Ga naar inhoud

2.8 tunen met M50 inlaatspruitstuk


martinvh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

doorsparen voor 3.0i of ///M QP ?

<_<

NEE!

Ik ga in een onbewaakt moment het spruitstuk van jouw M54 afhalen.

Als je op vakantie gaat haal ik heel het blok eruit! :schater::schater:

Link naar reactie
NEE!

Ik ga in een onbewaakt moment het spruitstuk van jouw M54 afhalen.

Als je op vakantie gaat haal ik heel het blok eruit! :schater::schater:

:D je bent een uber-klusser als je dat lukt

maar ehm helaas pour toi, mn M54 gaat mee op vakantie naar La France!

ff OT: chica blij met tocht langs kastelen in Loire dal, ikke blije met de lekkere km's en 231PK onder de rechtervoet <_<

Link naar reactie
Spruitstuk van een 3.0 gaat ook passen, die is ook groter, gasklephuis kan je dan ook zo overzetten omdat die hetzelfde zijn.

is dat zo? 3.0 heeft toch een elektronisch gasklephuis?

Als het zoveel ombouwwerk is: bij deze mijn spruitstuk te koop :thumbup:

Link naar reactie
:thumbup: je bent een uber-klusser als je dat lukt

maar ehm helaas pour toi, mn M54 gaat mee op vakantie naar La France!

ff OT: chica blij met tocht langs kastelen in Loire dal, ikke blije met de lekkere km's en 231PK onder de rechtervoet :thumbup:

En ik ga lekker 3 weken in Marbella op het strand zitten met een krat bier! :schater::schater:

is dat zo? 3.0 heeft toch een elektronisch gasklephuis?

Als het zoveel ombouwwerk is: bij deze mijn spruitstuk te koop

Is een 2.8 M52TU niet elektronisch dan???

Het schijnt dus overigens te kunnen om een M50 spruitstuk pas te maken... alleen is het alles behalve Plug-and-Play.

Op Amerikaanse fora lees ik zelfs dat het helemaal niet te doen is.

Link naar reactie

Nope, ik heb een M52TUB28, maar helaas met een gaskabeltje.

Anders had mn cruise control ook heel wat makkelijker aangesloten kunnen worden :thumbup:

Maar al dat gefrot heb ik geen zin in, als het makkelijk zou gaan deed ik het meteen.

Zal hem binnenkort maar eens te koop aanbieden voor degene die er wel iets aan hebben :thumbup:

Link naar reactie
En ik ga lekker 3 weken in Marbella op het strand zitten met een krat bier! :schater::schater:

Veel plezier dan met gemiddeld 1 biertje per dag

Link naar reactie
Veel plezier dan met gemiddeld 1 biertje per dag

Je bent niet wijs jij... ik heb het over deze krat:

21st-cans-11.jpg

:schater::schater::schater:

Link naar reactie

hahahaha :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:

maar even zonder bier, wat gaat het kosten, wie kan het doen, wie heeft de tijd, wie heeft de plaats..... ROODKAPJE AKA RUUD????

Martin, ik wil graag eind mei rondje kaag bleren over de dijk langs de ringvaart met 230 pk+ duzzz hoe gaan we het aanpakken.

Link naar reactie
hahahaha :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:

maar even zonder bier, wat gaat het kosten, wie kan het doen, wie heeft de tijd, wie heeft de plaats..... ROODKAPJE AKA RUUD????

Martin, ik wil graag eind mei rondje kaag bleren over de dijk langs de ringvaart met 230 pk+ duzzz hoe gaan we het aanpakken.

Dan ga ik met de boot!!! :schater::schater:

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Uit ander topic:

Ja, en Alpina wil geen spruitstukken verkopen als je geen kentekenbewijs kan overleggen waarop aantoonbaar is dat je een Alpina bezitter bent.

WEL volledig onderzocht dus. Verder is er tweedehands nergens aan deze spruitstukken te komen....

Ik ga hier niet een welles- nietes competition houden.

Ignorance is bliss zeggen ze, maar imho niet als je verkeerde informatie geeft.

Voor de M52B28TU ( 2.8 met dubbel Vanos motor) heb je dus deze nodig ?

b3203300520engine20bayui8.th.jpg

Deze zou niet te verkrijgen zijn?

Dus wel

Zoals ik al meer dan een jaar geleden zei, het is een hele dure, maar bijzonder mooie upgrade.

Soms loop je op de Duitse eBay wel tegen deze spruitsukken op, maar die zijn heel snel verkocht.

Link naar reactie

Ik heb van de week deze upgrade met Ruudkapje besproken voor onze single vanos coupe. Het lastige is het vinden van het juiste inlaatspruitstuk. Op marktplaats kan ik er nu maar 1 vinden (deze).

Maar dit is (als je het vergelijkt met de foto van Fabian's advertentie van vorig jaar) precies het inlaatspruitstuk dat ik al heb.

Dus als een van jullie een single vanos compatible inlaatspruitstuk weet (op ebay, marktplaats, in je schuur), hou ik me aanbevolen! :huh:

oh ja: Wat mij echter nog niet duidelijk is, is of de software van het motormanagement aangepast moet worden als je dit doet.

Link naar reactie
Waar je naar op zoek moet gaan is het inlaatspruitstuk van de M50 2.5, van o.a. de E30 325 e.d.

Aha! Dus gewoon van PJ's ringtool afschroeven! :huh:

Ik vraag me af wat het zou kosten om er gewoon een bij BMW te bestellen? Eens op zoek gaan in die online parts database.

Link naar reactie
Klopt, deze moet je ook niet hebben.

Waar je naar op zoek moet gaan is het inlaatspruitstuk van de M50 2.5, van o.a. de E30 325 e.d.

E30's zat te vinden op de sloop en waar dan ook.

Chris bedoeld eigenlijk een E36, maar dat weer hij zelf nog niet.

Volgens www.realoem.com kost zoiets je 633 Dollar.

Op de sloop waarschijnlijk een paar tientjes.

Link naar reactie

Je hebt helemaal gelijk E36 dus :fiew: en om helemaal precies te zijn ook de inlaat spruitstuk van de E34 525 is te gebruiken (die is namelijk hetzelfde)

Met ging niet zozeer om de auto maar om het spruitstuk van een specifieke motor, de M50B25 dus.

Link naar reactie

Tsjonge, jullie zijn wel E-dit-en-dat-guru's. Ik moet nog altijd op Wikipedia kijken welk E-nummer welke serie is.

E36

E30 (aka PJ's ringtool)

E34 (5er - hier heeft mijn buurman nog een totaal originalo B) 5 van! :fiew: )

US$ 633 is wel wat veel van het goede. Dan toch maar ebay en marktplaats in de gaten houden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.