Ga naar inhoud

Z3 M Coupe filmpje


Aanbevolen berichten

discussies over het rijgedrag, prima. Persoonlijke aanvallen gaan te ver.

Hopppa, weg ermee.

Kees is een prima vent, kan goed rijden. Verstandig rijgedrag bij die fietsers? Tja, ik denk het zelf ook niet, maar ik was meer een watje met mijn :wave: ;)

zo zie ik het ook ivo, ik zit hier niet op het forum om persoonlijk aangevallen te worden en OOK niet voor mijn rijgedrag, dat is voor iedereen persoonlijk en als je het er niet mee eens bent, stuur dan een pm.

Vind het ook erg jammer dat ik dus lang niet de enige ben die vind dat er meerdere mensen op dit forum te snel de vinger wijzen of iemand persoonlijk aanvallen zonder die persoon te kennen.

En nog even voor de duidelijkheid, die fietsers waren totaal niet in gevaar gebracht, anders had ik het ook niet gedaan. Ik denk wel dat sommige forumleden ook eens bij hun zelf te raden moeten gaan, want hoe het destijds met Rene is afgelopen ging ook nergens over en vervolgens krijgt het z3forum een slechte naam aangepraat..

Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ja, laten we die discussie nog een keer oprakelen.

Wat rijgedrag betreft vind ik dat er best opmerkingen geplaatst mogen worden.

als ik daar zou fietsen en er wordt zo'n actie uitgehaald zou ik ook woest zijn. Los van hoe goed je ook kunt rijden of hoe goed je de auto in de hand hebt want dat geloof ik best je jaagt wel anderen de stuipen op het lijf.

Link naar reactie

Ik heb de onderstaande PM naar nh-flatline gestuurd. Het lijkt me wel zo eerlijk om ook openlijk te laten zien dat ik even niet goed bezig was. Mijn (dus inmiddels verwijderde) reactie was onnodig grof.

Dag Kees,

Ik zie dat Ivo mijn post en nog wat van bridders en z3mroadster heeft verwijderd. Ik ben daar wel blij mee, wat mijn post betreft. Als Ivo 'm niet had verwijderd had ik dat zelf gedaan.

Hij was niet goed, Kees. Helemaal niet. Die post van mij had ik niet zo moeten plaatsen.

Ik ben het helemaal niet eens met wat ik zag op het filmpje, maar da's een ander verhaal. Ik had daarop niet op die wijze mogen reageren. Ik bied je dan ook mijn welgemeende verontschuldigingen aan.

Groet,

Rob.

Link naar reactie

En ik bied geen excuses aan, wat een flauwekul ik reageerde slechts op de 2 :blink: als zijnde een laatste post op dit forum en daar zat geen onvertogen woord bij, ik lees wel heftiger reacties. En wat betreft die powerslide je zal zelf de situatie het beste kunnen inschatten en laten wij niet allemaal roomser doen dan de paus we halen allemaal wel eens het uiterste uit de auto. Dus Kees niets persoonlijks tegen jouw. Slechts een reactie op wat ik dacht dat je afscheid was van dit forum.

Link naar reactie
En ik bied geen excuses aan, wat een flauwekul ik reageerde slecht op de 2 :blink: als zijnde een laatste post op dit forum en daar zat geen onvertogen woord bij, ik lees wel heftiger reacties. En wat betreft die powerslide je zal zelf de situatie het beste kunnen inschatten en laten wij niet allemaal roomser doen dan de paus we halen allemaal wel eens het uiterste uit de auto. Dus Kees niets persoonlijks tegen jouw. Slechts een reactie op wat ik dacht dat je afscheid was van dit forum.

Ben ook ng niet weg op dit forum, maar vond het gewoon jammer dat er zo werd gereageerd, ben zelf een enorme liefhebber van mijn wagen en sommige noemen me nutkees, vanwege het vele poetsen etc etc maar ook vanwege het feit dat ik inderdaad graag een drift inzet wanneer de situatie dat toelaat.

Vind het dan ook nog steeds jammer dat rene vanwege een soortgelijk voorval vertrokken is.

Link naar reactie
Ben ook ng niet weg op dit forum, maar vond het gewoon jammer dat er zo werd gereageerd, ben zelf een enorme liefhebber van mijn wagen en sommige noemen me nutkees, vanwege het vele poetsen etc etc maar ook vanwege het feit dat ik inderdaad graag een drift inzet wanneer de situatie dat toelaat.
:blink: Mooi alles uit de wereld even gepm't kunnen we weer over tot de orde van de dag.
Link naar reactie
vanwege het feit dat ik inderdaad graag een drift inzet wanneer de situatie dat toelaat.

