Ga naar inhoud

Taxatie rapport


ReneZ3

Aanbevolen berichten

Om, in geval van diefstal of total-loss schade, eventuele problemen met de verzekeraar te voorkomen heb ik onze ZZZ laten taxeren.

Ik heb een beetje zitten zoeken op internet en kwam op een gegeven moment uit bij Taxatieburo Van Deijzen

www.vandeijzentaxaties.nl

Aangezien de prijs die hij vroeg (100 euro bij mij op lokatie of 75 euro bij hem op lokatie) mij wel beviel heb ik hem opgebeld en een afspraak gemaakt.

Aangezien ik Aalsmeer nou ook weer niet zo ver rijden vind, en er toch meteen een leuke rit van wilde maken heb ik een afspraak gemaakt voor afgelopen zaterdag, en wat heb ik....prachtig weer, lekker met de kap open er naar toe!

Ik ben zeer tevreden over het taxatierapport (mijn verzekeringsagent trouwens ook) en de vriendelijkheid waarmee ik ontvangen ben, ook door de katten die hij heeft.... {als je allergisch ben zou ik je adviseren om hem (in 1 van zijn mooie gerestaureerde amerikanen) naar jou toe te laten komen}

Mocht er vanuit het forum interesse zijn om meerdere auto's op 1 dag te laten taxeren, dan berekent hij voor de 1e taxatie 100 euro en voor de rest slechts 50 euro omdat "hij er dan toch al is", en dat verschil...beetje delen en iedereen is ermee geholpen.

Ik heb geen aandelen bij deze taxateur maar ben aangenaam verrast door de professionele werkwijze en dacht dat deze prijs misschien ook voor andere forumleden interessant kan zijn, vandaar!

Groet,

Rene

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Om, in geval van diefstal of total-loss schade, eventuele problemen met de verzekeraar te voorkomen heb ik onze ZZZ laten taxeren.

Ik heb een beetje zitten zoeken op internet en kwam op een gegeven moment uit bij Taxatieburo Van Deijzen

www.vandeijzentaxaties.nl

Aangezien de prijs die hij vroeg (100 euro bij mij op lokatie of 75 euro bij hem op lokatie) mij wel beviel heb ik hem opgebeld en een afspraak gemaakt.

Aangezien ik Aalsmeer nou ook weer niet zo ver rijden vind, en er toch meteen een leuke rit van wilde maken heb ik een afspraak gemaakt voor afgelopen zaterdag, en wat heb ik....prachtig weer, lekker met de kap open er naar toe!

Ik ben zeer tevreden over het taxatierapport (mijn verzekeringsagent trouwens ook) en de vriendelijkheid waarmee ik ontvangen ben, ook door de katten die hij heeft.... {als je allergisch ben zou ik je adviseren om hem (in 1 van zijn mooie gerestaureerde amerikanen) naar jou toe te laten komen}

Mocht er vanuit het forum interesse zijn om meerdere auto's op 1 dag te laten taxeren, dan berekent hij voor de 1e taxatie 100 euro en voor de rest slechts 50 euro omdat "hij er dan toch al is", en dat verschil...beetje delen en iedereen is ermee geholpen.

Ik heb geen aandelen bij deze taxateur maar ben aangenaam verrast door de professionele werkwijze en dacht dat deze prijs misschien ook voor andere forumleden interessant kan zijn, vandaar!

Groet,

Rene

Ik vraag me af wat een verzekeraar hier daadwerkelijk mee gaat doen. Volgens mij werken ze met tabellen van dagwaardes en afschrijvingen van opties die je kan aantonen met bonnen.

Iemand al eens ervaring gehad dat een taxatierapport duidelijk hielp bij een vergoeding van schade?

Link naar reactie

Mijn idee zou zijn om eerst aan je verzekeraar te vragen of het zinvol is om de auto te laten taxeren. Verder nagaan of het desbetreffende bedrijf erkend en gecertificeerd is. Taxeren kan ik namelijk ook alleen heb je er niets aan! Dat een verzekeringsagent er blij mee is is mi niet relevant. Je hebt een contract met je verzekeraar niet met je verzekeringsagent!

Groet

Bob

Link naar reactie

Volgens mijn verzekeringsagent zal de verzekeraar het taxatierapport daadwerkelijk accepteren in geval van diefstal of total-loss schade.

(De maatschappij krijgt een eigen origineel ondertekend en van officiele stempels voorzien rapport, kompleet met foto's van de auto, dus ze zijn van te voren op de hoogte)

Zij hebben ervaring met dit soort gevallen waarbij ze wel en niet de beschikking hadden over een taxatierapport.

Als er geen taxatierapport is wordt er inderdaad gewoon "van de dagwaarde" uitgegaan terwijl zij de ervaring hebben dat als er wel een taxatierapport is er uitgegaan wordt van deze gegevens.

En voor 75 euro wilde ik geen mogelijk probleem hiermee krijgen, al hoop ik er NOOIT gebruik van te hoeven maken!

Maar, andere invalshoeken/ervaringen? Ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Mijn idee zou zijn om eerst aan je verzekeraar te vragen of het zinvol is om de auto te laten taxeren. Verder nagaan of het desbetreffende bedrijf erkend en gecertificeerd is. Taxeren kan ik namelijk ook alleen heb je er niets aan! Dat een verzekeringsagent er blij mee is is mi niet relevant. Je hebt een contract met je verzekeraar niet met je verzekeringsagent!

Groet

Bob

Dat klopt, je gaat een contract aan met de verzekeringsmaatschappij en niet met je verzekeringsagent.

