Ga naar inhoud

Nieuwe Z4 besteld


rtoonen

Aanbevolen berichten

Halo allemaal,

Zoals de titel al zegt ben ik hier nieuw en wordt onze nieuwe Z4 eind januari geleverd. Het is de 2.5i - executive geworden. Kleur Stratus grau met saddletan bekleding. Veel opties zoals de xenon, 17" type 200 velgen en de Blue-tooth. Op dit moment zijn we in bezit van een MX-5 van 7 jaar oud, maar 1 proefrit in de Z4 had ons overtuigd. Zo'n 6-cylinder rijdt geweldig :thumbup:

Ik hoop hier komende tijd onze ervaringen met jullie te delen!

gr,

Rob

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

.............en wordt onze nieuwe Z4 eind januari geleverd. Het is de 2.5i - executive geworden. Kleur Stratus grau met saddletan bekleding. Veel opties zoals de xenon, 17" type 200 velgen en de Blue-tooth.

Wij zijn jaloers :thumbup:

Link naar reactie
Dat is een flinke stap vooruit, van een MX5 van 7 jaar naar een gloednieuwe Z4, met 2,5 liter 6-cyl.

welkom hier en veel voorpret toegewenst.

Dat denk ik ook, wordt dus genieten de komende jaren. Welkom, we ontmoeten je graag op een van de tourritten.

Link naar reactie

Hoi welkom, leuke kleuren en mooie auto. Het is dus de 177pk versie als ik het goed lees. Weet je overigens of dit een electronisch geknepen 218pk versie is? Waarschijnlijk vervalt de BMW garantie als je het eventueel (uitgaande van een electronische knijpen) laat weghalen, maar toch leuk om te weten dat er nog meer in zit. Overigens wel verwarrend van BMW dat de 525 een geknepen 3-liter is en er van de 2.5 liter ook nog 2 versies zijn.

Link naar reactie

Diep respect voor het feit dat je 7 jaar met dezelfde auto rijd :thumbup: Gefeliciteerd met de aankoop ik hoop dat je er minstens zoveel plezier van hebt maar dat kan niet anders met zo'n Z4 :thumbup:

Lezen Roger de mazda is 7 jaar oud en ze hebben hem nu 3,5 jaar

aangepast door z3mroadster
Link naar reactie

Iedereen bedankt voor de reacties. Het gaat idd nog wel even duren. De MX-5 hebben we nu zo'n 3,5 jaar gereden. Verschillende tourritten mee gedaan (MX-5 club) naar o.a. Zuid Engeland. De Z4 is een flinke stap omhoog tov van een 2e generatie MX-5. We hebben geen proefrit gemaakt in een nieuw model omdat we beiden vielen voor de design en uitstraling van de Z4. Een proefrit met de 2.5l 177PK deed de rest. Ik heb nog verschillende vragen over de auto die ik komende weken hier op het forum ga loslaten. Ik hoop dan op net zoveel reponse. :thumbup:

Gr,

Rob

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Heb je al zo'n kalendertje gemaakt waarbij je iedere dag een hokje mag open maken ;).

Spannend, veel plezier met aftellen en de voorpret ;)

Een adventskalender!!!

Ik heb er zelf ook één (of twee):

2006_11_30_adventskalender_2_640.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Geweldig hoor, een mooi vooruitzicht voor het nieuwejaar. Al goede voornemens?? :thumbup:

Veel rijden in de nieuwe ZZZZ?

Ok, binnen 10 dagen is het zover en wil ik toch wat vragen stellen die ik zo 1-2-3 niet heb kunnen vinden (of niet zo lang gezocht...):

- rijdt de 2.5i nou op super of euro 95?

- zijn de runflat-banden nou echt slechter dan gewone, qua comfort en wegligging?

- hoe zijn de ervaringen met de blue-tooth van BMW, is dit vergelijkbaar met bv een Parrot (zeer goede ervaringen mee).

- heeft de 2.5i een sportknop?

- is de wagen in te stellen dat bij wegrijden de deuren op slot gaan (bij voorkeur zonder dat het dashboardkastje op slot gaat, meegemaakt bij Renault, erg irritant)?

pffff en voorlopig de laatste: is de Z3/Z4-club de moeite waard?

gr,

Rob

Link naar reactie
Veel rijden in de nieuwe ZZZZ?

Ok, binnen 10 dagen is het zover en wil ik toch wat vragen stellen die ik zo 1-2-3 niet heb kunnen vinden (of niet zo lang gezocht...):

- rijdt de 2.5i nou op super of euro 95?

euro 95 kan zonder probleem. Scheelt bij mij wel een beetje in verbruik. Ik rij altijd op euro98

- zijn de runflat-banden nou echt slechter dan gewone, qua comfort en wegligging?

