Ga naar inhoud

Aanschaf Z3


sytze

Aanbevolen berichten

:kisstogether: sorry, maar valt het jullie niet op hoe het forum weer in een positieve opgaande beweging zit: opbouwende, mooi ondersteunde kritieken en meningen in en op topics die ons duidelijk nauw aan het hart liggen:

zalig!

Jammer dat het weer wordt verknalt met een aantal foto's die totaal niet ter zake doen aangezien de beste man een roadster wil ;) :schater: Succes met de zoektocht lekker op je gevoel af gaan, en als dat een mooie 1.8 is so what :thumbup:
Link naar reactie
  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jammer dat het weer wordt verknalt met een aantal foto's die totaal niet ter zake doen aangezien de beste man een roadster wil :kisstogether::schater:...

even goed lezen, dan rustig adem halen en vervolgens pas reageren Frieze vriend :thumbup:

Link naar reactie

Dat zijn ook een aantal mooie plaatjes zeg!

Ben alleen bang dat mijn vader dat iets té vindt :kisstogether:

Even nog een snelle samenvatting van alles wat in de afgelopen dagen is gepost:

Volgens zijn er nog niet echt vaste punten bij een Z3 waarop je moet letten. Geen standaard roestplekken of onderdelen die niet zo lang meegaan.

Over de motor heb ik al goede dingen gehoord, die kan wel een paar tonnetjes aan. Da's natuurlijk altijd goed.

Morgen staat de wekker vroeg en gaan we op pad. Ik heb een aantal van jullie reacties uitgeprint en die ga ik in de auto met m'n vader behandelen.

Ik heb ook m'n fototoestel bij me, dus zal een paar foto's maken. Die staan er alleen pas begin volgende week op, want dit weekend ben ik niet achter de computer :thumbup:

Ik ga morgenmiddag even naar Utrecht (voor pleasure, geen business ;)) op een manier die jullie waarschijnlijk vervloeken: met het openbaar vervoer! ;)

Haha, ach wat moet je in het centrum van Utrecht met een auto. (wil niemand op de tenen trappen, maar als je niet bekend daar bent, dan ga je liever niet zoeken naar parkeerruimte. Gewoon lekker makkelijk zo.)

Link naar reactie
Koop een 2.8 ipv een 1.8, of toch op zijn minst een 6 pitter.

Ik vind dit een erg kortzichtig antwoord........alsof de belevingsplezier alleen maar van een vet blok afhangt en dus alleen maar mogelijk is met een 2.8 of 6 pitter terwijl het genieten van een Z3 op tal van andere punten zeker zo belangerijk is..............jammer

Link naar reactie
Ik vind dit een erg kortzichtig antwoord........alsof de belevingsplezier alleen maar van een vet blok afhangt en dus alleen maar mogelijk is met een 2.8 of 6 pitter terwijl het genieten van een Z3 op tal van andere punten zeker zo belangerijk is..............jammer

Nogmaals, voor diegenen die het niet begrijpen....dit is mijn mening, die wordt tenslotte gevraagd, betekend niet dat alle eigenaars van een 4 pitter zich aangevallen moeten voelen, dat is pas kortzichtig................

En overigens, alle pleziertjes die je bij een 4 pitter hebt zitten ook op de 6 pitter, plus nog een extraatje :schater:

Link naar reactie
Ik vind dit een erg kortzichtig antwoord........alsof de belevingsplezier alleen maar van een vet blok afhangt en dus alleen maar mogelijk is met een 2.8 of 6 pitter terwijl het genieten van een Z3 op tal van andere punten zeker zo belangerijk is..............jammer

Ah Cor Z3, dat hebben we al besproken en iedereen is het weer met elkaar eens dat een Z3 überhaupt het leukste is :thumbup:

Maar jij hebt dus (denk ik, aan de hand van je reactie) een minder 'schreeuwerig' voertuig? Bewust voor gekozen? Wat waren jouw afwegingen? Wil een beetje ieders ervaring meten, dus ben natuurlijk ook benieuwd naar de jouwe!

[edit]Om nog even terug te komen op dat toeren... Dat kan niet beter benadrukt worden dan op dit moment geloof ik. Ik had om 08:00 uur met mijn vader afgesproken en het is nu 08:11. :kisstogether:[/edit]

Link naar reactie
Ah Cor Z3, dat hebben we al besproken en iedereen is het weer met elkaar eens dat een Z3 überhaupt het leukste is ;)

Maar jij hebt dus (denk ik, aan de hand van je reactie) een minder 'schreeuwerig' voertuig? Bewust voor gekozen? Wat waren jouw afwegingen? Wil een beetje ieders ervaring meten, dus ben natuurlijk ook benieuwd naar de jouwe!

