Ga naar inhoud

Slip/drift cursus 29-04-07 of 7-05-07


crusader

Aanbevolen berichten

Zou er animo zijn om een cursus driften te organiseren? Lijkt me leuk en wel zo veilig als je de techniek wat beter beheerst. Mogelijk kan er een leuke groepsprijs bedongen worden. Heeft iemand connecties of kennis van zaken in deze branche?

Voorbeeld

Kijk hier

Kijk hier

SPECIAAL VOOR ZZZTERS, SLIPCURSUS/POWERSLIDE

Heb met Slotenmaker Slipschool eens van gedachten gewisseld iets te organiseren. Hieronder de mogelijkheden.

Speciaal programma voor Z rijders op een zondag ergens in april/mei 2007. Slipcursus gevolgd door een powerslide / drift cursus en afsluitend een wedstrijdje behendigheid, alles in nieuwe opel astra's van de slipschool. Aan het eind krijg je een deelnemerscertificaat of een herhalingstempel als je de basis al hebt gedaan. De hele dag koffie thee en een lunch is inbegrepen. De aanbieding is gebaseerd op 3 deelnemers en 1 instructeur per auto (ervaringsaantal Slotenmaker). Ieder rijd dan 20 minuten zelf. Aan het eind van de dag is er 1 uur beschikbaar voor hen die dat willen gelegenheid om met de Z op de natte baan en onder begeleiding van een instructeur het geleerde in de praktijk te brengen. (dus geen slijtage van banden, etc) Er is voldoende gratis parkeerruimte voor de deelnemers. Voor partners die niet willen rijden is muv de lunch alles gratis. Indien gewenst kunnen de dames of desgewenst de mannelijke partner ook naar een beautycentrum aan de overkant om zich tegen betaling uiteraard te laten verwennen of gaan lekker flaneren aan de kust of het dorp Zandvoort. Terwijl de ander lekker gaat scheuren. Afsluitend is er een borrel, prijsuitreiking behendigheid maar er kan ook een diner worden geregeld. Het geheel gaat ongeveer 166,20 euro/PP kosten. Kan nog kijken of de BTW een ander manier kan worden weggezet wordt het 19% goedkoper (kan niets beloven). Moet wel dit jaar een datum opgeven waarop dan een optie wordt genomen.

Voor dit programma moeten er minimaal 15 deelnemers zijn. Indien voldoende interesse ben ik bereid de verdere organisatie voor mijn rekening te nemen en jullie een onvergetelijke dag te bezorgen waarbij je en passant ook nog je rijtechniek wat op krikt, dat is wel zo veilig. :)

VRAGEN

1. Wie wil mee doen (aantal personen opgeven)?

2. Voorkeur data 29-04 of 7-05 2007?

3. Wie wil aan het eind van de dag met de eigen auto de baan op? Beperkt ivm de tijd

4. Wie wil een aansluitend diner (meerkosten 17,50-23 euro)?

DATUM SLIP/DRIFT CURSUS

29-04-07 of 7-05-07

ADRES

Slotemakers slipschool

Karel J.Maaswinkel Accountmanager

Tel.: 0341-456545 of: 06-53957135

( Ook buiten kantoortijden. )

Email: karel@maaswinkel.nl

MINIMAAL AANTAL DEELNEMERS

Een GO bij meer dan 15 deelnemers

PROGRAMMA Meer info

09.00-09.30 uur ontvangst en inschrijving met koffie of thee.

09.30-10.30 uur Uitleg dagprogramma en een klein stukje theorie door onze instructeurs.

10.00-11.00 uur De baan op voor de eerste praktijkoefening.

11.00-11.30 uur Koffie/theepauze

11.30-12.30 uur De baan op voor de tweede praktijkoefening.

12.30-13.30 uur Gezamenlijk uitgebreid lunchbuffet, met een dagsoep, div broodsoorten,

div. kaassoorten en vleeswaren, een croquet, melk, karnemelk, jus d'orange,

koffie, thee en een stukje vers fruit.

13.30-14.30 uur Derde praktijkoefening op de baan.

14.30-15.00 uur Koffie/thee pauze.

15.00-16.00 uur Wedstrijden, tijden worden geklokt en de winnaars gehuldigd in onze

oergezellige bar, waar de sterke verhalen los komen, onder het genot van een

drankje en een bittergarnituur.

16.00-17.00 uur Uitreiking van het Slotemakers Certificaat voor alle deelnemers en de

prijzen aan de winnaars van de slalom en de Proef Finesse.

17.30-18.00 uur Eventueel diner-buffet... ( Catering voorbeelden zijn reeds in jouw bezit !)

Afsluiting .........uur ??

KOSTEN EN BETALING

- Hele dag slip en drift cursus kosten voor dit programma bedragen: € 166,20 per cursist

- Aansluitend diner (meerkosten 17,50-23 euro)

- De inschrijving is niet vrijblijvend en dient 3 weken vooraf te worden voldaan op een nader aan te geven rekening.

