Ga naar inhoud

Z3 M uitlaat


Ron79

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Heel stiekem zit ik er toch aan te denken om andere einddempers op mijn z3 te zetten.

Ik wil absoluut de orginele look behouden, maar gewoon ff wat meer geluid.

wat is dan de betere keus, supersprint of eisenmann?

ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar daar kom ik verschillende dingen tegen, oa. dat je vermogen gaat inleveren.

maar dat supersprint weer meer vermogen levert.

hoe zit dat?

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Blijft een persoonlijke keus de supersprint heeft omgerolde einddemperpijpen en de Eisenmann heeft de een strak afgekorte pijp.De Eisenmann heeft een zwaarder(en mooier) geluid dan de Supersprint maar deze schijnt wel vermogen af te geven en de Eisenmann in te leveren maar is dat merkbaar is de vraag en al zal het een paar PK verschillen zowat.

Het mooie van de Eisenmann is de suptiel verspringende pijp die de orginele ook heeft.

Dus een persoonlijke keus. Ik zou kiezen voor de 4x76 of zelfs 4x80 hangt af van de kleur van de :thumbup:

Link naar reactie

Gaan we weer......... even voor de goede orde, met de juiste afstellingen hoeft een Eisenmann geen vermogen te kosten........ (eigen auto als voorbeeld).

Verder, ik denk dat ze elkaar qua kosten niet veel ontlopen, dan wordt het dus een kwestie van welk geluid staat je het meeste aan. Iig IMHO de twee beste keuzes die er zijn. :wave: Succes met "The Hunt For more Sound""

btw 4 x80 is de bom :thumbup:

Link naar reactie
Gaan we weer......... even voor de goede orde, met de juiste afstellingen hoeft een Eisenmann geen vermogen te kosten........ (eigen auto als voorbeeld).

Verder, ik denk dat ze elkaar qua kosten niet veel ontlopen, dan wordt het dus een kwestie van welk geluid staat je het meeste aan. Iig IMHO de twee beste keuzes die er zijn. :wave: Succes met "The Hunt For more Sound""

btw 4 x80 is de bom :rolleyes:

Heb zelf een Eisenmann op een 2.8 en absoluut geen klagen over prestaties...

Snap die praatjes eigenlijk niet, waarom zou een sportuitlaat minder presteren ? Dan zou men ze niet lang meer kunnen verkopen, vrees ik. Denk dat het vooral tussen de oren zit <_<

Anyway, op een M zijn pk's genoeg, als je er daar een paar kan missen :schater: , zou ik toch voor Eisenmann gaan.

Link naar reactie

Persoonlijk, persoonlijk, persoonlijk......

Probeer voor je zelf vast te stellen welke doorsnee je mooi vindt; de 76mm of de 80mm. Verder kijken of je beide systemen niet onder een :rolleyes: kan beluisteren. Dat blijft de perfecte manier.

Link naar reactie
Ik heb de eissenman 4x80 onder mijn :thumbup: een supergeluid :blink: , echter voor dagelijks gebruik zou het niet mijn keuze zijn

zie reactie Pierre. Mocht je zaterdag bij de QP meeting zijn dan kun je het horen :m:

Ik sluit me helemaal aan bij deze reactie. Het is een heerlijk geluid maar als je er iedere dag in rijdt dan kan ik me voorstellen dat je wel eens gek wordt van het gedreun onderin de toeren.

Persoonlijk vind ik de Eissenmann wel een heel stuk mooier.

Link naar reactie

ik rij niet elke dag, af en toe in het weekend.....

maar wat ik absoluut NIET wil is ook maar 1 pk inleveren.

ik heb geen M gekocht om vervolgens pk's te verliezen omdat er een ander uitlaatje opmoet :blink:

klikt een beetje stom maar zo denk ik er wel over.

Dus het vermogen moet gelijk blijven of stijgen, mijn auto is volgens mij al opnieuw afgesteld met een andere inlaat bij DBM, misschien dat dit ook helpt met de keuze.

vooralsnog lijkt het erop dat ik voor supersprint ga, heeft gewoon (meer) de orginele look.

Link naar reactie
maar wat ik absoluut NIET wil is ook maar 1 pk inleveren.

ik heb geen M gekocht om vervolgens pk's te verliezen omdat er een ander uitlaatje opmoet :mellow:

Precies mijn idee, Supersprint is een absorptieuitlaat, dit systeem levert iets op, Eisenmann is AFAIK geen absorptie moet je maar afwachten en hopen dat het vermogen niet afneemt :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.