[edit]Om nog even terug te komen op dat toeren... Dat kan niet beter benadrukt worden dan op dit moment geloof ik. Ik had om 08:00 uur met mijn vader afgesproken en het is nu 08:11. :thumbsup:[/edit]

Remco, je bent wel een voorbeeld forum member hoor! Fijne reactie.

Je wordt zo wel verplicht om een Z te gaan kopen en op het forum te blijven. Heel veel plezier met je vader vandaag. Ben benieuwd hoe jullie het gaan ervaren.

Link naar reactie
Ah Cor Z3, dat hebben we al besproken en iedereen is het weer met elkaar eens dat een Z3 überhaupt het leukste is ;)

Maar jij hebt dus (denk ik, aan de hand van je reactie) een minder 'schreeuwerig' voertuig? Bewust voor gekozen? Wat waren jouw afwegingen? Wil een beetje ieders ervaring meten, dus ben natuurlijk ook benieuwd naar de jouwe!

[edit]Om nog even terug te komen op dat toeren... Dat kan niet beter benadrukt worden dan op dit moment geloof ik. Ik had om 08:00 uur met mijn vader afgesproken en het is nu 08:11. :thumbsup:[/edit]

Bij mij weegt de staat/conditie in combinatie met de kleur en uitvoering het zwaarst , heb in het verleden ook M3 gereden , mijn PERSOONLIJKE mening (zal hier heel voorzichtig mee zijn) is dat in het begin je een enorme kick krijgt van zoveel vermogen hierover is geen discussie mogelijk maar voor mij was na een 1/2 jaar de kick van het snel optrekken er een beetje af...m.a.w het wordt gewoon het valt op bij bijv.de stoplichten ...jij bent al bij de tweede stoplicht terwijl de andere auto's net beginnen te rollen bij het eerste stoplicht met deze gedachte (althans voor mij) vindt ik het wel Fun maar heeft BIJ MIJ niet meer de hoogste prioriteit terwijl een uitvoering ( optisch ) zeker niet minder belangerijk is hier wordt je tenslotte konstant mee geconfronteerd denk aan leder/kleur/wielen etc

In elk geval begrijp me dus niet verkeerd ...tuurlijk is een zes cill. super maar je moet (denk ik) voor je zelf bepalen waar je je prioriteit legt en daar je Z3 naar kiezen

Link naar reactie

Beste Z3 forumgenoten.

Hier dan de eerste tekst van Sytze zélf! Remco en Ik (Sytze) zijn dus bij de Z3 wezen kijken. Het ding zag er fantastisch uit en had duidelijk niet veel geleden. Aanvankelijk was ik teleurgesteld omdat de kap niet electrisch open ging maar na zelf de kap met de hand open en dicht gedaan te hebben viel dat gevoel al snel weg. Het is een auto van voor 2000 en had niet de looks van die erna maar ik bleef hem mooi vinden.

Ik ga ook kijken naar een van na 2000 te zien wat mijn beleving zal zijn. Na de stoel verschoven te hebben en ik de knopjes van de spiegel geprobeerd had startte de motor niet meer. (Demonstratie-pech zo leek me). Nadat ik de stoel gesteld had voelde ik me snel thuis en wildde de showroom uitrijden maar daar was niet op gerekend. Veel kofferruimte was er niet en misschien maar goed dat er niet geen ruimte opgeofferd is aan een motortje voor de kap.

Het geluid was niet wat ik verwachtte maar ik de showroom ga ja dan ook het pedaal niet helemaal indrukken. Ik had wat meer gegrom verwacht maar dat komen door een ritje met een Z4 dat Remco vorig jaar een x geregeld had. (Die ervaring is me goed bijgebleven). Kortom ik kijk nog even verder.

Jullie (en Remco ook) bedankt voor de snelle reacties. Erg tof voor de spontane aanbiedingen om te komen kijken. Graag zou ik een keertje met een van jullie meerijden om het verschil voor of na 200, 1.8 of 2.8 te "ondervinden"....

