Ga naar inhoud

Airco en stoelverwarming luxe of noodzakelijk?


Gast Ed

Aanbevolen berichten

Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke betaalbare BMW Z3. Nu heb ik een leuke gezien (vooralsnog alleen op het internet) deze heeft best veel opties m.u.v. airco en stoelverwarming.Nu ben ik voornemens deze auto ook in de wintermaanden te gebruiken. Wat is jullie ervaring zijn deze twee dingen noodzakelijk of valt er goed mee te leven als ze ontbreken?

Bij voorbaat dank voor reacties

Link naar reactie
  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij lederen stoelbekleding vindt ik een stoelverwarming onontbeerlijk. Een Z is nogal een klein interieur, dus een airco is ideaal om het vocht eruit te krijgen en de ramen te ontwasemen als je er met vochtige kleding instapt.

100% mee eens. Als je in de winter ook met softtop gaat rijden ipv hardtop dan is het zeker onmisbaar. En na een paar keer 's ochtend vroeg of 's avonds laat op een winterdag met je kont op een ijskoude leren stoel neerploffen, en je weet gelijk de stoelverwarming te waarderen.

Wel vreemd trouwens, want ik dacht dat dit standaard was....

Link naar reactie

Stoel verwarming zeker zeer prettig, airco vind ik niet echt noodzakelijk (is bij mij iig nooit aan)

Je kunt ook kijken naar een ZzZ zonder stoelverwarming en er dan later verwarmde stoelen in zetten. De kabelboom is er op voorbereid, is alleen een kwestie van de schakelaars plaatsen.

(ik heb dan zelfs een paar zwart leren verwarmde stoelen voor je evt.) :rolleyes:

Link naar reactie

Hoi Ed,

Ik stond eind vorig jaar bij het zoeken naar een geschikte ZzZ ook voor de keus Airco/Stoelverwarming wel of niet.

Ik heb gekozen voor een ZzZ met zo veel mogelijk (nuttige) opties zodat ik er later geen spijt van zou krijgen. Met een beetje zoeken is het nauwelijks een meerprijs.

Het valt me op dat duitse import vrijwel alle opties hebben. En dat volgens mij bij de originele nederlandse import Z-tjes wel eens een aircootje en stoelverwarming als optie hebben laten vallen tegen een leuke minderprijs.

Wij hebben de ZzZ nu 3 maanden en rijden zonder hardtop (willen het cabriogevoel houden) Ik moet zeggen ik heb van zowel de stoelverwarming als van de airco al gebruik gemaakt. De kap is nog niet naar beneden geweest.

Stoelverwarming is aan te raden omdat je inderdaad een koude kont krijgt op het leer en een warme rug/lende is écht heerlijk rijden. De ZzZ voelt dan als een heerlijke warme jas.

Airco vanwege het instappen met natte kleding. De boel slaat snel dicht en met airco is dat zo ontwasemt en bovendien blijft het interieur lekker droog. Daarnaast als je een zwarte kap hebt, dan kunnen een paar zonnestralen het binnen al snel warm maken. En nu is het nog winter. Natuurlijk kan zomers de kap open, maar als je op een zomerse dag in file op de A2 staat dan verbrandt je levend en ga je dood aan de uitlaatgassen. Dus dan zit de kap erop en dan lijkt me een airco onontbeerlijk. Bovendien blijf je ook nog lekker fris (ook belangrijk voor de rijveiligheid !!!).

Stel je gaat van de zomer op vakantie naar Italïe, dan zal je waarschijnlijk ook errug blij zijn als je op de duitse autobahn (met kapje op) boven de 30 graden de airco aan kan zetten.

Dit zijn dus mijn ervaringen en overwegingen. Succes bij de aankoop en wie weet tot een aankomende Z3forum-meeting

Simon

Link naar reactie

Oke bedankt ik denk dat ik nog even verder moet zoeken naar een auto met wat meer opties. ik wil graag binnen een budget van € 11.000,00 blijven (indien mogelijk). Mijn inziens moet daar wel een 1.9 voor te krijgen zijn moet alleen geduld hebben denk ik.