Het probleem hiermee is dat je van de fietsers vraagt om jouw inschattingsvermogen te vertrouwen met als inzet hun lijf en leden. Ik ben zelf niet zo goed van vertrouwen, zeker niet met deze inzet. Ik zou mijn fietstocht met een aanzienlijk hogere hartslag voortzetten.

Ongeacht hoe goed iemand kan rijden, het is onnodig om risico's voor anderen te veroorzaken. Hoe zeker weet je dat het kan, wat als er plots een hond oversteekt of een band klapt. Ondanks de kleine kans is de inzet van deze anderen dan wel hoog.

Dus waarom nu daar, en niet een rustige weg opgezocht waar geen fietsers reden?

Link naar reactie

omdat dat iedereen aan het filmen was en toejuichen vandaar. De fietsers die er aan komen zouden worden tegengehouden, maar was dus niet gebeurd, ze waren wel van ten voren gewaarschuwd dat er snelle auto's hun kant op kwamen. Sommige lambo's reden op dat korte stukje gewoon 170+ en kijk dat vind ik ook echt te gek voor woorden omdat te doen wanneer er fietsers zijn.

Ik kreeg van de organisatie groen licht om een powerslide te doen en daar vertrouwde ik volledig op. :blink:

Link naar reactie

Kees, whatever.

Heb je slechts een keer mogen ontmoeten, toen je in Friesland verscheen om de Z's eens van dichtbij te bekijken. Vond je toen al een prima vent, nadat je de :wave: van Ivo overnam en hier nog bleef verschijnen met ons Uber centurions ex al helemaal.

Je heb op verschillende evenementen zeker laten zien dat je prima kan sturen en dat je prima met de QP overweg kunt, alle respect. Wat het filmpje betreft.............ach het zag er linker uit dan het in werkelijkheid waarschijnlijk was. :rolleyes:

Link naar reactie
Wat een post allemaal teweeg brengt :m: ,ben door flat-liner ook maar op DF gaan lezen heb het idee dat daar meer drivers zijn dan poetsers zoals hier.

alleen voor de liefhebbers

Klopt Huub, daar zitten inderdaad een hoop drivers bij en een paar poetsers. Hebben vaak leuke uitstapjes naar Duitsland, tunnelrun in Parijs en London, vrijrijden sessies, King of track en nog veel meer..

Mensen die denken van HE, dat lijkt mij ook wel leuk, meldt je dan gewoon aan en stel jezelf even voor. Het is echt een leuke club met grote auto enthousiasten.

Poetsers zijn ook welkom hoor :m:

Link naar reactie
Klopt Huub, daar zitten inderdaad een hoop drivers bij en een paar poetsers. Hebben vaak leuke uitstapjes naar Duitsland, tunnelrun in Parijs en London, vrijrijden sessies, King of track en nog veel meer..

Mensen die denken van HE, dat lijkt mij ook wel leuk, meldt je dan gewoon aan en stel jezelf even voor. Het is echt een leuke club met grote auto enthousiasten.

Poetsers zijn ook welkom hoor :m:

Ik let waarschijnlijk niet goed op maar waar kan ik iets lezen/ mij eventueel aanmelden? URL?

Link naar reactie

Ik ben de eerste die reageerde op je rijstijl in het filmpje.

Ondertussen heb ik alle posts hier gelezen en heb ook Driving Fun Forum doorgenomen, dus denk ik wel dat ik een goed beeld heb over het voorgaande.

Je mag er mijn posts hier op het forum op nakijken, daaruit zal je afleiden dat ik helemaal geen poetser ben (zoals jij hierboven wel haast iedereen noemt).

Kwa race ervaring vind ik mezelf ook geen pro, maar heb toch wat jaren actief rallysport bedreven( als copiloot), alsook wat trackdays gedaan met mijn QP en wat ander tuig (Corsa, Sierra). Ook de Nordschleife is me niet vreemd, zowel met de QP als met "gewone" autos. Dus kwa Driving Fun denk ik wel te mogen meepraten.

En dat is dus net waar het mij om ging : "driving fun" haal je uit het verleggen van je grenzen op een afgesloten circuit of een beveiligde rallyweg, niet tussen een hoop fietsers.

Stonden er toeschouwers of organisatoren om je op te jutten ? Vraag hun eens of ze mee de schade betalen als je daar een fietser overhoop rijdt...

Geloof me vrij : in de meer dan twintig jaren rallysport (ja, je mag me ouwe noemen :birthday: ), heb ik heelwat ongevallen meegemaakt met zowel ervaren rallypiloten als/en met de gewone jan met de pet. Viel me vaak op dat zelfs ervaren piloten na zo'n crash uit hun wagen komen en zeggen dat ze absoluut niet weten hoe of wat er eigenlijk gebeurde.

