Ga naar inhoud

Slip/drift cursus 29-04-07 of 7-05-07


crusader

Aanbevolen berichten

Speciaal voor ZZZ/ters, Slipcursus - Powerslide

Heb met Slotenmaker Slipschool eens van gedachten gewisseld iets te organiseren. Hieronder de mogelijkheden.

Speciaal programma voor Z rijders op een zondag ergens in april/mei 2007. Slipcursus gevolgd door een powerslide / drift cursus en afsluitend een wedstrijdje behendigheid, alles in nieuwe opel astra's van de slipschool. Aan het eind krijg je een deelnemerscertificaat of een herhalingstempel als je de basis al hebt gedaan. De hele dag koffie thee en een lunch is inbegrepen. De aanbieding is gebaseerd op 3 deelnemers en 1 instructeur per auto (ervaringsaantal Slotenmaker). Ieder rijd dan 20 minuten zelf. Aan het eind van de dag is er 1 uur beschikbaar voor hen die dat willen gelegenheid om met de Z op de natte baan en onder begeleiding van een instructeur het geleerde in de praktijk te brengen. (dus geen slijtage van banden, etc) Er is voldoende gratis parkeerruimte voor de deelnemers. Voor partners die niet willen rijden is muv de lunch alles gratis. Indien gewenst kunnen de dames of desgewenst de mannelijke partner ook naar een beautycentrum aan de overkant om zich tegen betaling uiteraard te laten verwennen of gaan lekker flaneren aan de kust of het dorp Zandvoort. Terwijl de ander lekker gaat scheuren. Afsluitend is er een borrel, prijsuitreiking behendigheid maar er kan ook een diner worden geregeld. Het geheel gaat ongeveer 173 euro/PP kosten. Kan nog kijken of de BTW een ander manier kan worden weggezet wordt het 19% goedkoper (kan niets beloven). Moet wel dit jaar een datum opgeven waarop dan een optie wordt genomen.

Voor dit programma moeten er minimaal 15 deelnemers zijn. Indien voldoende interesse ben ik bereid de verdere organisatie voor mijn rekening te nemen en jullie een onvergetelijke dag te bezorgen waarbij je en passant ook nog je rijtechniek wat op krikt, dat is wel zo veilig. :D

Vragen,

1. Wie wil mee doen (aantal personen opgeven)?

2. Voorkeur data 29-04 of 7-05 2007?

3. Wie wil aan het eind van de dag met de eigen auto de baan op? Beperkt ivm de tijd

4. Wie wil een aansluitend diner (meerkosten 17,50-23 euro)?

Ik zal op een later tijdstip de aanbieding en programma van Slotenmaker posten. Op 27 december valt het besluit go or no go. Dus graag voor die tijd aanmelden.

Slotemakers slipschool

Moderators graag deze ff pinnen

PS voor de smart ones, heb nog even gekeken of er op de race track kon worden gereden, echter dan loopt de prijs ras op naar 900 euro. In dit kader niet echt leuk dus :blink:

Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Speciaal voor ZZZ/ters, Slipcursus - Powerslide

Heb met Slotenmaker Slipschool eens van gedachten gewisseld iets te organiseren. Hieronder de mogelijkheden.

Speciaal programma voor Z rijders op een zondag ergens in april/mei 2007. Slipcursus gevolgd door een powerslide / drift cursus en afsluitend een wedstrijdje behendigheid, alles in nieuwe opel astra's van de slipschool. Aan het eind krijg je een deelnemerscertificaat of een herhalingstempel als je de basis al hebt gedaan. De hele dag koffie thee en een lunch is inbegrepen. De aanbieding is gebaseerd op 3 deelnemers en 1 instructeur per auto (ervaringsaantal Slotenmaker). Ieder rijd dan 20 minuten zelf. Aan het eind van de dag is er 1 uur beschikbaar voor hen die dat willen gelegenheid om met de Z op de natte baan en onder begeleiding van een instructeur het geleerde in de praktijk te brengen. (dus geen slijtage van banden, etc) Er is voldoende gratis parkeerruimte voor de deelnemers. Voor partners die niet willen rijden is muv de lunch alles gratis. Indien gewenst kunnen de dames of desgewenst de mannelijke partner ook naar een beautycentrum aan de overkant om zich tegen betaling uiteraard te laten verwennen of gaan lekker flaneren aan de kust of het dorp Zandvoort. Terwijl de ander lekker gaat scheuren. Afsluitend is er een borrel, prijsuitreiking behendigheid maar er kan ook een diner worden geregeld. Het geheel gaat ongeveer 173 euro/PP kosten. Kan nog kijken of de BTW een ander manier kan worden weggezet wordt het 19% goedkoper (kan niets beloven). Moet wel dit jaar een datum opgeven waarop dan een optie wordt genomen.

