Ga naar inhoud

woofer in z3


arie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

de woofer , komt bij correct vandaan , praatje met de verkoper omdat hij daar niet kon laten horen , de woofer meegenomen met afspraak tot terug brengen.

Ik heb tevens m, n voor speakers vervangen door climax 150 w 2way. ik heb een normale bmw buisness radio met cd .

Vanmiddag even losjes aangesloten , en wist echt niet wat ik hoorde , ik had een verbetering verwacht , maar zo,n vooruitgang .

Tuurlijk niet het geluid als uit zware baspijpen waarvan je ruiten eruit trillen. maar een goede basdreun door de hele auto .

waar je hem ook plaatst achter de stoel , voor bij de voeten klinkt het fantastisch. Ook in de kofferbak geplaatst en valt ook niet tegen , wel moet dan de afstelling op max .Het fijne van het apparaat is dat je hem gewoon kan aansluiten op je accu , en springt pas aan bij geluid van de speakers . Tevens heb je de keuze uit clinch hi input , of gewoon koppelen aan je uitgang of doorlussen via de speakers en dat kunnen andere woofers vaak niet .

Het apparaat is wel zwaar ,maar is maar 7 cm dik

afstelbaar is volume , crossover en phase .

Waar ik hem precies gaat plaatsen weet ik nog niet, maar terug brengen no way .

Als ik ga beginnen met instaleren laat ik het weten , moet een beetje mooi weer worden beetje koud zo op straat .

Link naar reactie

Kan nie wachte tot ik 'm ook heb. Was al onder de indruk van de sound bij Marcel-Z3

Link naar reactie

Hoi Marvin,

Past die woeffer achter de stoel? En hoe sluit ik 'm aan?

Grt,

Simon

Link naar reactie
Hoi Marvin,

Past die woeffer achter de stoel? En hoe sluit ik 'm aan?

Grt,

Simon

Tis meer een model voor in de bagageruimte !! :)

En bijbehorende plug flink stevig aan de achterzijde inbrengen, en het geluid komt vanzelf uit de voorzijde !!! :schater:

Link naar reactie
eeeh ruud , nog geen tijd gehad , klote weer ik heb niet zo,n mooie garage he .

maar had hem van de week , even los erin . en ik heb er alle vertrouwen in , achter de stoel krijg jezelfs gratis massage .

Klinkt goed, als het slecht weer blijft mag je wel eens op een zaterdag bij mij binnen klussen, doen er meerdere en altijd gezellig :lol:

Link naar reactie

Ik heb van het weekend een alpine swd-1600 aangesloten. Gekocht bij Rebelio voor 145 euro. Voorlopig ligt ie nog even los achter de passagierstoel, wat overigens een prima plek lijkt. Mis ongeveer maar 5 cm ruimte daardoor. Geluid is echte een enorme verbetering. Ben nog even aan het experimenteren met de beste instelling.

Link naar reactie

Klink interessant.

Nou was ik JAAAAREN geleden een echte audiofiel, totdat alles uit mn auto gejat was, toen was ik er ook meteen helemaal klaar mee. :) Maar ben dus eea al weer een beetje vergeten door de tijd.... :P

Voor een versterker had je toch een lijn-uitgang nodig en een remote?

Waar sluit je deze dan precies op aan? Ik heb ook een normale bmw buisness radio met cd.

Anders zeker de moeite waard :D

Link naar reactie

de subwoofer van blaupunkt kun je gewoon aansturen met je speaker uitgangen, ik heb ook een bmw buisness cd radio

de subwoofer kun je afregelen , op de woofer zelf dus geen remote

Klink interessant.

Nou was ik JAAAAREN geleden een echte audiofiel, totdat alles uit mn auto gejat was, toen was ik er ook meteen helemaal klaar mee. :angry: Maar ben dus eea al weer een beetje vergeten door de tijd.... :rolleyes:

Voor een versterker had je toch een lijn-uitgang nodig en een remote?

Waar sluit je deze dan precies op aan? Ik heb ook een normale bmw buisness radio met cd.

Anders zeker de moeite waard :)

Link naar reactie

Aangezien de remote bedoeld is om je versterker in de subwoofer te activeren, kun je - als je radio geen remote heeft en de subwoofer wel - die gewoon op de contactstroom aansluiten. Het enige nadeel is dat je versterker dan altijd aanstaat als je je contact aanzet (zelfs als de radio niet aan staat). De meeste moderne subwoofers werken met een inschakelvertraging, dus hij knalt dan niet opeens aan.