Link naar reactie

Maak een eisen en wensenlijst en ga daarmee op zoek.

Heb geduld en de ware ZzZ wordt de jouwe....

Link naar reactie

Heb net een mooie gevonden ga eens kijken denk ik. Ook gesproken met een dealer die vertelde mij dat de spoeling dun is (en blijft) vanwege dunne spoeling veroorzaakt door het seizoen. Is dit ook jullie ervaring of is dit een leuke verkooptruc?

Link naar reactie
Heb net een mooie gevonden ga eens kijken denk ik. Ook gesproken met een dealer die vertelde mij dat de spoeling dun is (en blijft) vanwege dunne spoeling veroorzaakt door het seizoen. Is dit ook jullie ervaring of is dit een leuke verkooptruc?

De spoeling is zeker niet dun voor een knappe 4 cylinder........ lijkt mij een verkoop praatje.

Kijk maar eens op de verschillende sites :rolleyes:

Link naar reactie
Heb net een mooie gevonden ga eens kijken denk ik. Ook gesproken met een dealer die vertelde mij dat de spoeling dun is (en blijft) vanwege dunne spoeling veroorzaakt door het seizoen. Is dit ook jullie ervaring of is dit een leuke verkooptruc?

Hij heeft in zoverre gelijk da thet inderdaad nu het seizoen is waar mensen meer aanschaffen dan te koop aanbieden... Maar er zijn er genoeg te vinden hoor!

Link naar reactie

ik zoek ook deze opties voor in te bouwen met de tijd

eerst de stoelverwarming want deze winter dikwels koud zitvlak gehad hihi

en ook ik rijd vaak met open dak tijdens mooie vries dagen

wie de verwarmingsmaten te koop geeft mag altijd mailen mss komen we iets overeen.

grz rudi

Link naar reactie
Oke bedankt ik denk dat ik nog even verder moet zoeken naar een auto met wat meer opties. ik wil graag binnen een budget van € 11.000,00 blijven (indien mogelijk). Mijn inziens moet daar wel een 1.9 voor te krijgen zijn moet alleen geduld hebben denk ik.

Had toch ook maar eens een proefrit gemaakt met een 6 cil. dit om terleurstelling achteraf te voorkomen. de 6 cil. zijn wel iets duurder maar daar krijg je ook veel meer plezier voor terug, en zijn waardevaster dan 4 cil. daar zijn er zat van te koop :rolleyes: ;)

Link naar reactie
Had toch ook maar eens een proefrit gemaakt met een 6 cil. dit om terleurstelling achteraf te voorkomen. de 6 cil. zijn wel iets duurder maar daar krijg je ook veel meer plezier voor terug

Ja, nu ben je verkocht hé ?

Als je het enigZins kunt betalen Zou ik inderdaad voor de SEXcylinder gaan,

anders wil je hoogstwaarschijnlijk naderhand toch een keer overstappen.

Maar dan moet je wel proberen meteen de juiste keuZe te maken:

Facelift of pre-facelift, 2.0, 2.2, 2.8, 3.0 of misschien meteen maar een M.

Link naar reactie

Het kan inderdaad ook wel eens té warm worden om open te [blijven] rijden.

Zo heeft de airco mij eens gered tijdens een toertje met 35+ graden door het Moeseldal.

Het bleef maar warm en die Zon leek niet te willen Zakken, ik was net Zo rijp als die druiven die daar groeien.

Ik had bijna ergens aangebeld om een koude douche te vragen maar toen ik het kapje dichtmaakte met de airco erbij aan ben ik er weer bovenop gekomen... :huh:

En stoelverwarming is Zoals mijn medeforummers al melden inderdaad onmisbaar.

Al was het maar om tijdens frisse dagen de meisjes in de auto te lokken als het fris wordt onder de minirokjes...tenminste...dat hebben Ze mij verteld... :blush:

Link naar reactie
Het kan inderdaad ook wel eens té warm worden om open te [blijven] rijden.