Voor dit programma moeten er minimaal 15 deelnemers zijn. Indien voldoende interesse ben ik bereid de verdere organisatie voor mijn rekening te nemen en jullie een onvergetelijke dag te bezorgen waarbij je en passant ook nog je rijtechniek wat op krikt, dat is wel zo veilig. :D

Vragen,

1. Wie wil mee doen (aantal personen opgeven)?

2. Voorkeur data 29-04 of 7-05 2007?

3. Wie wil aan het eind van de dag met de eigen auto de baan op? Beperkt ivm de tijd

4. Wie wil een aansluitend diner (meerkosten 17,50-23 euro)?

Ik zal op een later tijdstip de aanbieding en programma van Slotenmaker posten. Op 27 december valt het besluit go or no go. Dus graag voor die tijd aanmelden.

Slotemakers slipschool

Moderators graag deze ff pinnen

PS voor de smart ones, heb nog even gekeken of er op de race track kon worden gereden, echter dan loopt de prijs ras op naar 900 euro. In dit kader niet echt leuk dus ;)

Ik doe mee! Data maakt niet uit en ik denk dat de vrouw wel meegaat maar zal echt niet gaan driften :wave: .

Me even lekker gemaakt met dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=2-OyJwoo4W8. (Ja,ja een NL auto en daarom poetsen we de kentekens weg :D )

Link naar reactie

Aangezien ik dit jaar al ernstig uit de bocht ben gevlogen (advies snelheid 30, ik dacht dat het wel wat harder kon, maar een factor 3 bleek te heftig...).... heb ik wel belangstelling om voortaan beheerst door een bocht te scheuren en ook te weten wat je moet doen als het volledig misgaat, kan je een boel geld schelen!!! Ik vraag wel aan Ed wat hij ervan vindt, volgens mij heeft hij al vanuit het werk een slipcursus gehad. Ach, kan hij mooi naar de beautysalon! :schater::schater:

Link naar reactie

ik heb ook eens een "verkeersveiligheidstraining" gedaan, leer je inderdaad veel van. :thumbup:

Heeft me zeker als een wat blikschade gescheeld. Valt me toch op dat ik teveel in de 407 rij, want daar durf ik meer mee op het randje te rijden als met de QP :newblush:

(RimBro weet dat je over 4 banden glijdend door een bocht kan met de 407 :lol: )

Link naar reactie
Ieder rijd dan 20 minuten zelf. :thumbup:

Ik wil graag meedoen en kan nu nog op beide dagen. Mijn voorkeur gaat uit naar zondag 29/04. Er is 1 mits en dat is dat de whisky trail die Chris organiseert niet op dezelfde datum uitkomt. Ik hang nog liever aan de whiskey dan aan het stuur :lol:

Vraagje: het zal toch niet zo zijn dat je maar 20 minuten rijdt op zo'n hele dag ? Dat zal ik wel niet goed begrepen hebben :newblush:

Link naar reactie

Hallo allemaal,

Heb de vrijblijvende aanbieding van Slotemakers integraal hieronder gepost.

Hele dag slip en drift cursus kosten voor dit programma bedragen: € 166,20 per cursist

Ik wil graag voor 23 -12 2006 van jullie weten (IVM reserveren)

Wie doet mee?

Datum 29-04 of 7-05?

De inschrijving is niet vrijblijvend en dient 3 weken vooraf te worden voldaan op een nader aan te geven rekening.

Uitsluitend bij deelname < dan 15 cursisten gaat de dag door.

Vertrouwend julllie een leuke en vooral ook leerzame dag te kunnen bezorgen zie ik met belangstelling jullie reacties tegemoet. :rolleyes:

AANBIEDING SLOTEMAKERS[/u

Beste Henk,

in aansluiting op ons gesprek van vanmiddag, hierbij een plan voor een BMW Z3 forum dag

uit te voeren op een nader te bepalen zondag in april 2007 in Zandvoort.

Het aantal deelnemers zal voor dit plan minimaal 15 personen moeten zijn, anders

wordt het een gewoon standaard programma.

