en Evo 1 - 295 pk. Maar voor het bedrag van die ombouw heb je al een M... (ik heb deze berekening al lang geleden gemaakt) -_-

Infinitas

Link naar reactie
Volgens Duits Z forum zijn ze niet kapot van de combinatie kompressor en automaat

http://www.zroadster.com/forum/bmw_z3_coup..._automatik.html

Uit een 2.8 kan je volgens de website van G Power (sinds gisteren bekend dat Infinitas werd overgenomen door G Power)

maximaal 295 pk halen. Er bestaan 2 kompressor kits voor een 2.8 : Evo Eco - 252 pk en Evo 1 - 295 pk. Maar voor het bedrag van die ombouw heb je al een M... (ik heb deze berekening al lang geleden gemaakt) -_-

Infinitas

Navigator,

Ik laat me allang niet meer gek maken door PK-verhalen (dat hoort alleen bij het brommer-tijdperk).... 350 pk uit een 2.8 zal voor de meest bizarre prijs best mogelijk zijn, al gaat dit ten kostte van de betrouwbaarheid.

Bovendien kan ik me niet voorstellen dat de automatische transmissie met een (bijna) verdubbeling van het vermogen om kan gaan.

Ik geloof het pas als ik hem weg zie trekken en bij het naar z'n 3 (vd 4) schakelen nog een streep zie ontstaan ...

Edit:

Ik lees overigens dat Infinitas op een 2.8 automaat monteert en hierbij de riem/ketting o.i.d. in de automaat vervangt maar dan achteraf het vermogen alsnog 10pk terugregelt om de automaat heel te houden. (dan hebben we het dus over 242pk)

Link naar reactie

Jongens ik wil toch wat recht zetten het gaat hier niet om wie heeft de meeste,, pK ,,of dat kan wel of niet !!

Zo krijgen we weer haat en nijt en dat kan niet de bedoeling zijn . :birthday:

Het is toch hartstikke tof dat er ook een 2.8 coupe met compressor bij ons forum zit, weer eens wat anders.

En de rede dat hij zoveel geld uitgeef is simpel.

Hij heeft deze coupe ooit nieuw gekocht {dat hoor je al niet veel} had hem wegens tijd gebrek een paar jaar onder een zeil staan en dit jaar weer voor de dag gehaalt is nog wezen kijken voor een Z4 coupe maar kon het niet over zijn hart verkrijgen om zijn Z3 weg te doen maar wilde wel meer vermogen.

Roepen jullie in koor waarom dan geen M ... er zijn geen m..men met automaat

En hij kan allen automaat rijder .

Zo vrienden en vriendinnen ik hoop dat het nu wat vragen heeft opgelost.

Voor degene die onder de kap willen kijken Frank komt als het goed is de 6e naar de meet en greet.

ik ben overigens ook heel blij met mij 1.9 :guitar:

Link naar reactie
Het is toch hartstikke tof dat er ook een 2.8 coupe met compressor bij ons forum zit, weer eens wat anders.
Ik ben best wel blij met dit draadje omdat dit bij mij ook heel erg leeft. Mijn kleintje is mijn koninginnetje en ik zal die dus niet snel meer wegdoen.

Aangezien iedereen een M kan kopen ga ik ook liever dat "benaderen" met de huidige kar. Hopelijk mag dit topic ook worden misbruikt om wat info over dit soort zaken te krijgen.

Doordat ik al een M-sportfahrwerk heb zit dat wel goed ook al zal ik tzt wel even de rubberen en slijtende delen onder de auto vervangen en ook de remmen zullen worden vervangen door wat sterkere exemplaren (wanneer ik toch nieuwe moet) maar wat moet er nog meer gebeuren wanneer je een pk of 50-100 toevoegt?

Wat kan bijv. je chassis aan? En de bak? Wat zijn de ervaringen met dit soort zaken (zowel als gebruiker als als inbouwer)? Wie heeft een upgrade op z'n remmen en hoe bevalt dat? etc. etc.

Aangezien ik er al een meerjaren-project van heb gemaakt mag dit nog wel even open blijven wat mij betreft.

Link naar reactie
Wat kan bijv. je chassis aan? En de bak? Wat zijn de ervaringen met dit soort zaken (zowel als gebruiker als als inbouwer)? Wie heeft een upgrade op z'n remmen en hoe bevalt dat? etc. etc.

Versterkte koppeling.

Versterkt subframe kan ook geen kwaad.

Nieuwe remmen + blokken, en dan geen half werk zoals de zimmerman schijven + EBC blokjes.