VOORLOPIGE LIJST DEELNEMERS

Martin-Z3, 1 persoon, datum geen voorkeur

Bridders, 1 persoon, datm geen voorkeur

Henk Keers, 2 personen, datum geen voorkeur

SLUITING DEELNAME

23-12-2006.

Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Leek me erg leuk tot ik de kosten zag :)

Er zijn nog zoveel andere dingen waar ik eerder 1100 Euro aan uit zou willen geven... zucht.

En wat about je banden? Kun je gelijk nieuwe bestellen als je de cursus doorstaan hebt? Wordt het nog veel duurder.

Een slipcursus lijkt me trouwens wel interessant.

Link naar reactie
Leek me erg leuk tot ik de kosten zag :)

Er zijn nog zoveel andere dingen waar ik eerder 1100 Euro aan uit zou willen geven... zucht.

En wat about je banden? Kun je gelijk nieuwe bestellen als je de cursus doorstaan hebt? Wordt het nog veel duurder.

Een slipcursus lijkt me trouwens wel interessant.

Zonde van die 1100,- euro inderdaad. Gewoon lekker zelf oefenen op een groot parkeerterein (zonder greppeltjes en lantaarnpalen). Probleem zit hem vooral in het feit dat dat met een groep al een stuk lastiger wordt.

Wat betreft je banden, je kunt natuurlijk altijd voor een paar tientjes (35 euro per band ongeveer) tijdelijk wat 2e hands spul eronder laten leggen.

Link naar reactie
Zonde van die 1100,- euro inderdaad. Gewoon lekker zelf oefenen op een groot parkeerterein (zonder greppeltjes en lantaarnpalen). Probleem zit hem vooral in het feit dat dat met een groep al een stuk lastiger wordt.

Wat betreft je banden, je kunt natuurlijk altijd voor een paar tientjes (35 euro per band ongeveer) tijdelijk wat 2e hands spul eronder laten leggen.

En dan alleen maar de achterwielen natuurlijk :)

Link naar reactie
Leek me erg leuk tot ik de kosten zag :)

Er zijn nog zoveel andere dingen waar ik eerder 1100 Euro aan uit zou willen geven... zucht.

Driftcursus.nl: "Deelname in Lelystad kost 150 euro per auto; in Papenburg ben je voor 200 euro verzekerd van een mooie dag."

Link naar reactie

Iedereen moet het voor zich weten natuurlijk, maar ik vind dit soort capriolen een beetje te ver gaan om met m'n liefhebbers auto te gaan doen ! :D

In alle opzichten belast je je auto weer extra dan dat je in het normale gebruik doe, dus loop je sneller tegen weer extra kosten aan !! Als je dat`er voor over heb ga dan gerust je gang, maar het is aan mij niet besteed ! :)

Een goede rijvaardigheid en/of slip cursus zou ik meer oren naar hebben ! :guitar:

Link naar reactie

Beste mensen,

Graag niet meteen ongefundeerd roepen wat er allemaal niet goed of te duur is.

Slipcursus lijkt mij ook wel wat, is per slot van rekening niet veel anders dan driften.

Een voorbeeld, Slotenmaker

Slipcursus begint om 09.00 uur en wordt om 16.30 uur afgesloten. Hele dag lol voor 180 euro incl lunch

Powerslide cursus

Driften op de gladde cirkel

180 graden slip met handrem

Leer de 360 graden slip

Prijs Powerslide cursus

Maandag t/m vrijdag € 121,- inclusief BTW

Weekend € 126,- inclusief BTW

Feiten..... niet duur, voor elk wat wils en... wel zo veilig als je de techniek beheerst.

Cheers

Link naar reactie

Zo te zien is er wel animo voor een slipcursus.

Ik heb zeker belangstelling en een paar honderd Euro is nog betaalbaar.

En het is goedkoop als je daar je auto beter mee heel houdt. :m:

Is er nog meer belangstelling voor een slipcursus? Misschien krijgen we wat korting maar het is ook gezelliger.

Link naar reactie

Die slipcursus lijkt mij ook wel wat!

En dat driften op het gladde vlak, is niet slecht voor de auto cq banden :D

En, daar kunnen de slome donders onder ons (ik dus ook met de 1.8:P) ook nog eens

lekker driften :m:

Link naar reactie

Ik heb hier ook wel oren naar ja. Toch een keer kijken hoe makkelijk of lastig de auto te beheersen is in gladde situaties.

Ik rij er 's winters zo min mogelijk in maar het komt altijd onverwacht.

Ik hou het draadje dus wel ff in de gaten.

Link naar reactie
Slipcursus lijkt mij ook wel wat, is per slot van rekening niet veel anders dan driften.

Powerslide cursus

Driften op de gladde cirkel

180 graden slip met handrem

Leer de 360 graden slip

Een anti-slipcursus is toch echt wat anders dan driften, Henk! Iets te makkelijk gezegd, IMHO.

