Ga naar inhoud

Reactie Topic Knallen 30 september 2007


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Voor ons Nederlanders niet geloof ik :wave: ....maar aangezien er bij mij zowiezo winterbanden omgaan tegen die tijd isdat voor mij geen probleem.

Ik weet niet of het voor the Germans verplicht is om op winterbanden te rijden...maar kan het me bijna niet voorstellen..

Het is weldegelijk verplicht om op winterbanden te rijden.

De Duitse wegen-verkeerswet zegt: Tijdens winterse omstandigheden dient iedere bestuurder met winterbanden te rijden.

Wanneer je bij een ongeval betrokken raakt, zonder winterbanden, wordt jij als eerst als schuldige aangewezen.

Het is zelfs zo dat wanneer je winterbanden niet de topsnelheid van de auto aankunnen, de auto begrensd moet worden of een grote sticker in het zicht van de bestuurder met daarop de max.snelheid van de winterbanden.

Link naar reactie
  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De Duitse wegen-verkeerswet zegt: Tijdens winterse omstandigheden dient iedere bestuurder met winterbanden te rijden.

aangezien ik vermoed dat we niet tijdens dergelijke omstandigheden gaan knallen lijkt het me dus geen probleem zonder winterbanden

Link naar reactie
aangezien ik vermoed dat we niet tijdens dergelijke omstandigheden gaan knallen lijkt het me dus geen probleem zonder winterbanden

Een beetje kerel knalt onder alle weersomstandigheden Edwin. Anders moeten we het "Knallen voor mietjes" noemen.

NB

Gedurende de winter staat mijn Z in de garage, dat wisten jullie wel he?. :wave:

Link naar reactie
Je was me net voor Bas....want echte kerels rijden gewoon het gehele jaar met hun ZZZ :schater:

Echte kerels rijden in de winter met open dak!!! Haha bedankt voor de voorzet, David. Mijn dag kan niet meer stuk. :schater:

Link naar reactie
Mijn panorama dak staat in de winter ook altijd open .... :schater:

Ik heb in de winter zelfs de airco op koud ... en de stoelverwarming aan!

Jingle Bells pompt uit m'n Harman Kardon speakers uiteraard...

Link naar reactie
Ik heb in de winter zelfs de airco op koud ... en de stoelverwarming aan!

Jingle Bells pompt uit m'n Harman Kardon speakers uiteraard...

En je neus is van al dat gezuip van zich zelf al rood..dus dat scheelt weer he Rudolf :schater:

Link naar reactie
Lijkt me me super! Is het alleen niet verplicht om winterbanden te hebben?
Een veelgestelde vraag onder met name de wintersportgangers is of winterbanden in Duitsland nu verplicht zijn. Op zich zijn de winterbanden niet verplicht, maar het niet gebruiken van winterbanden kan wel sneller leiden tot medeaansprakelijkheid voor een ongeval en strafrechtelijke vervolging. De Duitse overheid stelt immers dat een bestuurder met een auto zonder winterbanden in winterse omstandigheden minder goed kan reageren op situaties en daardoor een ongeval niet kan voorkomen…

Lekker belangrijk, gewoon knallen zonder winterbanden we hebben toch sneeuwkettingen :schater:

Link naar reactie
Een veelgestelde vraag onder met name de wintersportgangers is of winterbanden in Duitsland nu verplicht zijn. Op zich zijn de winterbanden niet verplicht, maar het niet gebruiken van winterbanden kan wel sneller leiden tot medeaansprakelijkheid voor een ongeval en strafrechtelijke vervolging. De Duitse overheid stelt immers dat een bestuurder met een auto zonder winterbanden in winterse omstandigheden minder goed kan reageren op situaties en daardoor een ongeval niet kan voorkomen…

Lekker belangrijk, gewoon knallen zonder winterbanden we hebben toch sneeuwkettingen :schater:

je bent gek :hypocritesmiley: . Ik knal niet in de winter met 220 km/u als de temp laag is en de wegen vochtig, winterbanden of niet.

Link naar reactie
je bent gek :hypocritesmiley: . Ik knal niet in de winter met 220 km/u als de temp laag is en de wegen vochtig, winterbanden of niet.

Het is dan maar goed dat je niet met mij op wintersport gaat.... Jij bent er ook zo een die een heel weekend nodig heeft om op z'n wintersport bestemming aan te komen zeker? :schater: -_-

Link naar reactie
Het is dan maar goed dat je niet met mij op wintersport gaat.... Jij bent er ook zo een die een heel weekend nodig heeft om op z'n wintersport bestemming aan te komen zeker? :schater: :D

Ik ben id blij dat ik niet met jou op wintersport ga B). De veronderstelling dat ik dus het hele weekend nodig zou hebben om de bestemming te bereiken is weer eens op niets gebaseerd. :wave:

Link naar reactie
Ik ben id blij dat ik niet met jou op wintersport ga :D. De veronderstelling dat ik dus het hele weekend nodig zou hebben om de bestemming te bereiken is weer eens op niets gebaseerd. B)

Martin gaat in een rap tempo door zijn "vrienden" heen als ik de posts van de laatste tijd lees. Beetje overmoedig geworden? :wave:

Link naar reactie
... echte kerels rijden het ganse jaar met hun B)

kon het niet laten, sorry

Dat zei ik toch.. :D ZZZ of M ...maakt niet uit gewoon het gehele jaar rijden met dat ding...mijn vriendin gebruik ik toch ook niet alleen in de zomer..hmmm gebruik is mischien niet het geheel juiste woord hier :schater:

Link naar reactie
Dat zei ik toch.. B) ZZZ of M ...maaktn iet uit gewoon het gehele jaar rijden met dat ding...mijn vriendin gebruik ik toch ook niet alleen in de zomer..hmmm gebruik is mischien niet het geheel jiuste woord hier :schater:

even goed lezen...: 'gebruiken' is iets anders dan 'met 220 km/u knallen'

QP rijders doen het sowieso 365 dgn pj. 8x per dag. :D

Link naar reactie
even goed lezen...: 'gebruiken' is iets anders dan 'met 220 km/u knallen'

QP rijders doen het sowieso 365 dgn pj. 8x per dag. :D

Mijn antwoord had niets met de autobahn te maken hoor Martijn B) maar met een eerder commentaar van Frank :wave:

Mij zul je in de winter ook niet met 220 op de autobahn vinden..tenminste niet met vochtig en koud weer... bij droog en zonnig is het een ander verhaal natuurlijk.

Link naar reactie
Mijn antwoord had niets met de autobahn te maken hoor Martijn :rolleyes: maar met een eerder commentaar van Frank :wave:

Mij zul je in de winter ook niet met 220 op de autobahn vinden..tenminste niet met vochtig en koud weer... bij droog en zonnig is het een ander verhaal natuurlijk.

OIC. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.