Ga naar inhoud

(facelift) Z4


Andre

Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Model Engine Power Topspeed Year

Z3 2.0 M52 6 cylinder 150 HP 210 km/h 1999 - 2000

Z3 2.2 M54 6 cylinder 170 HP 224 km/h 2000 - 2003

Z3 2.5 M52 & M54 6 cylinder 184 HP 225 km/h 12/1999 - 06/2002

Z3 2.8 M52 6 cylinder 193 HP 225 km/h 1997 - 2000

Z3 3.0 M54 6 cylinder 231 HP 240 km/h 2000 - 2003

MZ3 3.2 S50 6 cylinder 321 HP 250 km/h 1997 - 2001

MZ3 3.2 S52 6 cylinder 250 HP 245 km/h 1997 - 2001

MZ3 3.2 S54 6 cylinder 325 HP 250 km/h 2001 - 2003

:schater: Oke geef mij al over de 2.8 is 1km/h sneller :schater:

Link naar reactie
Model Engine Power Topspeed Year

Z3 2.0 M52 6 cylinder 150 HP 210 km/h 1999 - 2000

Z3 2.2 M54 6 cylinder 170 HP 224 km/h 2000 - 2003

Z3 2.5 M52 & M54 6 cylinder 184 HP 225 km/h 12/1999 - 06/2002

Z3 2.8 M52 6 cylinder 193 HP 225 km/h 1997 - 2000

Z3 3.0 M54 6 cylinder 231 HP 240 km/h 2000 - 2003

MZ3 3.2 S50 6 cylinder 321 HP 250 km/h 1997 - 2001

MZ3 3.2 S52 6 cylinder 250 HP 245 km/h 1997 - 2001

MZ3 3.2 S54 6 cylinder 325 HP 250 km/h 2001 - 2003

:schater: Oke geef mij al over de 2.8 is 1km/h sneller :schater:

Jammer,ik had me erop verheugd :D

Link naar reactie
Buiten de opgegeven 1 km/h zit de 2.8 sneller op topsnelheid :D

Klopt, topsnelheid is allemaal niet zo spannend, wat het wel is: hoe snel de auto deze bereikt.

Vandaar en andere diff binnenkort. (gaat niet lukken voor Zandvoort, we zitten de week voor 13 september op Silverstone)

Koppel is ook een belangrijke factor voor rijgenot, dat heb de wat kleiner motors niet tov de grotere.

Link naar reactie

Topsnelheid is niet het enige ware...

Heb het zelfs nog niet geprobeerd met mijn ZZZ, waarom zou je 230 km/u rechtdoor willen rijden ? :thumbup:

Met "Freude am Fahren" bedoelt men : afremmen, insturen,bochten nemen, terug accelereren en op naar de volgende bocht. Dan heb je koppel nodige en geen sprintjes van nul tot honderd, enz.

Denk wel dat een 2.2 of een 2.5 het daar wat moeiljker mee heeft dan een 2.8... :wave:

Ik heb vorige maandag op het circuit van Francorchamps gereden met een Sierra 2.0i van 120 pk. Lol gehad...

Regen en achteraandrijving, een volledige gestript interieur, een racestoel, vierpuntsgordel, remmen van de Sierra Cosworth.

Meer moet je daar niet hebben om de limiet te leren kennen en ik had ze redelijk snel gevonden. In mijn derde ronde reeds een 360° gemaakt aan 140 km/u ! <_<

Om maar te zeggen : die eeuwige discussie over een paar pk's meer. It's all in the mind... :huh:

Link naar reactie
Klopt, topsnelheid is allemaal niet zo spannend, wat het wel is: hoe snel de auto deze bereikt.

Vandaar en andere diff binnenkort. (gaat niet lukken voor Zandvoort, we zitten de week voor 13 september op Silverstone)

Koppel is ook een belangrijke factor voor rijgenot, dat heb de wat kleiner motors niet tov de grotere.

welk diff ga je rijden :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.