Link naar reactie

dewoofer vn blaupunkt kan je gewoon aansluiten , wordt pas geactiveerd door muziek

Aangezien de remote bedoeld is om je versterker in de subwoofer te activeren, kun je - als je radio geen remote heeft en de subwoofer wel - die gewoon op de contactstroom aansluiten. Het enige nadeel is dat je versterker dan altijd aanstaat als je je contact aanzet (zelfs als de radio niet aan staat). De meeste moderne subwoofers werken met een inschakelvertraging, dus hij knalt dan niet opeens aan.
Link naar reactie

zo vandaag , maar eens begonnen met de blaupunkt woofer te installeren . Eigenlijk niets bijzonders want het is allemaal vrij eenvoudig . ik heb gekozen voor een plek achter de bijrijders stoel , helemaal op de grond , en klem tussen de stoel . ik was even bang dat de prestatie van de woofer achteruit zou gaan als de stoel er klem tegen aan zou staan. Echter hier merk ik niks van , het geluid en de bass gaat door de gehele auto , je hoor gewoon niet waar het vandaan komt.

echt een hele verbetering . Ik heb de woofer gewoon los , altijd makkelijk om hem op sommige locaties te verwijderen, stekker eruit en je kan hem zo wegnemen . Mooi is ook dat je hem zelf kan in regelen , ik heb hem niet helemaal open staan , want de bass is voor mij nu perfect en kan altijd op de radio ook bij regelen.

Wel wordt je bijrijder gemasseerd , door de vette bass trilingen .

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Beste Arie,

Ben nieuw op dit platform.

Heb een nieuwe Z3M met business CD.

Heb uit mijn vorige aan actieve woofer.

Ik begrijp van jouw dat ik deze gewoon op de speaker uitgangen kan aansluiten.

Op mijn radio zit echter de bekende BMW plug met diverse draden.

Vanuit mijn woofer heb ik twee tulip aansluitingen.

Hoe heb jij dat opgelost?

Moet ik een verloop of tussenstekker kopen?

Hoor het graag.

Groeten,

Z3Mrunner :thumbup:

Link naar reactie
Beste Arie,

Ben nieuw op dit platform.

Heb een nieuwe Z3M met business CD.

Heb uit mijn vorige aan actieve woofer.

Ik begrijp van jouw dat ik deze gewoon op de speaker uitgangen kan aansluiten.

Op mijn radio zit echter de bekende BMW plug met diverse draden.

Vanuit mijn woofer heb ik twee tulip aansluitingen.

Hoe heb jij dat opgelost?

Moet ik een verloop of tussenstekker kopen?

Hoor het graag.

Groeten,

Z3Mrunner :banaan:

Ik heb het vroeger ook vaak zo aangesloten, echter had mijn versterker een hi-input level waar je je speakeruitgangen achter op kunt aansluiten, als het een mono woofer is met een bridge versterker hoef je maar 1 uitgang af te tappen.

André

Link naar reactie

Ik zal wel te oud zijn voor zo,n rijdende boembox, Geen strom toch dak eraf? Wat is dat toch?

Leuk muziekje oke maar luider dan het geronk van de Z of de wind langs je oren? Volgens mij heb je een auto om er in te rijden en niet om er een discotheek van te maken.

PFFF wordt echt te oud...... of is het toch weer wie de langste , dikste, terwijl je eigenlijk weet dat je dat niet hebt.

Nou ja.... :banaan:

Link naar reactie
Ik heb het vroeger ook vaak zo aangesloten, echter had mijn versterker een hi-input level waar je je speakeruitgangen achter op kunt aansluiten, als het een mono woofer is met een bridge versterker hoef je maar 1 uitgang af te tappen.

André

Bedankt, Andre,

Ik heb twee front speakers standaard op de business radio aangesloten.

Het is een mono woofer met een zwarte en rode tulip.

Ik neem aan dat ik dan de plus van bijvoorbeeld de niet gebruikte rechts-achterspeaker aansluiting op de business aansluit op de rode tulip-pin (het centrale pinnetje) en de min van de niet gebruikte rechts-achterspeaker op de zwarte tulip-pin (het centrale pinnetjes) moet aansluiten.

Sorry voor de simpele gedetailleerde vraag maar het is niet mijn vak en ben bang dat ik de zaak verkeerd aansluit met alle gevolgen van dien voor de elektronica.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.