Ga naar inhoud

Simota airbox gemonteerd!


martinvh

Aanbevolen berichten

Eerder heb ik op ebay een Simota Airbox gewonnen.

(ik ga nu een verhaal vertellen met niets dan lof over product en verkoper).

1. Maandag werd de airbox naar mij verzonden en kwam gistermiddag al aan. Dat is heel snel vanuit Duitsland.

2. De verkoper vertelde me netjes wanneer hij het geld had, en wanneer hij op de post is gegaan.

3. De airbox zat enorm goed verpakt en kon zelfs als hij van de vrachtwagen viel, en vervolgens door een tank zou worden overreden nog niet beschadigen.

4. Dat ding ziet er verdomd goed uit, alles zit in de verpakking.

5. De filterbox past toch perfect achter de koplamp van de Z3.

6. Het enige wat aangepast diende te worden is aan de rechte slang een schuin kantje maken.

Het filter maakt een ongelooflijk (nu komt mijn lievelingswoord) ANGSTAANJAGEND geluid wanneer je volgas geeft! Het mooie is, dat wanneer je normaal rijdt, hij juist helemaal geen geluid maakt.

Bij iets pittige rijstijl hoor je een goede grom, bij volgas is het niets anders dan (komt ie weer) angstaanjagend gegil!

Gekocht op ebay.de bij www.maxxtune.de!

Foto's:

Op deze foto is goed te zien dat ik aan de rechte slang 2 schuine kanten heb gemaakt.

Foto-8FYN8NM8.jpg

Hier is goed te zien dat ik een beschermend slangentje aan de koelvloeistofslang-naar-tankje heb gemaakt.

Foto-SUTEK8AY.jpg

Plaatje van het geheel.

Foto-74FBG4JE.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

nice!

kan je de vergelijking maken met k&n?

Ja beslist!

De K&N die ik had, maakt ALTIJD herrie... en merkte ik in hoge toeren een behoorlijk verlies!!! Bovendien maakt een K&N een vies fluitend geluid als je bv. op de snelweg rijdt.

Deze maakt echt alleen herrie als je hem helemaal intrapt. En voor me gevoel iets meer vermogen (hoge toerentallen). Wat ik heel mooi vind is dat de motor beter oppakt, en hij lekkerder is bij het geven van tussengas! :)

Link naar reactie

Kun je Martin wel toevertrouwen :mellow::schater: Geintje Martin met deze topic heb je weer een hoop goed gemaakt, ik ben benieuwd naar dat gejank zaterdag :)

Link naar reactie
Kun je Martin wel toevertrouwen :newblush::schater: Geintje Martin met deze topic heb je weer een hoop goed gemaakt, ik ben benieuwd naar dat gejank zaterdag :)

Dat gejank is zo ziek... dat jij direct een 2.8 met simota gaat kopen!! (mijne is te koop) :schater:

:mellow::schater::schater::schater:

das een goeie verkooppraatje Martin

Link naar reactie
Ja beslist!

De K&N die ik had, maakt ALTIJD herrie... en merkte ik in hoge toeren een behoorlijk verlies!!! Bovendien maakt een K&N een vies fluitend geluid als je bv. op de snelweg rijdt.

Deze maakt echt alleen herrie als je hem helemaal intrapt. En voor me gevoel iets meer vermogen (hoge toerentallen). Wat ik heel mooi vind is dat de motor beter oppakt, en hij lekkerder is bij het geven van tussengas! :thumbup:

Ja lekker soundje hè, had ik al gezegd, en hij pikt lekkerder op :thumbup:

Link naar reactie
Welnee ......... je zou de Simota op een :thumbup: moeten horen.......... :wave:

Ik dacht dat ze op een :blink: tot vermogens verlies leidden... ?

(Als dat niet zo is dan ga ik er één voor vaderdag vragen.

Ik vindt ze namelijk erg mooi, maar ik houd niet van verliezen)

Link naar reactie

martin, die Simota klinkt echt beestachtig. Reden in treintje naar QP meeting en je overstemde mn 3.0i keer op keer (al kom je er natuurlijk met geen mogelijkheid langs :schater: )

anyway, nu de echte vragen... is de airbox voor 2.8 en 3.0 gelijk of verschillend? Mn QP 3.0 is een M54 toch, dus zelfde als 330i uit 2000-2001?

wil er graag ook een hebben maar eerst het concept maar even snappen voor ik me op ebay ga storten...

