Ga naar inhoud

Velgenmaat voor winterbanden


Epuoc

Aanbevolen berichten

Ik zou graag willen weten welke maat ik zou moeten aanschaffen voor winterbanden voor de :m:

Mijn voorkeur gaat uit naar een setje stalen wielen. Aftermarket moeten deze wel ergens te koop zijn.

Ik ben bij de stealer geweest, deze hadden nog een gebruikt setje velgen E36 M3 liggen met banden. 17 inch met banden 225 (even breed voor als achter) volgens hun past dat. En jaar hoor, meteen weer de hoofdprijs natuurlijk..... :lol::blink::angry::angry: ...................

Ik zoek dus een setje staal. Mooi zal zijn als deze acht ook breder zou zijn dan voor. I.v.m. schijfmaat van de remmen, wat is de minimale maat 16 of 17 inch???

Mocht het zo zijn dat iemand een passend setje heeft liggen (mag ook lichtmetaal zijn) graag een PM.

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

e36 M3 is veel te smal achter. Moet je weer flinke verbreders gaan rijden om het een beetje te laten uitzien.

Passend setje in staal moet je bij de bandenboer ff navragen anders zelf samenstellen, achter van de vijf serie en voor van de drie serie en minimaal 17 inch idd ivm de schijven :lol:

Je kunt ook ff op ebay een setje originele wielen scoren en daar winterbandjes opleggen, moet in de winter ook een beetje mooi zijn :blink:

Link naar reactie
e36 M3 is veel te smal achter. Moet je weer flinke verbreders gaan rijden om het een beetje te laten uitzien.

Passend setje in staal moet je bij de bandenboer ff navragen anders zelf samenstellen, achter van de vijf serie en voor van de drie serie en minimaal 17 inch idd ivm de schijven :blink:

Je kunt ook ff op ebay een setje originele wielen scoren en daar winterbandjes opleggen, moet in de winter ook een beetje mooi zijn :angry:

Waar kan ik dan zo'n setje origineel vinden. Heb alles al geprobeert met zoekwoorden. Maar Pierre, jij handelt zo nu en dan nog in velgjes, heb jij niks voor mij dan? :lol:

Link naar reactie

Er staat wel een foutje op hun site:

Het Z3-forum is ook zeer de moeite waard. Als u vragen of opmerkingen heeft met betrekking tot de Z3, dan moet u beslist hier eens kijken. De echte fanaten doen hier vrijwel dagelijks hun postings.

:lol:

Wintervelgen zijn sowieso geen gezicht dus waarom zou je je daar een apart setje met lage ET waarde voor zoeken? Orginele M velgen zijn dan als alternatief inderdaad de beste oplossing

Link naar reactie
Er staat wel een foutje op hun site:

Het Z3-forum is ook zeer de moeite waard. Als u vragen of opmerkingen heeft met betrekking tot de Z3, dan moet u beslist hier eens kijken. De echte fanaten doen hier vrijwel dagelijks hun postings.

:blink:

Wintervelgen zijn sowieso geen gezicht dus waarom zou je je daar een apart setje met lage ET waarde voor zoeken? Orginele M velgen zijn dan als alternatief inderdaad de beste oplossing

Originele :lol: velgen betaal je ook behoorlijk wat geld voor, en al heb je geen extra velgen zoals epuoc moet je toch een alternatief vinden.

Ik weet niet wat voor velgen epuoc nu heeft ? hij kan voor de wintertijd winterbanden laten monteren op z'n bestaande velgen,of als hij de zomervelgen mooi wil houden gaan voor een extra set.

Vergeet niet je rijd altijd nog een maand of 5 met winterbanden. :angry:

Link naar reactie
Wintervelgen zijn sowieso geen gezicht dus waarom zou je je daar een apart setje met lage ET waarde voor zoeken?

Ik rij niet graag met "noodvelgjes", 5 maanden lang. Mag er van mij best goed uitzien, net als de andere 7 maanden.

Link naar reactie
Ik rij niet graag met "noodvelgjes", 5 maanden lang. Mag er van mij best goed uitzien, net als de andere 7 maanden.

Met m'n Peugeot wissel ik ook altijd de banden en houdt de velgen. Kost 30 Euro incl. balanceren. Daar koop je geen andere velgen voor. Zou ik ook m'n Zetje doen maar daar rij ik niet in als het echt gaat vriezen.

Link naar reactie
Maar het hoeft toch niet allemaal zo mooi in de kasten te vallen. :blink: Het gaat in de eerste plaats om de veiligheid. :lol:

Daar heb je natuurlijk gelijk in, het gaat in de eerste plaats om meer (relatieve) veiligheid. Daarnaast wil ik mijn BBS-en ontzien en dan vind ik het ook nog prettig als het ook een béétje aardig uitziet. En zijn er spoorverbreders "nodig", dan gebeurt dat. Nogmaals, waarom 5 maanden met mindere looks rijden als 't niet nodig is? Afgezien van of je dat er financieel voor over hebt, dat begrijp ik ook wel.

Link naar reactie

Ik heb uiteindelijk een setje gekocht bij 'Reedijk banden' in Strijen.

http://www.reedijk-banden.nl/

Ik weet niet waar jij woont, maar kijk maar eens op hun site.

Ik heb ooit gewoon een mailtje gestuurd en zij kwamen met een goede aanbieding.

Ik was voor een setje velgen en banden € 1100,00 kwijt geloof ik.

Rondom 225 banden.

'Vredenstijn Giugiaro Wintrac Extreme'

Voor een andere ET waarde dan achter, dus geen gezeur met spoorverbreders.

Kijk even op het draadje "Show us your wheels" bericht Nr. 25

https://www.bmwzforum.nl/index.php?s=&sho...ost&p=58803

im000040qp1.jpg

huub :)

Link naar reactie
Waar kan ik dan zo'n setje origineel vinden. Heb alles al geprobeert met zoekwoorden. Maar Pierre, jij handelt zo nu en dan nog in velgjes, heb jij niks voor mij dan? :)

Helaas niet, net aan Not2fast verkocht, alleen mijn eigen setje nog. Originele velgen komen regelmatig bij ebay.de langs.

Je kunt ook zoeken op setjes voor de M3 e46 die passen ook!

Link naar reactie
Plus ze gaan er denk ik ook van uit dat je zulke snelheden niet haalt met slecht weer.

maar als het gewoon eens koud maar droog is, kom ik wel eens aan die 240 hoor :huh:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.