Ga naar inhoud

Gaten kofferdeksel


Aanbevolen berichten

Op m'n zoektocht naar een geschikte Z3 ben ik meerdere wagens tegengekomen die een bagagerek hebben (gehad) op de kofferbak. Degenen die het rekje niet meer hadden bevestigd, hebben de gaten gedicht met van die afdekdoppen (zal wel een specifieke naam hebben....... :foto: ).

Zijn die vier plekken/gaten niet roestgevoelig? Kan me voorstellen dat vocht onder de doppen / bagagerek komt, wat een grotere kans op roestvorming oplevert. Als het laatste het geval is, weet ik waar ik niet naar moet kijken.

Gr,

Ruben

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als het monteren goed verricht is, en zeker af fabriek, dan zijn de gaten behandeld met een anti roest middeltje. Ik heb ook 4 gaatjes met afdekking maar er is nog geen roest te zien. En dat bij een auto van 8 jaar, waar ook mee in de winter gereden wordt.

Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een nieuwe/tweedehands achterklep.

In ieder geval, ik zou mij er niet van laten weerhouden een auto te kopen MET gaatjes. In de kofferklep wel te verstaan. :foto:

Link naar reactie

Nou heb ik die onhandige kofferrekjes nooit begrepen... :foto:

Om mijn MG-A tje zat er destijds ook een maar dan is er nog sprake van een

stukje nostalgie.

Een wagen met gaatjes, dopjes of wat dan ook in het kofferdeksel blader(de) ik door

omdat het lelijk is en omdat je nog maar moet afwachten of spuiten het bedoelde resultaat oplevert.

Link naar reactie

Persoonlijk vind ik het zelf ook niet mooi staan, zo'n bagagerek. Maar het gaat er mij meer om of die gaten een grotere kans op roestvorming veroorzaken. Bij Sledgehammer is dat gelukkig niet het geval. Achteraf een andere kofferdeksel zonder gaten monteren is natuurlijk ook nog een goede optie.

Ruben

Link naar reactie

Beste Ruben,

zelf heb een exemplaar met het originele rekje en ik moet je zeggen dat ik (wij) er enorm veel plezier van hebben. We (echtgenote en ik) willen er nog wel eens op uit trekken en dan nemen we 2 mini opklapbare fietsen mee. De ene gaat in de kofferbak (je hebt dan nog plek voor andere zooi) en de andere gaat in de tas op het rekje. Is gewoon makkelijk en staat zeker niet verkeerd. Het rekje op zich is heel sterk en niet roestgevoelig, de gaten waarover jij het hebt zijn eigenlijk vergroomde sets die van deugdelijke kwaliteit zijn en zeker geen neiging hebben tot lubberen. Als ik het rekje niet gebruik, smeer ik het in met een klodder vaseline en monteer de rubberen dop. Tot op heden geen roestvorming "what so ever".

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en het begint eigenlijk al met hoe je 'm monteert, de ene zet het opstaande gedeelte naar voren toe, de andere naar achter. Bij beide manieren blijft het als een "huis" zitten.

De Zzz blijft een roadster en daarom blijft het schipperen met ruimte en is het rekje (voor mij) een uitkomst.

Mocht je je eraan ergeren, dan heb je 'm "in no time" gedemonteert.

Ik heb uit wat verhalen uit het forum gelezen dat enkele van de vaste ZZZ leden (helaas) hun troetel wegdoen, omdat ze een gezinsuitbreiding verwachten. Ik zou ze eigenlijk mijn rekje ter beschikking willen stellen, zodat zij hun ZZZ zouden kunnen blijven rijden (of in ieder geval een jaartje langer).

Als laatste nog:

Ik persoonlijk heb me nooit laten leiden van wat een ander nou mooi vindt of niet, want het gaat erom wat jezelf ervan vindt en als dat niet altijd de smaak is van de meerderheid, dan maakt het jou en je ZZZ redelijk uniek!! :thumbup:

Suc6,

MarZZZel

Link naar reactie

Als het dan tóch een vast rekje moet zijn ga dan voor de tweede, die ziet er wel stoer uit.. Beter dan die iele BMW-dingetjes.

Ik weet niet van wie die blauwe ZZZ is trouwens, maar ook die ziet er wel lekker uit. Ik heb 'm lang geleden hier op het forum gezien. Witte wijzerplaten: mooi! :blink:

Link naar reactie

Mijn 96er z3 heeft ze al vanaf het begin en nog geen spoortje roest... Niet dat ik hem ooit gebruik maar toch. En ik heb ze nooit speciaal behandelt.

