Ga naar inhoud

beveiligingscode bmw traffic pro


janwillem

Aanbevolen berichten

ik heb een bmw traffic pro op e-bay gekocht, gisteren in een uurtje ingebouwd met alle aansluitingen, echter nog niet kunnen proberen omdat invoer code niet lukt. In de 5-cijferige code zit namelijk een 8, terwijl het apparaat functietoetsen heeft voor de cijfers 1-7. Gebruiksaanwijzing ( bmw/becker) geeft geen oplossing, mogelijk sprake van een combi van toetsen om een 8 te kunnen invoeren.

Volgens vorige eigenaar is code correct.

Wie weet welke cijfercombi nodig is om een 8 in te voeren, betreft een BMW TP van eind 2004

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb even gekeken in de handleiding voor de Indianapolis, en daar staat niets anders. Functietoetsen 1 t/m 7 en that's it. Ook hier geen oplossing voor een 8 of wellicht een 9! Vraag me af of er wel een 8 of 9 voorkomt in een code!! Let op, maar dat weet je waarschijnlijk: 3x foutieve code ingeven is een uur wachten voor je 't weer kunt proberen (als de radio is ingeschakeld en het contact op aan staat). Helaas, heb de oplossing niet voor je...

EDIT:

De vorige eigenaar contacten, hoe heeft hij dat gedaan??

Probeer anders voor de 8 eens een 6 of een 3. Slordig schrijven daarvan levert immers mogelijk een 8 op...

Je zou je vraag ook hier, op het Becker-forum kunnen stellen (waarschijnlijk even registreren) en misschien staat het antwoord daar al ergens. In andere gebruiksaanwijzgingen daar staat precies hetzelfde, ook daar geen oplossingen voor dit probleem. Succes!

Link naar reactie
en allemaal maar moeilijk doen :newblush:

Jan Willem en ik volgen slechts de gebruiksaanwijzing en meer. Jan Willem heeft ALLES al geprobeerd, uiteraard. Het is minder simpel dan je inderdaad zo zou zeggen. Hoe was het ook alweer: de beste stuurlui... :thumbup:

Link naar reactie
Jan Willem en ik volgen slechts de gebruiksaanwijzing en meer. Jan Willem heeft ALLES al geprobeerd, uiteraard. Het is minder simpel dan je inderdaad zo zou zeggen. Hoe was het ook alweer: de beste stuurlui... :newblush:

weer contact gehad met de verkoper, code is zoals al vermoed niet correct, de invoercijfers lopen t/m 7, gaat juiste code opvragen bij bmw/becker, kan wel enige tijd duren. Hopenlijk is Ruud sneller.

Link naar reactie
weer contact gehad met de verkoper, code is zoals al vermoed niet correct, de invoercijfers lopen t/m 7, gaat juiste code opvragen bij bmw/becker, kan wel enige tijd duren. Hopenlijk is Ruud sneller.

En dat bedoel ik maar met mijn beste stuurlui post. Ruud, effe helpen! :newblush:

Link naar reactie
En dat bedoel ik maar met mijn beste stuurlui post. Ruud, effe helpen! :thumbup:

Ga ik niet op in rob, ergens de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Hier geld ook weer, weet je niet zeker hoe het zit, zeg dan niets schept een hoop verwarring.

PPPPPPPPPffffffffffffffffffffffffffffffff. :newblush::nono::wave:

Link naar reactie

Ben toch nog even benieuwd of Ruud de code nog tevoorschijn heeft kunnen toveren. Jan Willem's vraag over ontbrekende codes wordt namelijk ook nog wel eens gesteld op navigatie-fora. Waar ze het overigens niet eens zijn met het kraken van codes, i.v.m. gestolen navigatie-systemen. In dat geval is daar inderdaad wat voor te zeggen. In de zaak Jan Willem moet het uiteraard kunnen, da's heel wat anders. Ruud?

