Ga naar inhoud

Slip/drift cursus 29-04-07 of 7-05-07


crusader

Aanbevolen berichten

ik heb ook eens een "verkeersveiligheidstraining" gedaan, leer je inderdaad veel van. :D

Heeft me zeker als een wat blikschade gescheeld. Valt me toch op dat ik teveel in de 407 rij, want daar durf ik meer mee op het randje te rijden als met de QP :wave:

(RimBro weet dat je over 4 banden glijdend door een bocht kan met de 407 :huh: )

Jazeker, het zweet staat nog in mijn kruis ;)

Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste mensen,

We vertrekken zaterdag nog even naar wat zonniger oorden. :D

Denk nog even aan de inschrijving. Indien we eind december niet meer dan 15 deelnemers hebben gaat het feest niet door. :wave:

Doe ik het wel op mezelf :)

Link naar reactie

Ik doe ook mee, beide dagen kunnen een lichte voorkeur voor 29-4.

Zoals velen twijfelde ik eerst omdat in na 15 jaar voorwielaandrijving nu ook met achterwielaandrijving rij. Gezien de reactie van Rob zijn ze daar kundig genoeg om voor allebei de aandrijvingen de goede reacties aan te leren. Slechter wordt je er in ieder geval niet van. Wel prettig om aan het einde van de dag nog te kunnen voelen hoe de Z3 zelf reageert in die situatie.

Link naar reactie
Ik doe ook mee, beide dagen kunnen een lichte voorkeur voor 29-4.

Zoals velen twijfelde ik eerst omdat in na 15 jaar voorwielaandrijving nu ook met achterwielaandrijving rij. Gezien de reactie van Rob zijn ze daar kundig genoeg om voor allebei de aandrijvingen de goede reacties aan te leren. Slechter wordt je er in ieder geval niet van. Wel prettig om aan het einde van de dag nog te kunnen voelen hoe de Z3 zelf reageert in die situatie.

U staat genoteerd :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Zou er animo zijn om een cursus driften te organiseren? Lijkt me leuk en wel zo veilig als je de techniek wat beter beheerst. Mogelijk kan er een leuke groepsprijs bedongen worden. Heeft iemand connecties of kennis van zaken in deze branche?

Voorbeeld

Kijk hier

Kijk hier

SPECIAAL VOOR ZZZTERS, SLIPCURSUS/POWERSLIDE

Heb met Slotenmaker Slipschool eens van gedachten gewisseld iets te organiseren. Hieronder de mogelijkheden.

Speciaal programma voor Z rijders op een zondag ergens in april/mei 2007. Slipcursus gevolgd door een powerslide / drift cursus en afsluitend een wedstrijdje behendigheid, alles in nieuwe opel astra's van de slipschool. Aan het eind krijg je een deelnemerscertificaat of een herhalingstempel als je de basis al hebt gedaan. De hele dag koffie thee en een lunch is inbegrepen. De aanbieding is gebaseerd op 3 deelnemers en 1 instructeur per auto (ervaringsaantal Slotenmaker). Ieder rijd dan 20 minuten zelf. Aan het eind van de dag is er 1 uur beschikbaar voor hen die dat willen gelegenheid om met de Z op de natte baan en onder begeleiding van een instructeur het geleerde in de praktijk te brengen. (dus geen slijtage van banden, etc) Er is voldoende gratis parkeerruimte voor de deelnemers. Voor partners die niet willen rijden is muv de lunch alles gratis. Indien gewenst kunnen de dames of desgewenst de mannelijke partner ook naar een beautycentrum aan de overkant om zich tegen betaling uiteraard te laten verwennen of gaan lekker flaneren aan de kust of het dorp Zandvoort. Terwijl de ander lekker gaat scheuren. Afsluitend is er een borrel, prijsuitreiking behendigheid maar er kan ook een diner worden geregeld. Het geheel gaat ongeveer 166,20 euro/PP kosten. Kan nog kijken of de BTW een ander manier kan worden weggezet wordt het 19% goedkoper (kan niets beloven). Moet wel dit jaar een datum opgeven waarop dan een optie wordt genomen.

Voor dit programma moeten er minimaal 15 deelnemers zijn. Indien voldoende interesse ben ik bereid de verdere organisatie voor mijn rekening te nemen en jullie een onvergetelijke dag te bezorgen waarbij je en passant ook nog je rijtechniek wat op krikt, dat is wel zo veilig. :thumbup:

VRAGEN

1. Wie wil mee doen (aantal personen opgeven)?

2. Voorkeur data 29-04 of 7-05 2007?

3. Wie wil aan het eind van de dag met de eigen auto de baan op? Beperkt ivm de tijd

4. Wie wil een aansluitend diner (meerkosten 17,50-23 euro)?

DATUM SLIP/DRIFT CURSUS

29-04-07 of 7-05-07

ADRES

Slotemakers slipschool

Karel J.Maaswinkel Accountmanager

Tel.: 0341-456545 of: 06-53957135

( Ook buiten kantoortijden. )

Email: karel@maaswinkel.nl

MINIMAAL AANTAL DEELNEMERS

Een GO bij meer dan 15 deelnemers

PROGRAMMA Meer info

09.00-09.30 uur ontvangst en inschrijving met koffie of thee.