Maar dat ik er straks een heb staat vast...en dat gaat niet te lang duren... Een ander merk hoeft niet meer. :thumbsup:

Link naar reactie
Bij mij weegt de staat/conditie in combinatie met de kleur en uitvoering het zwaarst , heb in het verleden ook M3 gereden , mijn PERSOONLIJKE mening (zal hier heel voorzichtig mee zijn) is dat in het begin je een enorme kick krijgt van zoveel vermogen hierover is geen discussie mogelijk maar voor mij was na een 1/2 jaar de kick van het snel optrekken er een beetje af...m.a.w het wordt gewoon het valt op bij bijv.de stoplichten ...jij bent al bij de tweede stoplicht terwijl de andere auto's net beginnen te rollen bij het eerste stoplicht met deze gedachte (althans voor mij) vindt ik het wel Fun maar heeft BIJ MIJ niet meer de hoogste prioriteit terwijl een uitvoering ( optisch ) zeker niet minder belangerijk is hier wordt je tenslotte konstant mee geconfronteerd denk aan leder/kleur/wielen etc

In elk geval begrijp me dus niet verkeerd ...tuurlijk is een zes cill. super maar je moet (denk ik) voor je zelf bepalen waar je je prioriteit legt en daar je Z3 naar kiezen

Mooi verwoord Cor, kan je invalshoek heel goed volgen. Voor mij begint het plezier van de Z inderaad ook wel met de looks.

Link naar reactie
Jullie (en Remco ook) bedankt voor de snelle reacties. Erg tof voor de spontane aanbiedingen om te komen kijken. Graag zou ik een keertje met een van jullie meerijden om het verschil voor of na 200, 1.8 of 2.8 te "ondervinden"....

Maar dat ik er straks een heb staat vast...en dat gaat niet te lang duren... Een ander merk hoeft niet meer. :thumbsup:

Beste sytze,

Als je echt in een mooie Z3 wil "proefrijden"willen wij ( Carin en Ben ) best eens langs komen bij je, we maken er gewoon een lekker tourritje van. Kun je eens kennis maken met de mooiste Z3 1.8 die er is :schater: Het is voor ons een eindje rijden vanuit IJmuiden naar Nijmegen maar voor een toekomstig Zzz rijder hebben we dat graag over... Je laat het maar horen...Suc6 met zoeken. ;)

Link naar reactie
Jullie (en Remco ook) bedankt voor de snelle reacties. Erg tof voor de spontane aanbiedingen om te komen kijken. Graag zou ik een keertje met een van jullie meerijden om het verschil voor of na 200, 1.8 of 2.8 te "ondervinden"....

Kom gerust langs in berkel-enschot(Tilburg) om de 2 liter 24V 6 cilinder te testen :thumbsup: ;)

Ik had al een pm gestuurd!

Link naar reactie

Zo, ik heb me ook even zelf geregistreerd.

Ik heb, zoals jullie konden lezen, net een beetje aan hem uitgelegd hoe een forum werkt. Hopen dat hij ermee uit de voeten kan!

Voortaan is 'Sytze' dus de échte Sytze en Remco de échte Remco.

Kom gerust langs in berkel-enschot(Tilburg) om de 2 liter 24V 6 cilinder te testen :thumbsup: ;)

Ik had al een pm gestuurd!

en

Beste sytze,

Als je echt in een mooie Z3 wil "proefrijden"willen wij ( Carin en Ben ) best eens langs komen bij je, we maken er gewoon een lekker tourritje van. Kun je eens kennis maken met de mooiste Z3 1.8 die er is :schater: Het is voor ons een eindje rijden vanuit IJmuiden naar Nijmegen maar voor een toekomstig Zzz rijder hebben we dat graag over... Je laat het maar horen...Suc6 met zoeken. :wave:

Briljant jongens, dit waardeert hij zeker!! Sterker nog, hij was zeer vereerd en verrast!

Leuk om je vader als klein kind om een 'stuk ijzer'*** te zien dartelen.

*** = disclaimer: waar 'stuk ijzer' staat, wordt bedoeld: "een magistrale combinatie van passie, plezier en verslaving, samengesmolten tot een ongekend memorabele bolide" :D

Hij vond jouw Z3'tje trouwens ook érg mooi, Maik!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Mensen,

Een tijd stil geweest rondom de ontwikkelingen van een Z3.

Wil niet zeggen dat er niks is gebeurd!

Zijn gaan kijken bij Alexander, BRMS.

Zéér sympathieke man die overigens ook méér dan genoeg tijd voor ons nam. Had een paar zéér fraaie modelletjes staan, maar net niet het model dat mijn vader zocht. Hij stond ons toe een kort ritje te maken in zijn BMW, een mooie 1.8 met M-onderstel. Mijn vader kreeg een goede indruk van de rijeigenschappen en het werd al ernstig snel duidelijk dat er spoedig een BMW in de garage zou staan.

Paar dagen later naar een dealer iets onder Eindhoven gegaan. Hij had een 2.3 V6 staan met 87k op teller uit 2001 (meen ik).