Maar ik heb wel de ervaring dat een goede verzekeringsagent heel wat meer voor elkaar kan krijgen bij de verzekeraar als je als prive persoon voor elkaar krijgt.

Zal misschien te maken hebben met het aantal polissen die een tussenpersoon bij een bedrijf afsluit t.o.v. een privepersoon?

Link naar reactie
Vind het nogal veel geld voor een stukje papier waarbij ik me afvraag of de verzekeraar er wel iets mee doet.

Tja, in vergelijking met je verzekeringspremie is het uiteraard een schijntje...

En als je dan bij schade fiks meer geld terug krijgt...

Maar, dan wil ik inderdaad wel eerst van mijn verzekeraar weten of ze iets met zo'n taxatie-rapport doen. Kan me namelijk voorstellen dat dat per verzekeraar anders zal zijn...

Link naar reactie

Naar mijn mening is een taxatierapport voor ons volkomen overbodig. Waarom laat je, al ,of niet op verzoek van de verzekeringsmaatschappij, een taxatierapport opmaken?

Omdat het verzekerde object iets bijzonders zal zijn, misschien wel een enig exemplaar. Vergelijkingsmateriaal is niet voorhanden en het is ondoenlijk een vervangingswaarde te bepalen.

In het geval van onze zzz-tjes is er vergelijkingsmateriaal in overvloed voorhanden en is de vervangingswaarde vrij nauwkeurig te bepalen. En als je verzekeringsmaatschappij van de dagwaarde uitgaat zal het bedrag lager liggen dan de vervangingswaarde.

Daarnaast: reken je niet rijk, René, ik vermoed dat de taxatiewaarde die jij nu in je bezit hebt een stuk hoger ligt dan de werkelijke waarde van je zzz.

Link naar reactie

het heeft zeker wel zin om je z3 te laten taxeren.

zeker als de z3 al wat ouder is dan ligt de dagwaarde erg laag als de z3 dan in een super mooie staat is met mooie velgen en zo .....dan heeft een taxatie rapport echt wel zindan word hij verzekert tegen taxatie waardeik heb zelf verschillende oldtimers gehad die ik allemaal heb laten taxerennu heb ik laatst de verzekering gebeld hoe dat werkt met een z3die kan je dus ook tegen taxatiewaarde laten verzekerenwant meestal koop je voor de dagwaarde niet dezelfde z3 terug in dezelfde staat

Link naar reactie

@rob, nee mezelf rijk rekenen daar doe ik het niet voor, heb ik namelijk niks aan.

En om een welles/nietes spelletje met de verzekeraar te gaan doen als er eenmaal iets gebeurt is....dan trek je altijd aan het kortste eind.

Enne 75 euro, de politie stuurt minder fraaie papiertjes naar ons toe, en daar moeten we meer voor betalen....dankzij die moderne struikroversbende van meneer Spee (persoonlijke mening, dus hoeven we niet over te gaan debateren)

Link naar reactie

Taxeren heeft wel degelijk zin.

Ik heb een golf 1 gti gehad welke verzekerd en getaxeerd was op 16000 gulden voor een golfje van 13jaar oud.

Na een ongeval waar ze bij mij achterop mijn golfje waren gereden,was deze in eerste instantie meteen total loss verklaard,

maar door het taxatie rapport werd er een behoorlijk bedrag geschreven waardoor ik mijn auto kon laten repareren,en blijven rijden.

Ik heb het getaxeerde bedrag op laten nemen in de polis omdat mijn auto all risk verzekerd was.

Laat je het niet opnemen in je polis dan zal bij eigen schade of bij diefstal absoluut niet de getaxeerde waarde uitgekeerd worden.ps taxatuer moet door de verzekering geaxepteerd worden,vraag hier eerst je verzekering opna

m vr gr marcoz3

Link naar reactie

Het gaat hier om een taxatie van een Z3 en niet van een Z1 of een oldtimer met alle respect maar er rijden er genoeg van in Nederland. Voor mijn maatschappij was een taxatie rapport volledig overbodig ondanks dat ik niet in een 1.8 rij en de auto niet dagelijks gebruik.

Link naar reactie

Tsja zin of onzin van taxeren. Voor de verzekering? Lijkt me overbodig, is slechts een momentopname, bovendien als het echt nodig hebt laten ze toch de netto contante waarde erop los. Voor de verkoop dan, kan handig zijn als je zelf niet de vraagprijs weet, echter wat een taxateur ook roept de markt bepaald de prijs. Als belegging, tsja dat gebeurd maar bv ook om classics of gerestaureerde objecten te verzekeren, maar voor een Z?

Link naar reactie

Z1, Z3 oldtimer enz hangt allemaal van de soort verzekering af, ook voor de Z3 zijn er verzekeringen waar je op taxatiewaarde kunt verzekeren.

Dit rapport is dan meestal (afhankelijk van de polisvoorwaarden) 3 jaar geldig. Op de getaxeerde waarde wordt dan niet afgeschreven. Wordt de auto na 2 jaar en 11 maanden gestolen krijg je dus gewoon de getaxeerde waarde.

Als je dus het idee hebt dat je ZZZ meer waard is dan de gangbare dagwaarde is het de moeite waard zo'n verzekering op te zoeken en die 75 euri uit te geven. Weet uit eigen ervaring dat je anders in oneindige discussies met experts/verzekeringen meestal aan het korste eind trekt. :wave:

Moraal van het verhaal: afsluiten loont dus alleen als je verzekering vanuit de polisvoorwaarden het rapport ondersteunt anders is het alleen een stuk dat je zal helpen als je via je rechstbijstand de verzekering/expert wil bestrijden. :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.