Ga naar inhoud

BMW Business CD met icelink iPod connector


Edwin

Aanbevolen berichten

Ik de nieuwe leaseauto namelijk een iPod connector meebesteld. Maar ja ik wilde de iPod natuurlijk ook in de ZZZ kunnen gebruiken.

Dus een icelink besteld en vorige week ingebouwd.

Zelfs mij met mijn beperkte technische kennis is het gelukt dus hieronder een kort verslag.

Voor mijn verjaardag vorige week heb ik een iPod gevraagd en gelukkig ook gekregen :thumbup:

appleipodvideo80gbblacksb7.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op de site van mijn leverancier had ik netjes de aanwijzigen gevolgd en de voor mijn type auto en radio bestemde aansluiting besteld.

Helaas bleek ik de verkeerde connector voor mijn radio te hebben ontvangen. Ik had een 40-polige stekker opgestuurd gekregen terwijl ik een 17-polige moest hebben.

dsc03770smalltl2.jpg

Link naar reactie

Maar goed de stekker "even" omgeruild in Amsterdam (ik wilde het natuurlijk meteen werkend hebben) en toen kon ik met de juiste spullen aan de gang.

Dit was de inhoud van de spullen die ik had ontvangen. De (nu goede) stekker voor op de radio met de verbindingskabel naar de iPod connector van Dension en de kabel naar de iPod.

Er zitten ook nog klemmetjes bij die je kunt monteren waar je de iPod in kunt klemmen. Ik heb gekozen voor een connector kabel en geen cradle. Ik wil de iPod in mijn dashboardkastje en niet in het zicht. Wanneer je de iPod ergens in het zicht wilt hebben kun je beter de cradle bestellen.

dsc03766smallqd8.jpg

Link naar reactie

De 17-polige connector monteer je dus op de radio, het zwarte stekkertje in de Dension adapter en het witte stekkertje sluit je op de wisselaar aansluiting van de radio aan (kan niet missen).

dsc03774smalljs4.jpg

Link naar reactie

Ik heb de kabel naar de iPod vanuit het dashboardkastje doorgevoerd naar achter de radio. Hiervoor heb ik niet hoeven boren, er zit op deze plek een gat waar het kabeltje precies doorheen past.

dsc03780smallzx8.jpg

Link naar reactie

Mijn ervaring tot nu toe:

Ik kreeg zoals ook op bovenstaande foto te zien is alleen getallen in het display en geen tekst terwijl dit wel zou moeten werken. Dit kostte even wat zoekwerk.

Op internet een handleiding gevonden hoe het zou moeten werken. De tekst op het display van de radio moet namelijk worden geactiveerd. Hier heeft Dension een tooltje. Zie hier, dit werkte bij mij echter nog niet. Wat ik ook bevestigde er volgde geen tekst in het display.

Weer gaan zoeken op internet en wat blijkt, bij sommige BMW radio's moet je de bevestiging 2x kort achter elkaar uitvoeren, dus 2x kort achter elkaar de bevestigingstoets indrukken. Hierna kreeg ik netjes de melding accepted en tekst in mijn display.

Tot op heden ben ik er erg happy mee. Je hebt wel een aantal beperkingen waar je mee moet leren leven. Wanneer je veel van muziek wilt wijzigen is het verre van ideaal, maar dat zal denk ik voor iedere iPod connector gelden.

Wanneer je namelijk wilt gaan zoeken in nummers of albums zie je tijdens het "skippen" steeds weer even de getallen in beeld, dan moet je even wachten en wordt dit weer in tekst omgezet. Wanneer je dus ff door 30 of meer albums wilt heen scrollen is dit nogal vervelend omdat je steeds moet kijken en wachten hoe ver je in de lijst bent. Wanneer je dus onderweg steeds van album of nummer wilt wijzigen duurt dit erg lang. Wanneer je echter zoals ik afspeellijsten hebt gemaakt met een grote hoeveelheid nummers is dit geen probleem. Het is even de goede afspeellijst opzoeken en dan genieten van je muziek.

Link naar reactie

Bedankt, voor deze duidelijke beschrijving.

Heb deze ook in mijn funf gebouwd, en moest ook een paar truukjes uithalen (allemaal op internet te vinden) voordat hij het goed deed.

Daarna werkt dat spul echt 100%.

Link naar reactie
Bedankt, voor deze duidelijke beschrijving.

Heb deze ook in mijn funf gebouwd, en moest ook een paar truukjes uithalen (allemaal op internet te vinden) voordat hij het goed deed.

Daarna werkt dat spul echt 100%.

Ik wil dit ook op mijn funfer. Is de jouwe E60 en had je een CD wisselaar? Ik wil overigens een mp3 of USB (weet nog niet wat handiger is) uitgang ipv mijn CD wisselaar inbouwen.