Veerle en ik hebben vele jaren geleden bij Slotemaker een anti-slipcursus gedaan en gaan tot aan de dag van vandaag elk jaar op herhaling, 's winters, in het donker. Neem van me aan dat als je de slip een beetje (!) beheerst, je daarmee niet kunt driften. We hebben dat een keer geprobeerd en het was bepaald niet gemakkelijk, integendeel.

Beter lijkt het mij voor de mensen die nooit iets hebben gedaan eerst een basiscursus anti-slip te doen en pas dan de powerslide of de drift.

Gaan "we" voor de powerslide of de drift, dan heb ik zeker belangstelling.

Link naar reactie
Een anti-slipcursus is toch echt wat anders dan driften, Henk! Iets te makkelijk gezegd, IMHO.

Veerle en ik hebben vele jaren geleden bij Slotemaker een anti-slipcursus gedaan en gaan tot aan de dag van vandaag elk jaar op herhaling, 's winters, in het donker. Neem van me aan dat als je de slip een beetje (!) beheerst, je daarmee niet kunt driften. We hebben dat een keer geprobeerd en het was bepaald niet gemakkelijk, integendeel.

Beter lijkt het mij voor de mensen die nooit iets hebben gedaan eerst een basiscursus anti-slip te doen en pas dan de powerslide of de drift.

Gaan "we" voor de powerslide of de drift, dan heb ik zeker belangstelling.

Wat jij wil Rob. Volgens mij is slip houden uit. Driften houden in. -_-

Link naar reactie

Die driftcursus wordt hier ook door BMW zelf georganiseerd en heeft "powerslide op brede baan". Het meer geavanceerde vervolg is powerslide op smalle baan. Interessant is ook dat je jezelf kan trainen correct te reageren over onderstuur.

Hier een kortje clipje van mijn capriolen:

klikklik

Link naar reactie
Die driftcursus wordt hier ook door BMW zelf georganiseerd en heeft "powerslide op brede baan". Het meer geavanceerde vervolg is powerslide op smalle baan. Interessant is ook dat je jezelf kan trainen correct te reageren over onderstuur.

Hier een kortje clipje van mijn capriolen:

klikklik

Lijkt me een goede manier om je auto beter te leren kennen. De Z3 is inmiddels voor BMW niet interessant meer dus dat zal wel Rob Slotemaker worden maar toch, gaaf -_-

Link naar reactie

Vorig jaar een dag met het bedrijf bij Prodrive gedaan.

Deze dag zelf samengesteld. Je kan dan fun en leerzame oefeningen combineren. De fun oefeningen doe je met auto,s beschikbaar gesteld door Prodrive. Dit zijn jawel Echte Beamers.

Ons programma was:

Fun:

:D Driften

:muur: 007 proef ( achteruit 180 gr draaien en vooruit weer verder, achteruit 360 gr draaien, achteruit weer verder)

:birthday: Rondje op de kombaan, met een 535d, met aan het stuur Paul Maaskant, daarna met eigen auto. Verbazend hoeveel G krachten je voelt.

Leerzaam:

:D Opde epoxycirkel rijden en de grenzen van je eigen auto leren herkennen, uitbreken.

:D Uitwijkproef.

Zie ook:

http://www.prodrive-training.nl/index.php?content=basis_trn

Zeer leuke en leerzamedag gehad.

Leo

Link naar reactie

We hebben met een paar forummers ook zo'n dag gedaan. Was zeer leerzaam en erg aan te bevelen. Vooral erg leerzaam om te zien wat het verschil is met zomer en winterbanden met exact de zelfde auto in exact de zelfde omstandigheden. schokkend groot verschil <_<

Iedereen heeft het dan wel over driften en overstuur e.d. bij kou en nat wegdek maar als je een beetje normaal rijdt heb je daar natuurlijk geen last van. Ik heb nog niemand over remweg gehoord. Maar dat scheelt dus gewoon meters met een wintersetje. De remweg is iets wat je veel eerder (ongewild) zult testen, ook met normaal rijgedrag.

Link naar reactie
Was dat niet toen Ies met zijn zomerbandjes?

Hoop dat de sneeuw snel zal vallen, kan ik met mijn 4 cilinder ook weer een beetje driftend over een parkeerplaats scheuren. <_<

Nee het was joostvdl. Ies had ook winterbandjes. Je kon overigens ook het verschil merken tussen goeie en ZEER goeie winterbanden. Ies had de toch wel veel duurdere Michelins. Die hadden toch net nog een wat kortere remweg.

Link naar reactie

Sorry, is was het draadje even kwijtgeraakt.

Maar even back to the topic....

Ik ben zeker geinteresseerd in een anti-slipcursus.

Ik ben ook erg geinteresseerd in een pro driver training.

Een drift cursus doe ik liever met een oude bak. (en die heb ik helaas niet)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.