Je kunt tot 120 deelnemers maximaal gaan. Er wordt getraind in groepjes van

maximaal 15 personen ( of minder ) per oefening.

Er ontstaan dan geen wachttijden, de deelnemers rouleren over vier verschillende

onderdelen. afhankelijk van het aantal deelnemers kunnen we in overleg het definitieve

programma-schema vaststellen.

Daar het "fun"-effect ook heel belangrijk is zullen we competitie-elementen in het

programma betrekken, waarbij de tijden worden geklokt, en waarbij de winnaars aan het

einde van de dag zullen worden gehuldigd op het erepodium in onze bar en een prijs en

natuurlijk "eeuwige roem" ontvangen.

Alle deelnemers ontvangen een gekalligrafeerd Slotemakers-Certificaat.

Er wordt geoefend in onze auto's en bij Slotemakers Antislipschool zit er altijd een

instructeur naast de cursist in de auto, behalve bij de wedstrijd-proeven, daar rijdt

de deelnemer alleen en doet de instructeur de tijdwaarneming met de stopwatch.

Er gaan drie cursisten per auto met de instructeur mee, en iedere cursist rijdt twintig

minuten per oefening zelf, de oefening duurt een uur en de rest van de oefening zit

de cursist achterin en kan van de fouten van zijn/haar mede cursist leren.

De oefeningen welke zullen worden getraind met als doel: meer veiligheid op de weg

en meer zelfvertrouwen van de bestuurder in buitengewone omstandigheden, en dit hoeft

echt niet sneeuw of ijzel te zijn, maar kan ook gewoon een nat wegdek, blaadjes op de weg,

een trekker van een boer die grond heeft verloren wat nat is geworden, een wiel raakt de

berm en brengt je in een slip, etc.etc.

Wist je dat als je ABS op de juiste manier leert gebruiken, je bij een snelheid van

50 km/u al 5 meter rem-afstand kan winnen door het "goed" te doen?

Dat kán net die bumper van je voorganger zijn .......

De voorwiel- en achterwielslip onder controle krijgen, ( en voor de gevorderden: het

driften ) op de gladde rotonde, ofwel het over- en onderstuur controleren.

Na een uitwijkmanouvre in de slip geraken, en dan niet alleen die eerste slip leren

opvangen, maar ook die "gemene" tweede, waar weinig mensen rekening mee houden,

en daardoor dikwijls aan de binnenkant van de bocht eruit vliegen ?

Het is nét als met zwemmen: als je in het water valt, ga je niet eerst nadenken:

"wat moet ik nu doen?" je gaat gewoon zwemmen.

Wij leren je, als je in de slip raakt, dat je niet eerst hoeft te gaan nadenken, want...

helaas, dan ben je altijd te laat..... Kom je onverhoopt in de slip ? Gewoon automatisch

de juiste handeling doen, zonder paniek.. gewoon rustig blijven.....

"Voertuigbeheersing" heet dat...

Om naast deze inspanningen ook voor de nodige competitie en plezier te zorgen gaan we

Slalom wedstrijden houden waarbij de tijden worden geklokt en Proef Finesse

( ook met tijdwaarneming ) waarbij op de motorkap een schaal is bevestigd, waarin een

balletje ligt, wat tijdens het uitgezette parcours niet uit de schaal mag rollen. Rolt het er

wel uit, ( bal zit aan een draad, dus zoeken hoeft niet ! ) moet men stoppen, riem losmaken,

uitstappen bal er weer in leggen, instappen, riem vastmaken (!) en verder het parcours

vervolgen, terwijl de tijd natuurlijk gewoon doorloopt. Deze proef was een uitvinding

van coureur Jackie Stewart: "Wie dit niet beheerst, kan niet racen!"

Beide zijn behendigheidsproeven waarbij de drie snelste deelnemers een prijs winnen,

die aan het eind van de dag in de bar worden uitgereikt op het ere-podium onder het genot

van een drankje met een bittergarnituur.

Vooral de Proef Finesse is een proef, waar vrouwen dikwijls heel goed scoren, daar de

souplesse hierbij de hoofdrol speelt, en té ruwe, té wilde beweging juist strafseconden

opleveren in plaats van winst.

En... juist, er mag gelachen worden...!!!!

Het programma ziet er als volgt uit:

09.00-09.30 uur ontvangst en inschrijving met koffie of thee.

09.30-10.30 uur Uitleg dagprogramma en een klein stukje theorie door onze instructeurs.

10.00-11.00 uur De baan op voor de eerste praktijkoefening.

