Ga naar inhoud

woofer in z3


arie

Aanbevolen berichten

Ik heb het vroeger ook vaak zo aangesloten, echter had mijn versterker een hi-input level waar je je speakeruitgangen achter op kunt aansluiten, als het een mono woofer is met een bridge versterker hoef je maar 1 uitgang af te tappen.

André

Andre,

Het is helemaal gelukt.

Z3M met business CD radio. Ziet er binnen mooi standaard uit.

Achter bijrijderstoel verborgen een Pioneer TS-WX11A active Woofer. Je ziet er niets van.

Geluid is nu perfect. Mooie bas.

Kan ik iedereen aanbevelen. Ik ben morgen op de tourrit, dus als je het wilt horen............. (zilvergrijze Z3M cabrio, zwart dak)

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoe zijn jullie ervaringen met de Blaupunt THB-200A subwoofer?

Heb deze zelf een aantal weken terug geplaatst, naar aanleiding van de positieve reacties hier op het forum.

Het is een verbetering maar niet om over naar huis te schrijven.

Nummers met een flinke basweergave klinken beduidend beter. Maar normale top40 muziek word er niet mooier op, omdat er nu naar mijn mening een dikke lage grom in zit, die de klank niet beter maken.

Iemand ervaring met de afstelling van deze sub? misschien dat ik daar ergens fout zit.

De sub word aangestuurd via de subwooferuitgang van mijn AutoVision AV9000 (radio/dvd)

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ik heb afgelopen week de subwoofer over gezet in de 'nieuwe' Z.

Nu geeft de woofer alleen een irritante grom als de motor stationair staat te draaien.

je hoort het toerental van de motor via de woofer.

Mijn conclusie: Slechte Massa. Hoe hebben anderen met een subwoofer in de Z de massa aangesloten? Ik heb de massa bij de bevestigingen van de rolbeugels op het chassis geschroefd, maar dit geeft kennelijk niet voldoende massa.

of is dit geen massa probleem?

Link naar reactie
Ik heb afgelopen week de subwoofer over gezet in de 'nieuwe' Z.

Nu geeft de woofer alleen een irritante grom als de motor stationair staat te draaien.

je hoort het toerental van de motor via de woofer.

Mijn conclusie: Slechte Massa. Hoe hebben anderen met een subwoofer in de Z de massa aangesloten? Ik heb de massa bij de bevestigingen van de rolbeugels op het chassis geschroefd, maar dit geeft kennelijk niet voldoende massa.

of is dit geen massa probleem?

Ik heb de woofer achter de bijrijderstoel. Massa: onder de plastic dorpel zit een schroef in het frame gedraaid om het plastic binnenachterscherm achter de stoel vast te zetten.

Link naar reactie

Massaaansluiting kan je beter zo kort mogelijk houden, massa genoeg nl. heel de carrosserie.

Denk meer dat het probleem zit in de aansturing, wanneer je hem LF. heb aangesloten andere kabel gebruiken.

Wanneer HF. aangesloten de + aansluiting van de sub voorzien van storingsfilter, deze moet ook een goede massa hebben.

Link naar reactie
Waarom trek je niet een kabel naar het massa punt onder de motorkap bijvoorbeeld? Dan weet meteen of het een massaprobleem is. Zorg dat het oog goed contact maakt met de carrosserie, anders toch een ander punt zoeken.

Heb bij de vorige Z de massa op de minpool van de accu gezet. Had toen hetzelfde probleem als nu, ook een grom in het geluid. dit kwam doordat de kabel te lang was.

Massakabel naar massapunt onder de motorkap trekken zal waarschijnlijk hetzelfde probleem opleveren.

Heb daarna de massakabel ingekort en deze bevestigd onder het bergvakje achter/tussen de stoelen en het probleem was verholpen

Heb de massa nu in de nieuwe Z op hetzelfde punt bevestigd als waar deze het bij de vorige goed deed, maar nu dus wel een grom erin.

Ik zal deze week is proberen op 'tzelfde punt als Yankie te monteren.

Weet alleen niet precies welk punt je bedoeld?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.