Link naar reactie
Ben toch nog even benieuwd of Ruud de code nog tevoorschijn heeft kunnen toveren. Jan Willem's vraag over ontbrekende codes wordt namelijk ook nog wel eens gesteld op navigatie-fora. Waar ze het overigens niet eens zijn met het kraken van codes, i.v.m. gestolen navigatie-systemen. In dat geval is daar inderdaad wat voor te zeggen. In de zaak Jan Willem moet het uiteraard kunnen, da's heel wat anders. Ruud?

Vreemd genoeg genereer ik dezelfde code als Jan Willem erbij heeft :thumbup:

Maar een getal hoger dan 7 kan je niet ingeven, jan willem heeft i.p.v de 8 alle andere nummers gebruikt zonder succes, weet het nu ook niet meer :thumbup:

Link naar reactie
Vreemd genoeg genereer ik dezelfde code als Jan Willem erbij heeft :thumbup:

Maar een getal hoger dan 7 kan je niet ingeven, jan willem heeft i.p.v de 8 alle andere nummers gebruikt zonder succes, weet het nu ook niet meer :thumbup:

Is teruggelegd op het bordje van de verkoper, die ermee naar zijn bmw werkstatt is gegaan om een code te vragen, ik verwacht een dezer dagen de resultaten van zijn actie. Ik ben benieuwd waar hij mee komt. Zou me niet verbazen als dit dezelfde code is die ik heb en ook door Roodkapje is gegeneerd. Blijft vreemd dat in de code een 8 zit.

Baal er wel van, had alleen verwacht dat het inbouwen een hoop werk zou geven, maar dit was in een uurtje bekeken inclusief aansluiting achteruitrijsignaal.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie

Met een eigendomsbewijs (factuur o.i.d.) kun je bij Becker de juiste code krijgen. Inderdaad, bij de dealer waarschijnlijk ook wel. Het blijft echter een vreemd en vooral vervelend verhaal voor Jan Willem.

Link naar reactie
Was gister natuurlijk zo eigenwijs om dat zelf te ondervinden. :thumbup:

Omdat het een orgineel BMW becker is, kun je het misschien nog bij de dealer proberen? Mijn radio code hebben ze toen terug kunnen toveren, verder geen auto gegevens doorgegeven.

Heb bij mijn bmw becker ook de code gegenereerd op serienummer, het getal klopt op één cijfer na geeft een 9 aan wat een 6 moet zijn, blijft merkwaardig :thumbup:

Link naar reactie
Heb bij mijn bmw becker ook de code gegenereerd op serienummer, het getal klopt op één cijfer na geeft een 9 aan wat een 6 moet zijn, blijft merkwaardig :newblush:

probleem lijkt opgelost te zijn, verkoper is bij bmw geweest voor een code, aangezien opvragen bij Becker 2 weken duurde heeft hij bij SWS Solutions in Engeland online een code opgevraagd. Deze hebben een aantal codes gegenereerd, waaronder de goede. Vreemd genoeg waren in mijn code de 7 en 8 niet goed en klopte het voor de rest wel.

Link naar reactie
probleem lijkt opgelost te zijn, verkoper is bij bmw geweest voor een code, aangezien opvragen bij Becker 2 weken duurde heeft hij bij SWS Solutions in Engeland online een code opgevraagd. Deze hebben een aantal codes gegenereerd, waaronder de goede. Vreemd genoeg waren in mijn code de 7 en 8 niet goed en klopte het voor de rest wel.

Nou, eindelijk. Veel plezier van je Becker. Ik heb er heel veel gemak van. :newblush:

Link naar reactie
Nou, eindelijk. Veel plezier van je Becker. Ik heb er heel veel gemak van. :(

vergeet het plezier maar, de voorste speakers geven alleen maar de hoge tonen. Dit wordt retour naar Die Heimat. Kopen op e-bay gaat meestal wel goed en soms heb je pech zoals nu.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.