Ga naar inhoud

M met extra


zter

Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

........ het gaat hier niet om wie heeft de meeste,, pK ,,of dat kan wel of niet !!

Zo krijgen we weer haat en nijt en dat kan niet de bedoeling zijn . :birthday:

Het is toch hartstikke tof dat er ook een 2.8 coupe met compressor bij ons forum zit, weer eens wat anders.

.......

Voor degene die onder de kap willen kijken Frank komt als het goed is de 6e naar de meet en greet.

ik ben overigens ook heel blij met mij 1.9 :guitar:

Goede posting van een enthousiaste z3 rijder, niks mis mee.

Wat betreft de kritiek van sledgehammer :

Hij is moderator en probeert het forum compact te houden zodat onderwerpen later gemakkelijk kunnen worden gevonden en bij elkaar staan.

Link naar reactie
welkom Frank.. we hebben elkaar gesproken tijdens een van de vorige forumritten en de bevlogenheid iets bijzonders te realiseren spatte er toen al vanaf bij je. Ben bijzonder benieuwd naar het resultaat en het uiteindelijke verhaal.

Ik was idd ook bij dat bewuste gesprek en kan eigelijk alleen maar zeggen : Respect :birthday:

Gaan er ook nog uiterlijke veranderingen plaatsvinden ??

Link naar reactie

Heeft absoluut niks met nijd te maken, maar over de Infinitas kompressoren is al veel geschreven (zowel pos als neg)

Feit is dat deze zo gemaakt zijn, dat ze acceptabele prestaties kunnen geven, binnen een betrouwbaar kader en tegen een aanvaardbare prijs.

Dat je met Alpina in zee gaat, is natuurlijk een topkeuze en van een heel ander niveau.

Ik ben ervan overtuigd dat zij jou Qp tot een pittig ding omvormen... :lol:

Link naar reactie

Nou Frank, ik denk dat iedereen je volgende week op de parkeerplaats staat op te wachten.

Wel een goed verhaal overigens. Ik mis voor een groot deel de technische kennis om alles te volgen maar je hebt je duidelijk zeer goed voorbereid en bent een echte liefhebber zo te lezen.

Altijd leuk om bijzondere exemplaren op het forum te hebben.

Dat doet niets af aan alle andere modellen (of het nu 1.8 of :lol: is), want ik denk dat de meesten hier liefhebbers zijn, maar dit zijn wel de extraatjes denk ik.

Link naar reactie
- wat jullie in internet lezen over de 250 of 295 PK-uitvoeringen voor de 2.8: dit zijn standaard produkten die aangeboden worden voor een redelijke prijs. Als je met de jongens van Alpina aan tafel zit, ontdek je dat de sky de limit is. Uiteraard tegen astronomische bedragen. Voor mij lag de limiet op 350 PK met een koppel van 420 Nm tegen een voor mij acceptabele prijs.
Mag ik onbescheiden genoeg vragen wat de prijs is van zo'n top-upgrade (toch 30 paardjes meer dan een M - ok 29 zeikerds - ).

En wie heeft wat prijzen of een linkje naar de meer bescheiden upgrades (Infinitas, Mosselmann ed).

- gekkenwerk? Mwah, maar meer een liefhebber die het waanzinnig vind om iets speciaals te doen met die oude QP van hem. Een leuke bijkomstigheid van mijn jarenlange spit- en zoekwerk is dat ik de auto inmiddels van haver tot gort ken en aardig goed op de hoogte ben van de do's en don'ts van mijn QP
Ik ben voor het toelaten van meer gekken hier. Kippenvel wanneer ik je verhaal lees. Gelukkig heb ik een limiet op de CC.
Link naar reactie

Wist niet dat alpina dit soort dingen ook deed, wel benieuwd naar de prijs, alpina is niet de goedkoopste.

Op de Duitse fora hebben verschillende mensen de kompressorkit van ASA/Infinitas op de 2.8 en of de 3.0.

Naast de positieve verhalen lees is dat het topvermogen er moeilijk uitkomt en het verbruik flink stijgt.

Een tip, laat het door een erkend bedrijf doen en zorg voor garantie. Ken iemand met een 330i met kompressor die al meerdere lambda's en katalysatoren verbrand heeft en het ding maar niet fatsoenlijk afgesteld krijgt.

Link naar reactie
En wie heeft wat prijzen of een linkje naar de meer bescheiden upgrades (Infinitas, Mosselmann ed).