11.00-11.30 uur Koffie/theepauze

11.30-12.30 uur De baan op voor de tweede praktijkoefening.

12.30-13.30 uur Gezamenlijk uitgebreid lunchbuffet, met een dagsoep, div broodsoorten,

div. kaassoorten en vleeswaren, een croquet, melk, karnemelk, jus d'orange,

koffie, thee en een stukje vers fruit.

13.30-14.30 uur Derde praktijkoefening op de baan.

14.30-15.00 uur Koffie/thee pauze.

15.00-16.00 uur Wedstrijden, tijden worden geklokt en de winnaars gehuldigd in onze

oergezellige bar, waar de sterke verhalen los komen, onder het genot van een

drankje en een bittergarnituur.

16.00-17.00 uur Uitreiking van het Slotemakers Certificaat voor alle deelnemers en de

prijzen aan de winnaars van de slalom en de Proef Finesse.

17.30-18.00 uur Eventueel diner-buffet... ( Catering voorbeelden zijn reeds in jouw bezit !)

Afsluiting .........uur ??

Inbegrepen in deze offerte is: persoonlijke begeleiding, gebruik van onze auto's en

slipbanen, alle lesmaterialen, onbeperkt koffie of thee uit onze espressomachine,

lunchbuffet, het Slotemakers Certificaat voor alle deelnemers en prijzen voor

de winnaars van de Slalom en de Proef Finesse. Een "le Mans afsluiting"

bestaande uit twee drankjes plus bittergarnituur per persoon € 8,00 p.p.

( Bier, rode en witte wijn, rosé en frisdranken.)

Niet inbegrepen is: Eventuele extra drankjes aan de bar. ( worden op nacalculatie berekend )

Eventueel DVD verslag van deze dag voor alle deelnemers

Eventueel Diner-buffet aansluitend.

De kosten voor dit programma bedragen: € 139,65 p.p. excl. B.T.W.

Na afloop is er een ( beperkte ) mogelijkheid enkele oefeningen met de eigen auto uit te proberen,

maar uitsluitend met een instructeur ernaast in de auto. Het is niet toegestaan zonder begeleiding

van een van onze instructeurs de baan op de gaan..

Eventuele partners of bijrijders die niet willen meedoen aan deze trainingsdag, maar toch

willen meekomen zijn van harte welkom als onze gasten en mogen onbeperkt gratis koffie/thee

gebruiken gedurende deze dag. Bij deelname aan het buffet wordt € 12.00 berekend voor de

niet slippende gasten. Kijkers hebben een prima zicht op de baan vanaf het balconterras.

Parkeren: Voor de auto's van de deelnemers is parkeerruimte tot dertig auto's op ons eigen

terrein, en tot... ( 400 ? ) op het terrein van de Paddock van het Circuit, direct naast onze

banen, en in het zicht vanaf het kijkers-terras. Wel weten we graag vooraf of er méér dan

dertig auto's komen, daar dat terrein door ons moet worden gereserveerd van tevoren.

Een eventueel alternatief voor dames die als gast willen meekomen kan ook zijn: een

beauty-behandeling in het NH hotel, dat recht tegenover het gebouw van de Slipschool staat.

Zie voor de mogelijkheden aldaar op: www.beauty-arrangementen.nl

Eventueel kunnen wij de reserveringen daarvoor verzorgen indien gewenst..

Je zult zien, dat hier nog héél lang over wordt nagepraat ..... Er bestaat de mogelijkheid om door

professionele cameramensen een DVD van deze dag voor alle deelnemers te laten maken,

geheel professioneel gemonteerd inclusief muziek-achtergrond en professionele beeldwisselingen,

als blijvende herinnering aan deze dag vol excitement & fun. De kosten voor deze DVD zijn:

€ 30,00 p.p.* excl. BTW ( * bij een minimum aantal van 20 deelnemers of indien minder, een

minimaal totaalbedrag van € 600.00 ) Voorbeeld-DVD is reeds in je bezit.

Als je denkt voldoende deelnemers te hebben zet dan een optie op die zondag in april die

het best past, voordat die misschien bezet is intussen.( Weekenden worden lang vooraf al

geboekt.)

Bij 45 deelnemers of meer is de gehele Slipschool exclusief voor de club in gebruik, en kunnen

er bijvoorbeeld BMW vlaggen rondom de baan in de 25 vlaggenmasten worden gehesen.