Link naar reactie

Leuk systeem. Een kennis van me heeft een harman kardon "drive play" I-pod systeem in z'n TT gezet.

Dat is wel een erg gebruiksvriendelijk systeempje.

Met een appart scherm wat hij keurig in de asbak heeft gemonteerd (net alsof het origineel hoort) en een losse bedieningsunit die naast hem op de middenconsole zit.

werkt dit alleen met origineel BMS business radio of ook andere?

Heb zelf AV9000 dvd/radio met klapscherm, zou mooi zijn als het hier ook op werkt en te bedienen is via het 7" schermpje.

aux/cd wisselaar in is aanwezig.

Link naar reactie
werkt dit alleen met origineel BMS business radio of ook andere?

Heb zelf AV9000 dvd/radio met klapscherm, zou mooi zijn als het hier ook op werkt en te bedienen is via het 7" schermpje.

aux/cd wisselaar in is aanwezig.

je kunt hier zoeken voor welke radio's het werkt (OEM en After-Market). Of anders navragen bij de leverancier van je radio.

Link naar reactie

let wel ff op dat die gekke Yanken met modeljaar 2001 bedoelen dat de auto in 2000 geleverd is, etc. Is een uit de hand gelopen marketing trucje om de verkopen aan het eind van het jaar omhoog te krijgen.

Om met Obelix te spreken, rare jongens daar aan de andere kant van de oceaan. Ze weten niet hoe je een appel met een touchscreen maakt dat het blijft doen, hoe je een auto/huis/etc. maakt dat heel blijft na 2 jaar, weten niet dat je begint te tellen vanaf 0 en nu dit weer. :kisstogether:

Link naar reactie
Strak verhaal Edwin, ik lees het nu pas :P ik ga z.s.m. dat dansende, en flikkerende display vervangen voor een original met I-pod connector :rolleyes:

Dus toch heh Roger !!! :wave::P

Link naar reactie
Ik wil dit ook op mijn funfer. Is de jouwe E60 en had je een CD wisselaar? Ik wil overigens een mp3 of USB (weet nog niet wat handiger is) uitgang ipv mijn CD wisselaar inbouwen.

Ik heb een 530D E-39 en business zonder CD wisselaar.

De CD wisselaar vervalt en die aansluiting wordt gebruikt voor je I-Pod. Super, digitaal geluid, oneindig veel nummers, gewoon via mijn stuurbediening aan te sturen. Als je de bijgeleverde gebruiksaanwijizing volgt kan er niets mis gaan.

Ik had de accu polen niet losgkoppeld en dan begrijpt de computer het ook niet helemaal meer.

Vervolgens losgekoppeld en opnieuw geinstaleerd, werkte ook niet.

Op internet gevonden dat je de polen dan 10 minuten moest loskoppelen en de polen (los van de accu) even moest kortsluiten om echt alle restspanning uit het systeem te halen.

Toen alles geinstalleerd en het werkte direct. Dit is allemaal niet nodig als je gewoon de polen loskoppelt bij de eerste installatie.

In de beschrijving staat ook dat het soms even duurt voordat de I-pod gevonden wordt. Dat klopt. Bij de eerste keer of als ik 'm een tijd niet heb gebruikt, moet ik enkele tellen wachten. Maar normaal merk je niet het verschil tussen een CD of een I=Pod.

Link naar reactie
uhhh ... dit zou ik ZEKER nooit doen. Dat kan je hele electronica "opblazen" ...

OK, kun je gelijk in hebben. Ik ben zeker geen electronica expert!

Was het advies van leverancier. Heb het wel gedaan en bij mij hielp het.

Maar als er twijfels zijn dus ZEKER NIET DOEN!!!!!!!!

thnks!

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

edwin, hoe heb jij die text display in godsnaam voor elkaar gekregen? De helpdesk van dension heb ik echt helemaal niks aan :angry:

Ik heb een bmw business cd en speciaal op markptlaats een oude ipod mini gekocht omdat een iphone niet compatible is met het doen van instellingen :blink:

Ik weet nieteens welk bestand ik moet hebben, text to middle, text to navy of text to radio?? Dat bestand waar jij de link op hebt gegeven bestaat niet meer.. heb jij dat bestandje nog toevallig?

Ik vind het geluid fijn nu, maar verder vind ik de hulp en info van dension echt bagger! Als ik mn dension in gateway mode wil zetten zeggen ze:

Gateway UI: Select disc 6, then select track 3, then press and Hold the FF button for

about 2-3 seconds

op de business zit geen FF knop, alleen een next track knop en als je een ander knopje voor manual indrukt kan je sneller vooruit, maar dat werkt dus niet. Ik word na 2 weken echt gek van proberen :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.