Mosselman kost ongeveer tussen de 4000 - 5000 euro ligt eraan voor welke type het is. Ik weet dat die van mij 10000 Gulden gekost heeft... Het werkt trouwens goed.. verbruik valt mee en geen extra onderhoud (behalve om de 8000 km olie + bougies)

Mosselman turbo.com

Mosselman turbosystems

Link naar reactie
Mosselman kost ongeveer tussen de 4000 - 5000 euro ligt eraan voor welke type het is. Ik weet dat die van mij 10000 Gulden gekost heeft... Het werkt trouwens goed.. verbruik valt mee en geen extra onderhoud (behalve om de 8000 km olie + bougies)

Mosselman turbo.com

Mosselman turbosystems

Heb je wat meer info over verdere aanpassingen die jou Z heeft gehad? Ik kan me voorstellen dat je een 4-pitter niet met slechts alleen een partij extra paarden de weg op stuurt maar dat je ook wat andere zaken aanpast zoals remmen en onderstel.

Ik weet dat ik dat wil maar ik heb nog geen idee wat en hoe het moet.

Link naar reactie
Heb je wat meer info over verdere aanpassingen die jou Z heeft gehad? Ik kan me voorstellen dat je een 4-pitter niet met slechts alleen een partij extra paarden de weg op stuurt maar dat je ook wat andere zaken aanpast zoals remmen en onderstel.

Ik weet dat ik dat wil maar ik heb nog geen idee wat en hoe het moet.

Het enigste wat er aan veranderd is, is de turbo kit. Die is gemonteerd door mosselman. Hij heeft wel vanaf de fabriek uit een M-onderstel. Geen idee of dat zo heel veel voorsteld. De remmen doen het opzich aardig... maar niet top, (snel last van fading) en zeker niet als je mee gaat naar knallen in duitsland... :mellow: heb daar vorige week brembo's voor besteld..maar nog niet binnen.. dus ben benieuwd! Voor de rest eigelijk geen klachten over iets... turbo zit er nu 80000 km op en geen problemen, en weinig olie verbruik. :D

Link naar reactie
Mag ik onbescheiden genoeg vragen wat de prijs is van zo'n top-upgrade (toch 30 paardjes meer dan een M - ok 29 zeikerds - ).

En wie heeft wat prijzen of een linkje naar de meer bescheiden upgrades (Infinitas, Mosselmann ed).

Ik ben voor het toelaten van meer gekken hier. Kippenvel wanneer ik je verhaal lees. Gelukkig heb ik een limiet op de CC.

Als je meer wil weten van Frank zijn compressor project moet je morgen naar de meeting komen in zevenhuizen kan je het allemaal van dicht bij zien en kan hij je er vast nog meer van vertellen.

Link naar reactie
Als je meer wil weten van Frank zijn compressor project moet je morgen naar de meeting komen in zevenhuizen kan je het allemaal van dicht bij zien en kan hij je er vast nog meer van vertellen.

Ben benieuwd.

Link naar reactie
Als je meer wil weten van Frank zijn compressor project moet je morgen naar de meeting komen in zevenhuizen kan je het allemaal van dicht bij zien en kan hij je er vast nog meer van vertellen.

Ik ben erbij...dat wil ik niet missen :sleepy: :sleepy:

Link naar reactie
Als je meer wil weten van Frank zijn compressor project moet je morgen naar de meeting komen in zevenhuizen kan je het allemaal van dicht bij zien en kan hij je er vast nog meer van vertellen.

Vanuit Lelystad de keuze via Utrecht (20 km. file) en amsterdam (19 km.) dus echt joepie. Ik ga die meet ooit nog wel eens doen maar ik combineer dat dan wel met een bezoek aan Roodkapje en een snipperdag.

Link naar reactie

Ik zou jullie kunnen vertellen over mijn treinreis naar München, om precies te zijn naar Autenzell. Dat zo'n reis bijna 11 uur duurt en dat die tijd niet voorbij lijkt te gaan omdat je weet wat je op gaat halen. En dat je dan ook gelijk weer weet waarom je liever niet met de trein gaat. Maar wie zit daar nu op te wachten?

Ik zou jullie kunnen vertellen over de ontvangst in Autenzell. Dat iedereen daar plotsklaps je vriend blijkt te zijn, je moet een ieder die je ziet de hand schudden en vertellen dat het goed met je gaat. Aardige mensen, goede koffie ook, kortom een nette ontvangst. Maar wie zit daar nu op te wachten?

