Ga naar inhoud

(facelift) Z4


Andre

Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is bij mijn weten nog steeds de "oude"............ :nono:

In de nieuwste folder staat dat de 2.0 Z4 een 150 pk 4 cilinder is, jammer ze moeten die 4 cilinders gewoon afschaffen iedereen wil na verloop van tijd een 6 -_-

André

edit :

Er is zoals verwacht een facelift doorgevoerd op de BMW Z4.

Het motorenpalet ziet er voortaan uit als volgt:

2,0 viercilinder 150 pk 8,2 seconden 220 km/u

2,5 zescilinder 177 pk 7,1 seconden 229 km/u

2,5 zescilinder 218 pk 6,5 seconden 240 km/u

3,0 zescilinder 265 pk 5,7 seconden 250 km/u (begrensd)

Link naar reactie
Ik was in de folder aan het kijken van de Z4 toen mij opviel dat de nieuwe motor in de Z4 2.0 geen 6 maar een 4 cilinder is, iemand dit al opgevallen?

Groet,

André

Wel bij de les blijven, is de nieuwe 2.0 die in de e90 gedebuteerd is, heeft de Pa van Sledge ook en ook onze belgische vriend hier op het forum met de ZZZ met scheve voorruitstijl (kom ff niet op de naam, wordt een jaartje ouder -_- )

Je weet hoe ik over viercilinders denk :nono:

Link naar reactie
Ik was in de folder aan het kijken van de Z4 toen mij opviel dat de nieuwe motor in de Z4 2.0 geen 6 maar een 4 cilinder is, iemand dit al opgevallen?

Groet,

André

De 2.0 wordt ook aangeboden door bmw met een consumentenvoordeel van € 7.645, totaalprijs bedraagt hierdoor € 36.900. Dit is de 2.0i Introduction. Waarschijnlijk loopt de 2.0 uitvoering niet zo goed, van daar de korting.

Link naar reactie
Mr. Jones?

Wel een lekkere motor hoor, stil en veel power onderin. De 320 is al vrij rap, en de Z4 duikt er nog eens een volle seconde onder. Zal dus zeker een prima combinatie zijn. -_-

ik heb onlangs een keer in de Z4 2.0 gereden, ik word er niet echt enthousiast van. Het is wel redelijk snel, maar toch mis je het 6 cilinder geluid...... . Ik vind het erg jammer dat de 2.0 bij BMW inmiddels een 4 cilinder is geworden.

Link naar reactie

De 4 cylinders zijn gewoon hele fijne en vlotte motors.

Als je die niet wilt kijk je er verder niet naar, maak je er zelfs geen proefrit in en emmer je er verder niet over. :nono:

Zo maakt BMW een model gewoon wat toegankelijker voor een groter publiek. (nog steeds voor een stevig prijs, maar toch) -_-

Link naar reactie
De 4 cylinders zijn gewoon hele fijne en vlotte motors.

Als je die niet wilt kijk je er verder niet naar, maak je er zelfs geen proefrit in en emmer je er verder niet over. :nono:

Zo maakt BMW een model gewoon wat toegankelijker voor een groter publiek. (nog steeds voor een stevig prijs, maar toch) -_-

Die 2.0 is snel, rijdt goed, niets mis mee, ik mis alleen die sound............. Enne, een mens moet zo af en toe toch iets te emmeren hebben he... :lol:

Link naar reactie

De 2.0 is er al sinds maart... dus nog voor de facelift. Dit is een van de probeersels van BMW om de Z4 nog een verkoopboost te geven. Net zoals de Pure uitvoeringen (die er volgens mij al niet meer zijn). Tsja, het succes van de Z3 wordt niet geevenaard maar wel verwacht.

Link naar reactie
In de nieuwste folder staat dat de 2.0 Z4 een 150 pk 4 cilinder is, jammer ze moeten die 4 cilinders gewoon afschaffen iedereen wil na verloop van tijd een 6 -_-

André

edit :

Er is zoals verwacht een facelift doorgevoerd op de BMW Z4.

Het motorenpalet ziet er voortaan uit als volgt:

2,0 viercilinder 150 pk 8,2 seconden 220 km/u

2,5 zescilinder 177 pk 7,1 seconden 229 km/u

2,5 zescilinder 218 pk 6,5 seconden 240 km/u

3,0 zescilinder 265 pk 5,7 seconden 250 km/u (begrensd)

De 130i zou het volgens carbase in 6.1 doen maar volgens BMW in 6.0 (waar zeur je over zou je zeggen) Maar dat de Z4 het met de zelfde motor in 0.4 sec sneller doet met maar 65 kilo minder gewicht vind ik frappant. Kortere overbrenging? Of sjoemelt BMW soms OOK met de cijfers? :nono:

Link naar reactie
De 2.0 wordt ook aangeboden door bmw met een consumentenvoordeel van € 7.645, totaalprijs bedraagt hierdoor € 36.900. Dit is de 2.0i Introduction. Waarschijnlijk loopt de 2.0 uitvoering niet zo goed, van daar de korting.

Klopt deze is alleen niet meer leverbaar, maar goed ik koop toch geen 4 cilinder al bieden ze hem voor 35.000 aan.

Ik geloof zeker dat deze 2.0 goed rijdt maar is niet voor mij weggelegd.

André

Link naar reactie
Ach natuurlijk..... er is een 2.0 gekomen waar voorheen een 2.2 als kleinste motor was .

De 2.5 heeft geloof ik net zoveel vermogen als de "oude" 4 cylinder 2.2

Met de 2.5I als basis model en de 2.5SI als getweaked (met dezelfde motor)

Hela hela de 2.2 is wel een 6cyl. en de eerste Z42.5 of Z32.8 van 193pk moet nog altijd

van mij wegrijden :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.