Link naar reactie

Bij deze mijn reactie als eigenaar van de bewuste QP als aanvulling op het bericht van zter:

- natuurlijk kan ik een M kopen, een Z4 wellicht, ik kan ook een 911 kopen of een Aston Martin of... Feit is dat ik de auto in 1998 nieuw kocht omdat ik als een blok viel voor het ontwerp. Vanwege een fysieke beperking moet ik automaat rijden, een M valt hierdoor af. Andere merken komen zelfs - en vanzelfsprekend - niet in beeld, ik beschouw me als een liefhebber van het eerste uur. Een mooier model heb ik nog niet gevonden!

- natuurlijk ben ik me in de loop van de jaren bewust gaan worden van de Z3's met meer vermogen, ook de M - uiteraard. Ik heb altijd de wens gehad om meer vermogen uit de auto te halen. Helaas was er niemand die me nu eens echt goed kon voorlichten. De hele riedel van filters, nokkenassen, software aanpassing, spaghetti spruitstukken, Mosselman, alles,werkelijk alles heb ik onderzocht. De afgelopen 1,5 jaar heb ik me volledig geconcentreerd op compressoren en hun producenten. Uiteindelijk ben ik bij de bron uitgekomen: Alpina. Ik ben afgereisd naar Munchen en heb me daar goed voor laten lichten. Na ampel beraad heb ik de knoop doorgehakt en heb mijn QP daar op gegeven moment achtergelaten. Komende dinsdag, na 6 lange weken wachten, kan ik hem ophalen.

- in de berichtgeving, teruglezend in dit topic, valt het mij op dat een heleboel de klok hebben horen luiden, maar de bewuste klepel nooit gevonden hebben. Er worden verschillende dingen door elkaar gehaald, zo is bijvoorbeeld DA-Motorsport geen Infinitas, zij gebruiken slechts een onderdeel van Infinitas. Een automaat hoeft geen belemmering te zijn voor een compressor, het ligt er maar aan welke automaat er in de QP ligt (er zijn verschillende types in de loop der jaren toegepast), zo ligt in mijn QP af fabriek een GM L430E, een rauwe Amerikaanse bak die absolut geen problemen heeft met het hoge koppel en de PK's. Bij een ander type, bijvoorbeeld de ZF, kan het voorkomen dat vermogen beperkt opgevoerd kan worden.

- wat jullie in internet lezen over de 250 of 295 PK-uitvoeringen voor de 2.8: dit zijn standaard produkten die aangeboden worden voor een redelijke prijs. Als je met de jongens van Alpina aan tafel zit, ontdek je dat de sky de limit is. Uiteraard tegen astronomische bedragen. Voor mij lag de limiet op 350 PK met een koppel van 420 Nm tegen een voor mij acceptabele prijs.

- gekkenwerk? Mwah, maar meer een liefhebber die het waanzinnig vind om iets speciaals te doen met die oude QP van hem. Een leuke bijkomstigheid van mijn jarenlange spit- en zoekwerk is dat ik de auto inmiddels van haver tot gort ken en aardig goed op de hoogte ben van de do's en don'ts van mijn QP.

Wellicht tot de 6e want misschien strand ik wel op de Bundesbahn...

Link naar reactie
Bij deze mijn reactie als eigenaar van de bewuste QP als aanvulling op het bericht van zter:

quote]

Goed verhaal. Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Je bent in ieder geval uniek. Kan ik niet zeggen met m'n fabrieks M. :birthday:

Link naar reactie
Bij deze mijn reactie als eigenaar van de bewuste QP als aanvulling op het bericht van zter:

- natuurlijk kan ik een M kopen, een Z4 wellicht, ik kan ook een 911 kopen of een Aston Martin of... Feit is dat ik de auto in 1998 nieuw kocht omdat ik als een blok viel voor het ontwerp. Vanwege een fysieke beperking moet ik automaat rijden, een M valt hierdoor af. Andere merken komen zelfs - en vanzelfsprekend - niet in beeld, ik beschouw me als een liefhebber van het eerste uur. Een mooier model heb ik nog niet gevonden!

Ik krijg het gevoel dat je je zelf aan het verdedigen bent waarom je deze keuze hebt gemaakt :drank: Nergens voor nodig, ik denk juist dat de mensen die hebben gereageerd erg benieuwd zijn naar het eind ersultaat :birthday: Ik vind het al een hele prestatie dat je het al 8 jaar volhoud in 1 en dezelfde auto, je moet ook wel een enorm liefhebber zijn een dergelijke investering te doen :guitar: Ben 6 december erg benieuwd :party:
Link naar reactie
Bij deze mijn reactie als eigenaar van de bewuste QP als aanvulling op het bericht van zter:

...

Wellicht tot de 6e want misschien strand ik wel op de Bundesbahn...

welkom Frank.. we hebben elkaar gesproken tijdens een van de vorige forumritten en de bevlogenheid iets bijzonders te realiseren spatte er toen al vanaf bij je. Ben bijzonder benieuwd naar het resultaat en het uiteindelijke verhaal.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.