Ik zou jullie kunnen vertellen over de uitnodiging om mee te Frühstücken, dat de Brezen met zout een streling voor je gehemelte zijn en dat je ondertussen met een half oor luistert naar de uitleg over je nieuwe aanwinst. Zo saai vertelt zoals alleen Duitsers dat kunnen. Maar wie zit daar nu op te wachten?

Maar dan komt het. Je wordt meegenomen naar het inbouwgedeelte. Grote plakkaten: Fotografieren verboten! Plotsklaps sta je weer bij je QP, eindelijk. Zo op het eerste gezicht is er niets veranderd, dus dat is goed. Je gaat wat beter kijken en je ziet twee subtiele uitlaatpijpjes achter uit de bumper komen. "Dass ist der staudruckoptimierte Schalldempfer" hoor je de gastheer zeggen. Je realiseert je op dat moment nog niet dat je later pas begrijpt en ervaart wat die woorden betekenen. Aan de voorkant valt je ook wat op, je kunt alleen je vinger er nog niet op leggen. Tot je beseft dat de complete ventilatorunit verdwenen is. Je kunt je niet meer bedwingen en eist bijna dat de motorkap geopend wordt. Om je heen wordt begrijpend geglimlacht. Dan gaat de kap open. Paniek! Waar moet je beginnen met kijken. Naar de nieuwe oliekoeler die in de plaats van de ventilatorunit gekomen is? Naar het glimmende buizenstelsel waarvan je niet snapt dat ze het onder de kap hebben kunnen krijgen? En waar is het luchtfilter? En hoe hebben ze in hemelsnaam het kloppend hart van je nieuwe aanwinst - de kompressor - kunnen plaatsen? De duitse Punktlichkeit heeft zich laten gelden. Alles is ingebouwd en heeft een plaats gekregen. Het ziet er perfekt uit.

"Wollen Sie mal eine Probefahrt machen?" vraagt je gastheer. Ja, nou ja, dat wil je eigenlijk wel, maar je wil ook wel weg, de Autobahn op. Dus worden op mijn verzoek de zakelijke beslommeringen afgehandeld, moet ik weer het hele rondje handen schudden. Eindelijk krijg ik de sleutel en wordt losgelaten, "Gute fahrt, bitte sind Sie vorsichtig!" Ja, ich pass auf.

Beste mensen, waarom duurden die 812 km Autobahn niet langer....

Link naar reactie

En toen???

Even netjes 15km de olie op tempratuur gereden. Express bij een parkeerplaats gestopt en gekeken in hoeveel versnellingen er strepen ontstaan???

Dit is eventjes hoe ik zou handelen :sleepy:

Link naar reactie

Nou ja, als jullie dan persé wat saaie getallen willen zien, wie ben ik dan om die te weigeren. Maar eerst mijn oprechte verontschuldigingen want het betreft tenslotte een QP 2.8 uit '98 en daar kun je niet teveel van verwachten. Bij deze dan:

5.53 seconden 0-100

rond de 7 seconden 120-200

vanaf 1250 ~/min barst de straalpijp los (de term stauoptimierte Schalldämpfer begin je nu te snappen) en gaat door tot ongeveer 6000 ~/min

boostpressure 0.55 bar

Link naar reactie
<br />Nou ja, als jullie dan persé wat saaie getallen willen zien, wie ben ik dan om die te weigeren. Maar eerst mijn oprechte verontschuldigingen want het betreft tenslotte een QP 2.8 uit '98 en daar kun je niet teveel van verwachten. Bij deze dan:<br /><br />5.53 seconden 0-100<br />rond de 7 seconden 120-200<br />vanaf 1250 ~/min barst de straalpijp los (de term stauoptimierte Schalldämpfer begin je nu te snappen) en gaat door tot ongeveer 6000 ~/min<br />boostpressure 0.55 bar<br /><br /><br /><br />
<br /><br /><br />

Pfff Frank ik krijg het er nu al warm van ik ben blij dat we voor het eten even een proefritje gaan maken ik heb nog a last van een zwakke maag en het is toch zonde als nieuwe Infinitas badge op je dashboard onder de TEEEERRE JAKKES van Le Baraque zit.

Binn gespannt bis heute abend

Link naar reactie

Prachtig Frank. Je weet het mooi te vertellen. Wat zal de tijd in de garage lang geduurd hebben voordat je kon gaan rijden.

Zie het al helemaal voor me ..... jajajaja geef me die sleutels nou maar ik wil rijden :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.