Even een ritje en het was al snel duidelijk. Deze was het. Geen twijfel mogelijk. Die sensatie, de kleurstelling.. Precies wat mijn vader zocht.

Luxe en sportiviteit. Een automatisch dakje, airco, cruisecontrol, mistlampen voor, licht lederen interieur, sportstoelen, cd-wisselaar, fraaie velgen, zuinige eigenaar (directeur van de garage), aparte lak (bij elke belichting een andere kleur.. :s), Amerikaans wide-body model (opvallendste: kort nummerplaatje en mph/kph schaal).. Dus: pak 'm maar in en strikje eromheen. Nog eventjes lijsten, handgrepen en uitlaat van chroom en klaar is kees. Tekenen met die hap. Naar eigen zeggen was 'ie zo blij als een hond met zeven l*llen. (dusss...)

Onderstaand een mailtje dat hij even later verstuurde:

--------------------------------------

Hi Guys

En NU staat ie in mijn Garage..... YES !!!

Man Man wat staat ie er prachtig bij. Ik kan het nog niet geloven.

Toen we 'm ophaalden stond ie al te glimmen voor in de etalage te wachten op mij.

Eindelijk was het dan zover.

We zijn zoals gezegd met de trein er samen naar toe gegaan. Naar station Weert.

Men had aangeboden ons van het station op te komen halen en dat aanbod hebben we geaccepteerd.

Mijn poot doet het al weer aardig maar als men aan bied je op te halen...ach waarom niet.

Bij aankomst moesten we letten op een grijze Volvo S60 en die hadden we al snel gevonden.

De Vader (en ex-baas en vader van de baas ...van wie de BMW was) kwam ons ophalen.

Dat doen ze nog in die kleine plaatsjes. Erg klant vriendelijk allemaal.

De trein reis duurde teeeergend lang..,maar goed toen ik in die volvo zat wist ik dat het niet lang meer kon duren.

En dat duurde het dan ook niet. Meneer Hanssen sr. kon zich mijn nervositeit goed voorstellen en moest er wel om lachen.

We hebben over van alles en nog wat gekletst en stonden al gauw oog in koplamp van de BMW.

Binnen in de etalage oogde hij donker groen maar eenmaal buiten oogde hij lever kleurig-grijs...heel gek...op de fotootjes beneden ook.

Natuurlijk moesten we koffie drinken en werd ons plechtig de papieren en sleutel overhandigd.

Ik vond niet dat ik me waardig als een klant hoefdde te gedragen en deed dat dan ook niet.

Ik liet merken dat ik zo blij was als een hond met 7 lullen en wildde er in weg rijden. Wat kon mij het ook schelen.

Hoe lang we daar binnen gezeten hebben weet ik niet maar leek wel uren te duren.

Toen naar buiten en dat ding de sporen gegeven...man wat een beleving...mijn hart klopte in mijn keel.. Eindelijk dan !!

We zijn niet de snelweg op gegaan maar van dorpje naar dorpje gereden en bij Venray Xerox langs gegaan waar Leander werkt. <<ad Remco; Leander is mijn broer, zijn zoon :unsure:>> Wij hem opgebeld om even naar buiten te komen.......hahahaha... geweldig was dat. Hij trok een smile van oor tot oor maar moest weer aan het werk. Daarna stuurde hij nog een SMS-je..."Vet gaaf man..gefelicieerd met het uitkomen van je jongensdroom"

Daarna bij de Mac even een broodje kroket gegeten en naar buiten gekeken om de bolide maar niet uit het oog te verliezen.

Dat ding dat heeft me een achterwerk niet te geloven.....mooi om te zien hoor.

En daar oogde hij leverkleurig....het is geen ballen auto...het is een toverballen auto....hahaha

Helaas regende het pijpenstelen dus vonden we het welletjes en zijn weer ingestapt.

Op de snelweg gedraaid en even dat gevoel van het duwtje in de rug aan Mieke gedemonstreerd maar dat hoefde voor haar niet...nou goed dan.

Eenmaal thuis moest de corsa uit de garage en de BMW erin. Daar staat hij nu met de deur op slot.

Vanavond komt Remco hier en dan gaan we een fles Chouffe kabouterbier (die hier al een tijd in de fridge ligt te wachten tot het moment) ritueel slachten

H Gr

De gelukkiste man op aarde

--------------------------------------

Dat zegt genoeg :blink:

Om het nog even netjes af te handelen; bij deze een aantal foto's van de bolide!

pb080065it8.th.jpg img6199dh7.th.jpg img6200fz7.th.jpg cimg5510cr9.th.jpg cimg5699tn2.th.jpg cimg5503gl7.th.jpg

Paar dagen later nog een proefrit gemaakt in een Z4 om dat eens te vergelijken, maar dat had het toch nét niet...