Ja, die runflat banden zijn echt katastrofaal. Onvergelijkbaar qua grip en comfort met "echte" banden. Bovendien zijn ze theoretisch niet te repareren en vrij duur. Onmiddellijk verwijderen die handel! Als leuker alternatief is een dagje met de runflats op circuit... dan ben je daar ook weer vanaf :thumbup: Ik had mijn 18" velgen met goeie banden (destijds SP9000's) al besteld vooraleer de wagen geleverd was.

Je beseft natuurlijk pas het verschil tss RFT en goeie banden als je beide geprobeerd hebt. Mijn zzzz rijdt op 18" Dunlop Sportmaxx en Hartge/Sachs Cup ophanging comfortabeler dan een zzzz op 16" RFT met NORMALE, niet sport, ophanging!

En dan nog niet gesproken over de tramlining van die RFT's... Ik mag er niet meer aan denken!

- hoe zijn de ervaringen met de blue-tooth van BMW, is dit vergelijkbaar met bv een Parrot (zeer goede ervaringen mee).

Ik vind de Parrot CK-3100 in elk geval gebruiksvriendelijker. Qua doeltreffendheid zijn ze aan elkaar gewaagd. Microotje van OEM systeem zit naast het interieurlampje.

- heeft de 2.5i een sportknop?

Die met de M54B25 motor in elk geval wel. Ik vermoed de geknepen 2.5i niet.

- is de wagen in te stellen dat bij wegrijden de deuren op slot gaan (bij voorkeur zonder dat het dashboardkastje op slot gaat, meegemaakt bij Renault, erg irritant)?

Kan, maar dan is alles vast vgs mij. Het dashboardkastje vergrendelt sowieso NOOIT mee, aangezien dit een manueel slot heeft. Het compartiment tussen de zetels vergrendelt mee met de deuren. Nu, in dat dashboardkastje krijg je enkel een pakje sigaretten hoor!

pffff en voorlopig de laatste: is de Z3/Z4-club de moeite waard?

daar ga ik hier geen uitspraken over doen :blink:

Link naar reactie

Kleine correctie - alleen bij 2003 model was de microfoon bij het lampje, erna boven het stuur op de kolom.

Er zijn een aantal opties in te stellen die je van te voren bij de dealer moet afspreken:

- Follow me home lights (groot licht knipper bij kontakt uit - lampen branden 30 seconden)

- Deuren dicht bij wegrijden

- Alarm knippert de knipper lichten bij aan en uit zetten

- drive lights on/off

- en nog een lange lijst ... vraag maar even aan de dealer of die hem aan je kan geven zodat je kan aanvinken wat je wilt

Link naar reactie

Nou ben ik zelf niet zo Z4-derig (kwestie van smaak), maar omdat je 'm op mijn verjaardag mag gaan halen en ik het genot van voorpret ken, heb ik eens even zitten neuzen.

Ken je de Z4-guide al?

En ik dacht nog "ik zoek wel even een PDF-je van een Z4-manual voor je", maar dat viel nog niet mee. Hier (wel een wat oudere) kun je je alvast inlezen :thumbup:

Link naar reactie

- rijdt de 2.5i nou op super of euro 95? vreet alles, van normaal tot eur 98. Echter die super benzine van Shell is in Nl ook euro 95, ik tank altijd euro 95, soms in BRD eur 98, merk weinig verschil, iets zuiniger misschien. Hebzelfs in BRD wel eens de normale benzige, is Eur 91 geloof ik getankt.

- zijn de runflat-banden nou echt slechter dan gewone, qua comfort en wegligging?, zijn stugger, rijd nu op Dunlop winter, non run flat,op normale velgen, maar moet zeggen dat ondanks stugheid runflat beter bevallen, meer gevoel met de weg, minder snel uitbreken. Met de Dunlops zie ik regelmatig het ASC lampje knipperen.

- heeft de 2.5i een sportknop? de oude wel, maar die heeft 192 pk, is ook de S uitvoering

- is de wagen in te stellen dat bij wegrijden de deuren op slot gaan (bij voorkeur zonder dat het dashboardkastje op slot gaat, meegemaakt bij Renault, erg irritant)? Ja, heb ik ook laten programmeren, dashboard kastje heeft geen lock, ruimte tussen/achter stoelen wel, maar gaat niet opslot.

gr,

Rob

Link naar reactie
- zijn de runflat-banden nou echt slechter dan gewone, qua comfort en wegligging?, zijn stugger, rijd nu op Dunlop winter, non run flat,op normale velgen, maar moet zeggen dat ondanks stugheid runflat beter bevallen, meer gevoel met de weg, minder snel uitbreken. Met de Dunlops zie ik regelmatig het ASC lampje knipperen.

komt omdat de 16" en 17" een vrij hoge flank hebben. Als je 18" bijvoorbeeld 225/40 en 255/35 neemt is het "elastisch" aanvoelen helemaal weg.

Als je 't helemaal goed wil: ophangingsbussen vervangen door die van Powerflex. Minimale investering, maximaal resultaat.

IMHO

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.