( Mits jullie voor de vlaggen zorgen. )

Dit lijkt mij een geweldig programma, waarbij iedereen absoluut een superdag beleeft met

heel veel excitement & fun en zonder wachttijden.

Als je nog vragen hebt, aarzel niet me te bellen of te emailen, ik zal graag met je overleggen

( bijna ) alles is uiteindelijk mogelijk.......

Met vriendelijke groet,

SLOTEMAKERS ANTISLIPSCHOOL

Karel J.Maaswinkel Accountmanager

Tel.: 0341-456545 of: 06-53957135

( Ook buiten kantoortijden. )

Email: karel@maaswinkel.nl

Link naar reactie

Het ziet er heel uitnodigend uit , maaaaaaaaaaaaaaaaar,

we rijden daar met hun auto's en die zijn vast niet vergelijkbaar met onze ZZZ-tjes !? :D

Ik zou toch denk ik het liefst de hele cursus met eigen auto doen. Achterwiel aandrijving reageerd lijkt me toch anders dan voorwielaandrijving !!?? :huh:

FF de andere members hun reacties hierop afwachten !! ;)

Het initiatief is in ieder geval :wave: !

Link naar reactie
Het ziet er heel uitnodigend uit , maaaaaaaaaaaaaaaaar,

we rijden daar met hun auto's en die zijn vast niet vergelijkbaar met onze ZZZ-tjes !? :D

Ik zou toch denk ik het liefst de hele cursus met eigen auto doen. Achterwiel aandrijving reageerd lijkt me toch anders dan voorwielaandrijving !!?? :huh:

FF de andere members hun reacties hierop afwachten !! ;)

Het initiatief is in ieder geval :wave: !

Als je goed heb gelezen is dat ook mogelijk aan het eind van de dag. Indien je (nog) geen ervaring hebt is het onverstandig direct dit soort zaken met je eigen auto te doen. Eerst de basis beheersen en op het eind van de dag .................... B)

Link naar reactie

Voorlopige lijst deelnemers slip/drift cursus

Besluit valt uiterlijk op 23-12. Een GO bij meer dan 15 deelnemers

Keuze datum 29-04 of 7-05

Martin-Z3, 1 persoon, datum geen voorkeur

Bridders, 1 persoon, datm geen voorkeur

Henk Keers, 2 personen, datum geen voorkeur

Perry Z3 1 persoon datum voorkeur 29-04

Teller nu op 5 personen-nog > 10 te gaan

Link naar reactie
Het ziet er heel uitnodigend uit , maaaaaaaaaaaaaaaaar,

we rijden daar met hun auto's en die zijn vast niet vergelijkbaar met onze ZZZ-tjes !? :D

Ik zou toch denk ik het liefst de hele cursus met eigen auto doen. Achterwiel aandrijving reageerd lijkt me toch anders dan voorwielaandrijving !!?? :huh:

FF de andere members hun reacties hierop afwachten !! ;)

Het initiatief is in ieder geval :wave: !

Het argument achter-/voorwielaandrijving gaat in dit geval niet op. Neem maar van mij aan dat je ook met die Opels in een achterwiel-slip raakt. Stuur rustig in en je achterkant is vertrokken. En zo niet, dan zorgt je instructeur daar wel voor! Bij Slotemaker rijden ze nu eenmaal met Opels, hun systeem is er niet op gebaseerd om met eigen auto te rijden, inderdaad alleen maar even na de reguliere instructie.

Als je dat niet wil moet je een slipschool uitkiezen waar je wél de hele dag met eigen auto de baan opgaat. De hoofdzaak lijkt mij: het is een basis anti-slipcursus. Daar word je nooit slechter van, integendeel.

Link naar reactie
Het argument achter-/voorwielaandrijving gaat in dit geval niet op. Neem maar van mij aan dat je ook met die Opels in een achterwiel-slip raakt. Stuur rustig in en je achterkant is vertrokken. En zo niet, dan zorgt je instructeur daar wel voor! Bij Slotemaker rijden ze nu eenmaal met Opels, hun systeem is er niet op gebaseerd om met eigen auto te rijden, inderdaad alleen maar even na de reguliere instructie.

Als je dat niet wil moet je een slipschool uitkiezen waar je wél de hele dag met eigen auto de baan opgaat. De hoofdzaak lijkt mij: het is een basis anti-slipcursus. Daar word je nooit slechter van, integendeel.

Dank u voor deze leer, oude meester !! :wave:

4geqzjq.jpg

:D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.