Link naar reactie
Als het dan tóch een vast rekje moet zijn ga dan voor de tweede, die ziet er wel stoer uit.. Beter dan die iele BMW-dingetjes.

Ik weet niet van wie die blauwe ZZZ is trouwens, maar ook die ziet er wel lekker uit. Ik heb 'm lang geleden hier op het forum gezien. Witte wijzerplaten: mooi! :blink:

Ben hun naam ook even kwijt, zij waren ook op de rit in Vaals. Indische vrouw als ik het goed heb.

Komen uit óf Rotterdam óf kampong Den Haag.

Link naar reactie
Ben hun naam ook even kwijt, zij waren ook op de rit in Vaals. Indische vrouw als ik het goed heb.

Komen uit óf Rotterdam óf kampong Den Haag.

Is groen trouwens of hadden we deze discussie niet ook ergens vorig jaar?

Link naar reactie
Ben hun naam ook even kwijt, zij waren ook op de rit in Vaals. Indische vrouw als ik het goed heb.

Komen uit óf Rotterdam óf kampong Den Haag.

Ik ben er achter. Is Piet. Laatste post 8 november 2005.

Klopt: is groen, maar ziet er uit als blauw op de foto.

Link naar reactie
Ik ben er achter. Is Piet. Laatste post 8 november 2005.

Geheugen als een olifant die Rob ! :schater:

clomorousdesire7xc.jpg

Trouwens , die ene olifant heeft zand in z'n oogjes gekregen , en die andere duw hem nu naar huis ! :schater:

Link naar reactie

Ben het helemaal met jullie eens, het ziet er robuust en gelikt uit!

De 2e heeft ook mijn voorkeur en ik zou 'm zo inruilen voor mijn origineel :nasty:

Alleen heeft het derde remlicht geen funktie meer want je ziet 'm niet meer oplichten als je remt en zeker niet als er een koffer, ofzo op ligt. :D

Overigens een pracht exemplaar die ZZZ, alleen had de fotograaf z'n hemd in zijn broek moeten friemelen (zie persenning). :P:lol:

Maar goed het ging eigenlijk om de event. roestvorming die zich rondom de reeds aanwezige gaten t.b.v. het rekje zou vormen en daar kan ik alleen van zeggen dat dit niet het geval is, maar ik denk dat als het door een HallieBallie Stealer of een prutser achteraf wordt gefixt en men niet de noodzakelijke antieroest voorzorgmaatregelingen treft het een ander verhaal wordt :banaan:

Het is nu ff nog mooi weer, ga gauw nog wat kruinhaartjes verwaaien!!! :) -_-

MarZZZel ;)

Link naar reactie

Bedankt voor de reacts.

Zo te lezen zijn er dus geen gevallen van roestvorming bekend. Gelukkig maar !!!

Voor de aanschaf hoef ik dus een Zzz met "gaten" niet te laten staan.

Ga weer verder met mijn speurtocht :D

Ruben

Link naar reactie
Op m'n zoektocht naar een geschikte Z3 ben ik meerdere wagens tegengekomen die een bagagerek hebben (gehad) op de kofferbak. Degenen die het rekje niet meer hadden bevestigd, hebben de gaten gedicht met van die afdekdoppen (zal wel een specifieke naam hebben....... :D ).

Zijn die vier plekken/gaten niet roestgevoelig? Kan me voorstellen dat vocht onder de doppen / bagagerek komt, wat een grotere kans op roestvorming oplevert. Als het laatste het geval is, weet ik waar ik niet naar moet kijken.

Gr,

Ruben

Ik zou gewoon een afneembaar (clasic) rekje nemen. Doe je erop als het nodig is. Zo blijft je deksel van gaten verschoond, a niet mooi, b geen last van roest. Verkrijgbaar oa bij Cabrio care Kost gelang bouwjaar van je kar 295/325 euro

Link naar reactie
Ik zou gewoon een afneembaar (clasic) rekje nemen. Doe je erop als het nodig is. Zo blijft je deksel van gaten verschoond, a niet mooi, b geen last van roest. Verkrijgbaar oa bij Cabrio care Kost gelang bouwjaar van je kar 295/325 euro

bagagegr-5.jpg € 265

Bagagerekje voor BMW Z3 Fapa A220 117 x 50 cm voor elk type

:D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.