09.30-10.30 uur Uitleg dagprogramma en een klein stukje theorie door onze instructeurs.

10.00-11.00 uur De baan op voor de eerste praktijkoefening.

11.00-11.30 uur Koffie/theepauze

11.30-12.30 uur De baan op voor de tweede praktijkoefening.

12.30-13.30 uur Gezamenlijk uitgebreid lunchbuffet, met een dagsoep, div broodsoorten,

div. kaassoorten en vleeswaren, een croquet, melk, karnemelk, jus d'orange,

koffie, thee en een stukje vers fruit.

13.30-14.30 uur Derde praktijkoefening op de baan.

14.30-15.00 uur Koffie/thee pauze.

15.00-16.00 uur Wedstrijden, tijden worden geklokt en de winnaars gehuldigd in onze

oergezellige bar, waar de sterke verhalen los komen, onder het genot van een

drankje en een bittergarnituur.

16.00-17.00 uur Uitreiking van het Slotemakers Certificaat voor alle deelnemers en de

prijzen aan de winnaars van de slalom en de Proef Finesse.

17.30-18.00 uur Eventueel diner-buffet... ( Catering voorbeelden zijn reeds in jouw bezit !)

Afsluiting .........uur ??

KOSTEN EN BETALING

- Hele dag slip en drift cursus kosten voor dit programma bedragen: € 166,20 per cursist

- Aansluitend diner (meerkosten 17,50-23 euro)

- De inschrijving is niet vrijblijvend en dient 3 weken vooraf te worden voldaan op een nader aan te geven rekening.

VOORLOPIGE LIJST DEELNEMERS

Martin-Z3, 1 persoon, datum geen voorkeur

Bridders, 1 persoon, datm geen voorkeur

Henk Keers, 2 personen, datum geen voorkeur

SLUITING DEELNAME

23-12-2006.

Link naar reactie
Ik vrees dat er te weinig belangstelling voor is. Jammer.

Hopelijk komen de aanmeldingen nog. Inderdaad altijd jammer als iemand het initiatief neemt en uiteindelijk kan het niet doorgaan door gebrek aan deelnemers. Juist hier zou je belangstelling verwachten voor zoiets. Misschien is de prijs dan toch de belemmering, hoewel ikzelf het een schittende prijs vind voor zo´n complete dag. Keep up the good work, Henk. :newblush:

Link naar reactie

Ik denk dat de prijs zeker niet verkeerd is nee.

Probleem wat ik ermee heb is dat je met 4 personen in een auto rondjes aan het draaien bent en ik wanneer ik niet zelf rij heel snel :newblush: wagen ziek ben.

Vandaar dus liever in mijn eigen auto of alleen en haak ik hier af.

Link naar reactie

Edwin was me net voor.

Ik zou dolgraag mee willen doen en ook de prijs is oke, maar ik ben net zo'n figuur.

Als ik het allemaal zelf in de hand heb is er niks aan de hand, maar als een ander capriolen gaat uithalen schijnen mijn kleine hersentjes het niet te kunnen bijbenen en geven dan resoluut de opdracht aan mijn maag om zich te gaan legen ^_^

Zoals ik het heb begrepen ga je met 4 man (keer op keer) in een auto het circuit op om de handelingen te verrichten. Ik zou het mijn medecursisten niet willen aandoen en ik zou me kotselijk vermaken.

Misschien toch gewoon een mietje :newblush:

Link naar reactie

Stelletje watjes zijn jullie ^_^

Ik heb een keer een proefles gehad in een Chessna. Zat achterin met een figuur aan het stuur die - volgens mij dacht dat we in een simulator zaten en er niks kon gebeuren - en ja toen had ik het ook even moeilijk... :newblush:

Link naar reactie
Ik denk dat de prijs zeker niet verkeerd is nee.

Probleem wat ik ermee heb is dat je met 4 personen in een auto rondjes aan het draaien bent en ik wanneer ik niet zelf rij heel snel :newblush: wagen ziek ben.

Vandaar dus liever in mijn eigen auto of alleen en haak ik hier af.