Dus zeggen dat je weet wat je daar doet en dat je alles onder controle hebt, lijkt me wat voorbarig. Trouwens in één van je vorige posts zeg je dat je de QP niet alleen gebruikt (zoals sommige hier) om rechtdoor te planken en wat zie ik van jou op Driving Fun ? Filmpjes van een 400m sprint "race" op circuit. :guitar: Andere "echte" circuit filmpjes heb ik (nog) niet gevonden...

Heb ik een probleem met jou, je wagen of je rijstijl ? Neen, vroeg of laat merk je vanzelf wel dat je toch niet alles onder controle hebt. Zeker niet de andere weggebruikers :m:

Ik heb wel een probleem met dergelijke filmpjes en de "wat waren we toch weer geweldig" commentaren achteraf. :m:

Maak waar wat je op Driving Fun Forum meldde, leg een andere vering en remmen onder je Qp en ga wat trackdays doen. Die G Power kompressor heb je echt (nog) niet nodig. :clapping:

En je hoeft echt niet te wachten tot Driving Fun een dagje vastlegt op Zandvoort. In Zolder kan je haast iedere maand terecht. Niet spannend genoeg : ga dan naar Francorchamps. In juni was daar trouwens een BMW Driving days weekend, compleet met veiligheidsposten, pacecars ea. medische voorzieningen. Ik heb er hier op het forum trouwens melding over gemaakt, dus je had ook kunnen inschrijven... En ja, ze hebben me daar om de oren gereden dat het niet meer mooi was, zelfs met e30's 325i. Maar de Raidillion helling plankgas nemen was voor mij één van de hoogtepunten en daar was het mij om te doen...

Link naar reactie

Frank ik ben degene die het over drivers en poetsers heeft,en bijna iedereen hier is een poetser en er zijn zeker drivers bij en dan doel ik zeker op jou.

aangepast door Huub
Link naar reactie

@ navigator,

ik heb ten eerste nooit vermeld dat iedereen poetsers zijn hier, zie ook de post van Huub. Daarnaast gebruik ik de bmw niet vaak op het circuit, want daar gebruik ik liever mijn andere auto voor, die wat sneller is en goedkoper in het onderhoud. Natuurlijk zal de bmw wel wat circuits gaan bezoeken, zo is zondag de Ring weer eens aan de beurt.

En "driving-fun" is voor mij niet alleen het rijden op circuits of wat dan ook, maar voornamelijk het genieten van auto's in een groepsverband of gewoon lekker cruizen over de snelweg en het maken van toerritten. Driving-fun is heeft voor mij dus een andere betekenis dan voor jouw. :kisstogether:

De compressor gaat niet door, daar ik momenteel een andere auto erbij ga kopen voor meer trackday doeleinden etc. Het feit dat ik het rechtuit knallen bedoelde is meer om aan te geven dat niet iedereen maar meteen een ongezoute mening moet ventileren, wanneer de helft van de situatie niet bekend is. Daarnaast zit ik hier niet om door onbekende mensen aangevallen te worden en mij "proberen" een wijze les te leren. Ja ik ben misschien een stuk jonger dan de meeste hier, maar maak mij niet wijs dat iedereen hier nooit zoiets heeft gedaan en daar zelf van geleerd heeft. Zo zie ik het ook, nu nog wilde haren en dat zal met de tijd gerust minder worden. Ik heb er niet om gevraagd om dit beeldmateriaal hier neer te zetten. Daarnaast vindt ik PERSOONLIJK dat veel forumleden meteen op een dusdanige manier reageren dat ik denk: What the Fu.... Waar maakt men zich in hemelsnaam druk om.

ik weet ook wel dat een gevaar in een kleine hoek schuilt, maar het gevaar wat iedereen blijkbaar ziet in het filmpje, was in het echt niet zodanig aanwezig, daarnaast was mijn actie kortstondig en op lage snelheid, de kans op een ongeluk is daarmee ook minimaal. En nogmaals vetrouwde ik op de organisatie die mij aangaf dat ik veilig kon vertrekken.

Maar laat ik er voor de rest over ophouden want het blijft nog steeds een ja/nee verhaal en gebeurd is gebeurd. KLAAR en nu weer lekker verder met andere zaken, want dit gezever hoeft van mij niet. iedereen heeft ze punt gemaakt ik zeg bij deze wel sorry sorry en verwijder dit allemaal maar, anders blijft het doorgaan met mening op mening op mening. :groupwave:

Link naar reactie

@ nh-flatline,

Je dwingt me wel tot een antwoord, daar je heelwat feiten verdraait of antwoord geeft op opmerkingen die niets met de kwestie te maken hebben.

Effe overlopen :

"ik heb ten eerste nooit vermeld dat iedereen poetsers zijn hier, zie ook de post van Huub."

