Ga naar inhoud

Eibach onderstel


Peter

Aanbevolen berichten

Ik ben een echte Eibach fan maar heb maar één probleem met dit systeem, niet specifiek ontwikkeld voor de ZZZ maar voor de E36 M3 die een ander wagengewicht aan de voorkant/achterkant heeft dan de ZZZ. Eibach vindt het niet meer interessant voor de ZZZ specifiek iets te ontwikkelen volgens info van mijn contacten daar.

Adviseren dit dus ook niet maar kunnen dat ook niet met de TUV in hun nek -_-

Moet je dus helemaal varen op de (commerciele) adviezen van Braspenning.

Als theoreticus ga ik dus voor H&R die wel specifiek voor de diverse ZZZ versies systemen ontwikkelen.

En als pratictus ben ik tot nu toe nog niet teleurgesteld, eigenlijk heel erg tevreden :P

Eibach kan ik als practicus weinig over zeggen maar als theoreticus twijfel ik :newblush:

Ik zou dus nooit met zo'n systeem kunnen leven, de theoreticus in mij zou altijd twijfelen over een H&R systeem dat wel eens beter zou kunnen zijn!!!

Link naar reactie
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Al dat geleuter over wat je wel of niet moet nemen :newblush:

Niks persoonlijks hoor...........

Het eindresultaat gaat het om IMHO -_-

Als dat is wat je er van verwachtte, dan heb je dus een goed product gekocht.

Geld kost het allemaal.

Allemaal denken we dat we zelf het meest geweldige hebben en dat iemand anders hetzelfde zou moeten doen, niet leuk.

Peter, ben blij voor je dat je er happy mee bent. Het is volgens mij precies geworden zoals je het hebben wilde.

Link naar reactie

IMHO gaat het er bij een forum net om je eigen ervaringen/meningen mee te geven, kan iedereen zich uiteindelijk zelf een beeld vormen en zijn eigen besluit nemen alvorens dure uitgaven te doen en dan teleurgesteld te worden :newblush:

Je zal maar mooie velgen moeten verkopen omdat je een fahrwerk koopt dat te breed werkt -_-

Link naar reactie

Bedoelde er niets slecht mee hoor, er wordt alleen al zolang over gediscusieerd over wat nu wel/niet goed is :huh:

Maar ja, mijn ervaring met de Koni`s is zondermeer goed, ben alleen geen "racebeest", en voor zulke dingen niet zo perfectionistisch, de ZZZ dient bij ons voor dagelijks vervoer en niet voor het circuit en deze combi is daarvoor prima :)

Link naar reactie

Klopt helemaal, maar ik begrijp Pierre ook wel. Voorbeeld: Als hier toendertijd eerder aan de orde was gekomen dat KW niet optimaal is voor bepaalde velgen had ik KW uiteraard nooit gekocht. Helaas kwam KW pas toen aan de orde toen het er bij mij al onder zat. Het commentaar van Pierre is dus nuttig: het geeft zeker info waar je wat mee kunt. IMHO, uiteraard. :huh:

Link naar reactie
Ik ben een echte Eibach fan maar heb maar één probleem met dit systeem, niet specifiek ontwikkeld voor de ZZZ maar voor de E36 M3 die een ander wagengewicht aan de voorkant/achterkant heeft dan de ZZZ. Eibach vindt het niet meer interessant voor de ZZZ specifiek iets te ontwikkelen volgens info van mijn contacten daar.

Adviseren dit dus ook niet maar kunnen dat ook niet met de TUV in hun nek :)

Moet je dus helemaal varen op de (commerciele) adviezen van Braspenning.

Als theoreticus ga ik dus voor H&R die wel specifiek voor de diverse ZZZ versies systemen ontwikkelen.

En als pratictus ben ik tot nu toe nog niet teleurgesteld, eigenlijk heel erg tevreden :thumbup:

Eibach kan ik als practicus weinig over zeggen maar als theoreticus twijfel ik :huh:

Ik zou dus nooit met zo'n systeem kunnen leven, de theoreticus in mij zou altijd twijfelen over een H&R systeem dat wel eens beter zou kunnen zijn!!!

Ik denk dat Pierre helemaal gelijk heeft in theorie, maar ik vraag me af hoever theorie en praktijk uit elkaar liggen. Je koopt, bij welke leverancier dan ook, altijd een product met een vrij "algemene" afstelling : qua wagengewicht + belasting (aantal pers.+gewicht, volle of lege tank (0.75 kg/ltr ?), qua rijstijl (relatief rustig of "op de limiet") en zo zullen er nog wel een paar variabelen zijn. Bovendien heb je ook bij Eibach ea. te maken met een massaprodukt en de bijbehorende toleranties. Als je dan de overeenkomsten in constructie/geometrie/gewicht van de E36 M3 (waar het onderstel orig. voor is) en een 6-cyl. Z QP neemt dan denk ik dat , in de praktijk, het verschil te verwaarlozen is.

Zoals Pierre zelf al aangeeft, de theoreticus zou blijven twijfelen en heeft groot gelijk om voor H&R te kiezen, de prakticus in mij (en Chris ?) heeft een andere beredenering gemaakt en heeft ook zijn keuze gemaakt.

Link naar reactie

"Zoals Pierre zelf al aangeeft, de theoreticus zou blijven twijfelen en heeft groot gelijk om voor H&R te kiezen, de prakticus in mij (en Chris ?) heeft een andere beredenering gemaakt en heeft ook zijn keuze gemaakt."

Nu jullie het eens zijn over het theoretische :m: rijst bij mij de vraag welke andere beredenering er dan is gevolgd. Lijkt mij het punt waar 't dan alleen nog maar over gaat.

Link naar reactie
Comfort een idee???

De Eibach blijft IMHO toch de meest comfortabele "sportieve" vering :m:

OK, duidelijk. Zegt Pierre ook altijd. Dan begrijp ik op welk soort argumenten dan gekozen is. Is voor mij trouwens ook nog steeds een (her)overweging zijn, zoals je al weet.

Link naar reactie

IDD dat ging over veren Fahrwerke weet ik dat niet.

We moeten de praktijk maar een toetsen binnenkort qua fahrwerke als Chris zijn 18 inches eronder heeft kunnen we eibach en H&R eens goed vergelijken, mag jij Rob als onpartijdige scherprechter optreden en dan je eigen mind opmaken :m:

Link naar reactie
IDD dat ging over veren Fahrwerke weet ik dat niet.

We moeten de praktijk maar een toetsen binnenkort qua fahrwerke als Chris zijn 18 inches eronder heeft kunnen we eibach en H&R eens goed vergelijken, mag jij Rob als onpartijdige scherprechter optreden en dan je eigen mind opmaken ;)

Dat ga ik graag aan. :m:

Link naar reactie
Ik stel hiervoor graag een onafhankelijke en objectieve bijrijder aan: Huub. Want twee weten meer dan een.

Waar gaan we deze kempen strijd zien :m: ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.