Hij was vastbesloten.

Ik wil jullie hier even allemaal heel hartelijk danken voor jullie tijd, moeite en adviezen. Het heeft zeker geholpen om geduldig een weloverwogen keuze te maken. Als jullie iets leuks over de auto willen zeggen, ga vooral je gang!

Link naar reactie
.

Paar dagen later naar een dealer iets onder Eindhoven gegaan. Hij had een 2.3 V6 staan met 87k op teller uit 2001 (meen ik).

Leuk verhaal en keurige en aparte ZZZ zo te zien....hij is ook nog is heeeeeeeel bijzonder met z'n 2.3 V6 :blink:

Die kleur heet trouwens Orinoco en is een Individual kleur ! Zie ik nu dat ie alleen voor iets verlaagd is en achter niet :unsure:

Link naar reactie

mooi verhaal :unsure: zo te zien is hij er blij mee, en terecht.

Zo te zien hebben we hier te maken met een origineel US exemplaar. De 2.3 is voor zover ik weet hier nooit geleverd en aan de snelheidsmeter te zien en de nummerplaten is het inderdaad geen origineel Europese auto.

Je hebt er dus een bijzonder exemplaar mee volgens mij.

Link naar reactie
Leuk verhaal en keurige en aparte ZZZ zo te zien....hij is ook nog is heeeeeeeel bijzonder met z'n 2.3 V6 :blink:

Die kleur heet trouwens Orinoco en is een Individual kleur ! Zie ik nu dat ie alleen voor iets verlaagd is en achter niet :unsure:

Inderdaad, de eerste BMW "V6" moet nog gemaakt worden!!!

Mooie wagen!!

Link naar reactie

Het is als ik het zo lees, uiteraard op de V6 na maar goed niet iedereen is zo auto minded dat hij het verschil tussen V6 en lijn 6 weet, maar..... 2.3 als het er een is dan is het de 2de van het Forum want dat kan dus wel en ik denk ook dat het er een is als ik het goed heb gezien een echte amerikaanse 2.3!

Veel plezier ermee maar dat gaat wel lukken aan het verhaal te lezen.

André

:unsure:

Link naar reactie

Klopt, ik weet het verschil niet tussen een V6 en een lijn 6 :drank: Zal zo voor de goede orde even Googlen.

Iedereen spreekt over een '6-pitter', dus ik had dat gehangen aan een V6 :party:

(net even navraag bij een collega levert alweer een extra stukje kennis op)

Leuk dat iedereen zo enthousiast is!!

Het is inderdaad een Amerikaanse 2.3. Alle bijgeleverde spullen komen ook uit Amerika (een boekje met alle BMW service punten in Amerika etc).

David, fijn dat je de kleur herkent!

De autoverkoper wist zelf namelijk niet hoe het heette, hij kon er ook niet echt een label op plakken.

Overigens even onpartijdig een goed woordje doen voor de autodealer. R. Hanssen in Maarheze, ontzettend goede service. In het verhaal lees je ook dat ze mijn vader zelfs zijn komen ophalen van het station. Leuk verhaal bij de éérste foto is het volgende: mijn vader kon de auto dinsdags ophalen, maar hij verrekte zijn enkelbanden op maandag. Het zag er dus niet naar uit dat hij de auto kon ophalen in die week en dus nog een week moest wachten. Op vrijdag heeft de dealer persoonlijk een foto gemaakt van de auto zoals 'ie klaar was (met chromen accenten erop en extra in de wax) en heeft deze als verrassing op vrijdagochtend (06:00 uur) naar mijn vader gemaild. Mag wel even gezegd worden denk ik.

Dat alles maakt de beleving natuurlijk nog mooier. Mensen die zulke service leveren, verdienen het bedrag dat je voor zo'n auto uitgeeft.

Jullie liefhebbers snappen vast allemaal wel wat ik bedoel!

Trouwens, weten jullie nog een plekje waar je bepaalde Z3 accessoires kunt vinden?

Misschien kan ik nog iets leuks voor 'm vinden voor de kerst of voor z'n verjaardag.

Link naar reactie
Trouwens, weten jullie nog een plekje waar je bepaalde Z3 accessoires kunt vinden?

Misschien kan ik nog iets leuks voor 'm vinden voor de kerst of voor z'n verjaardag.

Ik zou is kijken op Ebay.de of anders wellicht via "Roodkapje" hier op het forum.

Barthobraat verkoopt ook accesoires voor de ZZZ !

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.