Idem voor mij ! Met alle punten met Edwin eens ! ^_^

Link naar reactie
Zolang je meekijkt word je niet wagenziek, wordt er gezegd. Ga geen boek zitten lezen, want dan gaat het inderdaad mis.

geloof me Rob, en daar kan Nadia over meepraten, wanneer ik bijrijder ben doe ik alles mee behalve sturen en nog gaat het soms mis.

Link naar reactie
geloof me Rob, en daar kan Nadia over meepraten, wanneer ik bijrijder ben doe ik alles mee behalve sturen en nog gaat het soms mis.

O, maar dat neem ik onmiddellijk aan, Edwin, daar twijfel ik echt niet aan, hoor. Ik postte alleen maar iets wat ik er over vond, en dat voor wat het waard is. Dat wagenziekte een probleem is en dat er niet veel tegen te doen is, blijkt alleen al uit de reacties hier. Als de autoliefhebbers en Marcel :thumbup: zo reageren is dat serieus! Was dus zeker niet denigrerend bedoeld!

Link naar reactie
O, maar dat neem ik onmiddellijk aan, Edwin, daar twijfel ik echt niet aan, hoor. Ik postte alleen maar iets wat ik er over vond, en dat voor wat het waard is. Dat wagenziekte een probleem is en dat er niet veel tegen te doen is, blijkt alleen al uit de reacties hier. Als de autoliefhebbers en Marcel :thumbup: zo reageren is dat serieus! Was dus zeker niet denigrerend bedoeld!

Ja, die Marcel heeft er laatst nog een paar van zijn land afgejaagd met ernstige gevolgen. Daar moet je geen ruzie mee krijgen. :schater:

Link naar reactie
O, maar dat neem ik onmiddellijk aan, Edwin, daar twijfel ik echt niet aan, hoor. Ik postte alleen maar iets wat ik er over vond, en dat voor wat het waard is. Dat wagenziekte een probleem is en dat er niet veel tegen te doen is, blijkt alleen al uit de reacties hier. Als de autoliefhebbers en Marcel ;) zo reageren is dat serieus! Was dus zeker niet denigrerend bedoeld!

ook zeker niet zo opgevat hoor Rob :thumbup: Was alleen stukje uitleg.

Is wel eens (dat zijn mijn woorden, Nadia zou zeggen bijna altijd) zo dat als Nadia rijdt en er wordt geremd dat ik mijn schoen door het schutbord zit te trappen.

Link naar reactie
ook zeker niet zo opgevat hoor Rob :unsure: Was alleen stukje uitleg.

Is wel eens (dat zijn mijn woorden, Nadia zou zeggen bijna altijd) zo dat als Nadia rijdt en er wordt geremd dat ik mijn schoen door het schutbord zit te trappen.

Ja altijd! In de avensis gaat het nog, maar als we met de z3 zijn, dan is het geen doen, dan komt er ook "STOOOOOOOOOOP" bij want dan denkt Ed dat ik de motorkap ergens in ga planten. In Schotland nog een mooie discussie gehad bij een fotoshoot (voor de insiders: bij de lunchstop toen wij met het langzame groepje gingen rondrijden en nog iets van de omgeving wilden zien, uitzicht op besneeuwde bergtop, lunch aan het water). Ik zet de Z neer en sluit nog iets aan bij de Z voor ons, begint Ed al 2 meter vantevoren mee te remmen en stopstopstop te mompelen, ik zeg: joh nog twee meter hoor en uiteindelijk stop ik, ik schat zelf op minimaal een halve meter, Ed zegt tien centimeter. Afijn, het was een halve meter. Maar niet verder vertellen hoor, want straks loopt Ed's ego nog een deukje op, dat zou bijna erger zijn dan een deukje in de Z.... :nono:

Link naar reactie
Ja altijd! In de avensis gaat het nog, maar als we met de z3 zijn, dan is het geen doen, dan komt er ook "STOOOOOOOOOOP" bij want dan denkt Ed dat ik de motorkap ergens in ga planten. In Schotland nog een mooie discussie gehad bij een fotoshoot (voor de insiders: bij de lunchstop toen wij met het langzame groepje gingen rondrijden en nog iets van de omgeving wilden zien, uitzicht op besneeuwde bergtop, lunch aan het water). Ik zet de Z neer en sluit nog iets aan bij de Z voor ons, begint Ed al 2 meter vantevoren mee te remmen en stopstopstop te mompelen, ik zeg: joh nog twee meter hoor en uiteindelijk stop ik, ik schat zelf op minimaal een halve meter, Ed zegt tien centimeter. Afijn, het was een halve meter. Maar niet verder vertellen hoor, want straks loopt Ed's ego nog een deukje op, dat zou bijna erger zijn dan een deukje in de Z.... :nono:

Heel erg herkenbaar :unsure:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.