Kun je Martin wel toevertrouwen :nono::schater: Geintje Martin met deze topic heb je weer een hoop goed gemaakt, ik ben benieuwd naar dat gejank zaterdag :kisstogether:

Dat gejank is zo ziek... dat jij direct een 2.8 met simota gaat kopen!! (mijne is te koop) :schater:

Link naar reactie
martin, die Simota klinkt echt beestachtig. Reden in treintje naar QP meeting en je overstemde mn 3.0i keer op keer (al kom je er natuurlijk met geen mogelijkheid langs :schater: )

anyway, nu de echte vragen... is de airbox voor 2.8 en 3.0 gelijk of verschillend? Mn QP 3.0 is een M54 toch, dus zelfde als 330i uit 2000-2001?

wil er graag ook een hebben maar eerst het concept maar even snappen voor ik me op ebay ga storten...

Binnenkort even de open motorkappen naast elkaar zetten!

Even meten of de diameter van het LMM-huis identiek is... en dan moet het passen!

Maar eigenlijk wil ik niet dat jij ook zulk beestachtig geluid hebt EN ook nog eens harder gaat!

Link naar reactie

Wach aub wel even met bieden want anders ga je nog tegen mij opbieden !!! Ik heb dit namelijk van het weekend al met een ander forumlid gehad ook waardoor ik nu al 30 eurie duurder uit ben !!

Ik moet nog 6dgn wachten en dan weet ik of ik heb gewonnen!

Link naar reactie
Wach aub wel even met bieden want anders ga je nog tegen mij opbieden !!! Ik heb dit namelijk van het weekend al met een ander forumlid gehad ook waardoor ik nu al 30 eurie duurder uit ben !!

Ik moet nog 6dgn wachten en dan weet ik of ik heb gewonnen!

Gewoon op het allerlaatste moment een goed bod uitbrengen, ik had ook laatst last van een member die meebood, scheelde ook geld(duurder) :angry:

Link naar reactie
Gewoon op het allerlaatste moment een goed bod uitbrengen, ik had ook laatst last van een member die meebood, scheelde ook geld(duurder) :D

Als jij er niet was had ik nu een BMC gehad!!! Oftewel: ik ben blij dat jij er bent! ;)

Ik had mijne voor 99 EURO + 10 EURO verzendkosten!

Ze bieden ze ook regelmatig aan als SOFORT KAUFEN (directi kopen) voor 149 EURO.

Link naar reactie
Waar blijft het filmpje nouw?!

moet natuurlijk wel even gehoord worden, dat ANGSTAANJAGENDE gegil hahaha :unsure:

mooi gedaan verders!

gr rfveld

Je woont in Amstelveen ... dat is hier 20km vandaan! Als je ooit per ongeluk je adres eruitfloept zal ik jou en de buren eens een hele nacht Simota-gegil cadeau doen :schater::schater::schater::schater:

Grapje... :rolleyes:

Ik zal eerdaags eens een filmpje maken! Misschien kan MdV of iemand anders dat op de toerrit regelen!

Link naar reactie

prima, gaan we doen as zondag!

:unsure:

Je woont in Amstelveen ... dat is hier 20km vandaan! Als je ooit per ongeluk je adres eruitfloept zal ik jou en de buren eens een hele nacht Simota-gegil cadeau doen :schater::schater::schater::schater:

Grapje... :rolleyes:

Ik zal eerdaags eens een filmpje maken! Misschien kan MdV of iemand anders dat op de toerrit regelen!

Link naar reactie

Ja Ja Ja ......ook ik heb een Simota Airbox gewonnen op Ebay :thumbup:

Betaling is al rond dus nu nog even wachten tot de UPS hem bij mij thuis bezorgd !!!

Denk dat ik dan meteeen maar even een paar tunneltjes ga opzoeken :wave:

@Martin alvast bedankt voor de tip !

Link naar reactie
Ja Ja Ja ......ook ik heb een Simota Airbox gewonnen op Ebay :thumbup:

Betaling is al rond dus nu nog even wachten tot de UPS hem bij mij thuis bezorgd !!!

Denk dat ik dan meteeen maar even een paar tunneltjes ga opzoeken :wave:

@Martin alvast bedankt voor de tip !

Mooi, kunnen we dat meteen combineren... ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.