Klopt : Huub postte dit, maar dit komt uit een vorige post van jou en zegt volgens mij voldoende :

"Ik gebruik de auto tenminste hoe ik vind dat die bedoeld is en niet alleen om af en toe snel rechtuit te kunnen planken. Ik denk dan ook niet dat ik dezelfde ideeen achterna streef dan het gross van dit z3, laat mij maar lekker bij driving-fun zitten..."

Verder lees ik dit :

"En "driving-fun" is voor mij niet alleen het rijden op circuits of wat dan ook, maar voornamelijk het genieten van auto's in een groepsverband of gewoon lekker cruizen over de snelweg en het maken van toerritten. Driving-fun is heeft voor mij dus een andere betekenis dan voor jouw. :thumbup: ""

Als je de moeite had genomen om mijn posts eens door te nemen, moest je merken dat voor mij de ZZZ enkel dient om in mijn vrije tijd toertochten te maken, vakantietrips en af en toe een trackday. Meer "driving-fun" kan een mens niet hebben, toch ?

En betreffende dat rechtdoor planken met een Z3, dat gebruik je wel degelijk om het verschil aan te tonen tussen jou en een aantal forummembers hier. :thumbup:

"De compressor gaat niet door,... "

Ik wou bij deze maar aantonen dat ik me niet zomaar een mening vorm over iemand vooraleer ik er meer van weet. Daarom ook dat ik al je posts op Driving Fun heb doorgenomen. Mij kan je dus niet verwijten dat ik jou zonder meer veroordeel.

"Daarnaast zit ik hier niet om door onbekende mensen aangevallen te worden en mij "proberen" een wijze les te leren."

Het is hier nog steeds een forum waar iedereen op een beleefde manier een mening mag vertolken. Verder heb ik in mijn post vermeld dat je vroeg of laat wel zal merken dat je niet alles onder controle kon hebben, en zeker geen andere weggebruikers.

Het zal mij een rotzorg wezen of je mijn "wijze" les oppikt of niet ;)

" Ik heb er niet om gevraagd om dit beeldmateriaal hier neer te zetten. Daarnaast vindt ik PERSOONLIJK dat veel forumleden meteen op een dusdanige manier reageren dat ik denk: What the Fu.... Waar maakt men zich in hemelsnaam druk om. "

Klopt helemaal. Jij was wel diegene die erop reageerde om jou apparte "filmpjes"thread op te starten. Al dan niet gemeend.

Daarop heb ik gereageerd met mijn persoonlijke mening over dit "wat waren we weer geweldig" toontje.

Dat er nog forummembers hetzelfde idee hebben/hadden, bleek uit de posts achteraf.

En dat je dan nog "onze" houding naar je Hartge vriendje erbij haalt om aan te tonen hoe slecht men overal wel denkt van het Z forum, vind ik wel helemaal bij de haren getrokken.

Als je met iemand in discussie gaat, moet je met gefundeerde argumenten afkomen en niet zomaar in het wilde weg gaan antwoorden. :holiday:

Link naar reactie
Als je met iemand in discussie gaat, moet je met gefundeerde argumenten afkomen en niet zomaar in het wilde weg gaan antwoorden. :thumbup:

@ Navigator

:schater::schater: Sorry, maar daar moet ik dan wel weer ff hard om lachu...

Weet in ieder geval dat ik met jou niet in discussie moet gaan of goed moet nadenken over wat ik zeg... ;) :holiday:

@ De rest

Bijna weekend, mooi weer voorspeld... Allemaal kappie open (sorry QP-rijders :banaan:) en genieten :thumbup:

Link naar reactie
@ Navigator

:schater::schater: Sorry, maar daar moet ik dan wel weer ff hard om lachu...

Weet in ieder geval dat ik met jou niet in discussie moet gaan of goed moet nadenken over wat ik zeg... :thumbup: ;)

Zucht... Ik heb alleen maar geantwoord op de pittige reply van nh-flatline.

En of je nu bang moet zijn ? Er zijn hier een aantal mensen op het forum die me IRL hebben meegemaakt, denk wel dat dat is meegevallen :thumbup:

Men moet echter geen woorden of meningen gaan verdraaien om er beter uit te komen.

Link naar reactie
Zucht... Ik heb alleen maar geantwoord op de pittige reply van nh-flatline.

En of je nu bang moet zijn ? Er zijn hier een aantal mensen op het forum die me IRL hebben meegemaakt, denk wel dat dat is meegevallen ;)

Men moet echter geen woorden of meningen gaan verdraaien om er beter uit te komen.

Je valt wel mee Frank, jammer dat je uit België komt :schater: en ik mag dat zeggen ben zelf een halve Belg :thumbup:
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.