Ga naar inhoud

Eibach onderstel


Peter

Aanbevolen berichten

Eindelijk !

Eibach onderstel is binnen bij Braspenning, wordt deze week gemonteerd.

Een paar weken terug al Goodridge remleidingen, Wiechers veerpootbrug en excentrische draagarmrubbers voor (M3) laten monteren. Resultaat nu is al minder spoorgevoelig, strakker insturen.

Ben benieuwd wat onderstel nog oplevert ...

Link naar reactie
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Was nogal wat.........! Eibach levert een E46 onderstel ipv E36 en durft dan nog te zeggen dat het niet meer in Europa op voorraad ligt :rolleyes:

Lekker dat alles nu geregeld is eindelijk............

Klopt, nog een paar dagen en dan staat-ie wat lager op zijn pootjes... Ben ik die Parijs-Dakar look (volgens Ron Braspenning ) kwijt !

Volgend weekend maar eens uittesten, misschien kan ik nog mee naar de Nurburgring met de "Limbo's"?

Link naar reactie
Volgend weekend maar eens uittesten, misschien kan ik nog mee naar de Nurburgring met de "Limbo's"?

No Problem... :rolleyes:

Link naar reactie
Pro-kit / Pro system / sport system, ik weet het ook niet meer af en toe. ;)

Peter, als je deze kant op komt vnolgende week wil ik zeker een stukje met je meerijden als dat mag, benieuwd naar de verschillen tussen FK en Eibach. :D

Ok, geen probleem, ik zal me nog even aanmelden in het andere draadje.

Voor de duidelijkheid : het betreft dempers en veren, in hoogte verstelbaar.

Link naar reactie
Jammer, ik had je net gemist vanmiddag!!!

Volgens Ron zeker zo'n 5 cm gezakt :lol:

Hoe rijdt ie???? enne natuurlijk willen we :(:) ;) zien!!!

5cm :o Da's wel heel veel. Met m'n 4 cm heb ik al "last" van drempels enzo. Maar...ben wel heel benieuwd naar foto's. Ziet er denk ik wel gelikt uit.

Link naar reactie
Jammer, ik had je net gemist vanmiddag!!!

Volgens Ron zeker zo'n 5 cm gezakt :D

Hoe rijdt ie???? enne natuurlijk willen we :D :wave::o zien!!!

Om half vier bij Braspenning vertrokken in een (vergeefse) poging de files voor te zijn......

QPE staat inderdaad een stukje lager, 3 a 4cm. Afstand naaf /spatscherm is nu voor 34cm en achter 35cm. Voor nog stelmogelijkheid over (kan lager), achter max. laag. Voor mij is-ie precies goed, wilde niet te laag ivm drempels e.d. Comfort is natuurlijk minder maar wegligging is voelbaar beter, hoewel alleen nog maar snelweg richting thuis. Hij veert nu lekker kort en stevig, voorheen vooral voor veel zachter. Gaat niet meer zo op z'n voorwiel hangen in lange bochten.

Morgen de echte test richting Nurburg.

Link naar reactie

Afgelopen weekend dus naar de Ring geweest met een aantal mede-forummers.

Perfecte dag gehad, goed weer, mooie route, goed gezelschap. Na lang wachten zat mijn Eibach onderstel eronder en kon ik eindelijk het verschil voelen. Resultaat : vooral aan de voorzijde was het verschil heel goed te merken, vond vooral de ingaande demping demping aan de voorkant veel te zacht, is stugger nu en veel beter in balans met achter. Onder het rijden merk je dit heel goed, auto ligt veel vlakker en gaat in de bochten niet meer zo "op z'n voorwiel hangen". Het insturen is veel strakker, meer gevoel, meer grip aan de voorkant. Achter is-tie wel stugger geworden maar het verschil is niet zo groot als voor. Is naar mijn smaak nog steeds comfortabel genoeg, het enige wat je merkt is bij het afrijden van bijv. een verhoogd kruispunt oid. dat de veerweg korter en harder is geworden, met name bij te snel afrijden.

Al met al ben ik er zeer tevreden over.

Wat zit er nu onder :

* Goodridge remleidingen (harder en duidelijker drukpunt)

* Wiechers domstrebe

* excentrische rubbers voorste draagarmen (M3, op advies van Braspenning)

* Eibach Pro-Street-S onderstel (RVS demperhuis, type PSS 65-20-004-02-22, eigenlijk voor een E36 M3, ook weer op advies van Ron Braspenning)

Link naar reactie

Krijg je met die excentrische rubbers niet een te negatief camber op je voorwielen en die nmi veel sneller gaan slijten oftewel je rijd de binnenkant er eerder af???

Link naar reactie
Krijg je met die excentrische rubbers niet een te negatief camber op je voorwielen en die nmi veel sneller gaan slijten oftewel je rijd de binnenkant er eerder af???

Zoals ik het begrepen heb niet, na montage is alles opnieuw afgesteld.

Door de exc. rubbers komt het punt waar het voorwiel aan de draagarm vastzit iets verder naar voor te liggen, daardoor iets langere wielbasis, minder zoekerig. Nadeel is in theorie iets zwaarder sturen ?

Link naar reactie
Zoals ik het begrepen heb niet, na montage is alles opnieuw afgesteld.

Door de exc. rubbers komt het punt waar het voorwiel aan de draagarm vastzit iets verder naar voor te liggen, daardoor iets langere wielbasis, minder zoekerig. Nadeel is in theorie iets zwaarder sturen ?

Dat klopt precies heb ik bij de Z1 ook gedaan, het wiel zit ietsje verder naar voren maar staat niet schuiner :newblush:

Link naar reactie
Ja Peter,

Zag er goed uit die auto van je!!!

en volgens mij vond je hem echt goed rijden, want je reed met een grote dikke smile op je gezicht!!!!

Zien we je ook weer op 19 augustus???

greets :newblush: coupe for life!!!!

Die smile zal zeker kloppen, ik heb een fantastische dag gehad. Ga zeker proberen om er de 19e weer bij te zijn, is wel een drukke periode voor mij.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.