<Knip>

Al was het maar om tijdens frisse dagen de meisjes in de auto te lokken als het fris wordt onder de minirokjes...tenminste...dat hebben Ze mij verteld... :D

Speciaal voor Zedri een "Limburgs" testje

De Grijzegrubse Onderbewustzijntest

Link naar reactie

Heb zelf geen verwarmde stoelen of airco, zou achteraf wel voor airco kiezen vooralbij regenachtig weer erg prettig.

Het enige wat ik echt mis is cruise control, vooral als de voet een ietwat zwaar wordt.

Alles wat ik mis heeft de coupe van Wilko wel maar........... wil toch niet ruilen.

Anne

Link naar reactie

Daar was ik al bang voor. Helaas ik had een mooie BMW gevonden (althans heb hem niet in echt gezien) maar ag er wel mooi uit. Zie

Kortenray

Twee keer gebeld en men zei dat deze airco had. Toen een afspraakbevestiging gestuurd (zou gaan kijken) met tevens een check op alle door hun vermelde opties (incl airco) die blijkt er toch niet op te zitten. Het lijkt dat mij budget niet toereikend genoeg is (€ 12.000) voor een Z3 met stoelverw. en airco. Ik heb op korte termijn een auto nodig ik hoop niet dat het vloeken is op de site maar misschien eens kijken voor een 3 serie (cabrio).

Een dealer vertelde mij dat voor dat budget de meeste auto's uit '96 of '97 komen en dat destijds er vaak geen airco opzat.

Link naar reactie

Ik denk niet dat je je keuze zou moeten laten afhangen of je nu wel of niet airco hebt.

Wij hebben een jaar rondgereden in the Red Devil, zonder airco, zijn er mee op vakantie geweest is zeer hete oorden en ik moet eerlijk zeggen dat ik het eigenlijk niet heb gemist. (ondanks wat verschillende hier anders beweren) In mijn optiek dus zeker geen must.

Wat wel zeer prettig is, verwarmde stoelen, maar die heb je voor relatief weinig achteraf erin gezet.

Link naar reactie
Daar was ik al bang voor. Helaas ik had een mooie BMW gevonden (althans heb hem niet in echt gezien) maar ag er wel mooi uit. Zie

Kortenray

Twee keer gebeld en men zei dat deze airco had. Toen een afspraakbevestiging gestuurd (zou gaan kijken) met tevens een check op alle door hun vermelde opties (incl airco) die blijkt er toch niet op te zitten. Het lijkt dat mij budget niet toereikend genoeg is (€ 12.000) voor een Z3 met stoelverw. en airco. Ik heb op korte termijn een auto nodig ik hoop niet dat het vloeken is op de site maar misschien eens kijken voor een 3 serie (cabrio).

Een dealer vertelde mij dat voor dat budget de meeste auto's uit '96 of '97 komen en dat destijds er vaak geen airco opzat.

Sorry ik zie dat de link niet goed werkt het is www.kortenray.nl en dan even zoek bij aanbod (of zo iets)

Link naar reactie
Daar was ik al bang voor. Helaas ik had een mooie BMW gevonden (althans heb hem niet in echt gezien) maar ag er wel mooi uit. Zie

Kortenray

Twee keer gebeld en men zei dat deze airco had. Toen een afspraakbevestiging gestuurd (zou gaan kijken) met tevens een check op alle door hun vermelde opties (incl airco) die blijkt er toch niet op te zitten. Het lijkt dat mij budget niet toereikend genoeg is (€ 12.000) voor een Z3 met stoelverw. en airco. Ik heb op korte termijn een auto nodig ik hoop niet dat het vloeken is op de site maar misschien eens kijken voor een 3 serie (cabrio).

Een dealer vertelde mij dat voor dat budget de meeste auto's uit '96 of '97 komen en dat destijds er vaak geen airco opzat.

Sorry ik zie dat de link niet goed werkt het is www.kortenray.nl en dan even zoek bij aanbod (of zo iets)

Wel een mooie Z. Vooral de velgen !!! Alleen die glimmende kiewen aanpassen.

En aan de foto's te zien een echte 1.9 (M44). Z3 Engines

Sommige verkopers ronden de cilinderinhoud naar boven af en blijkt het toch een 1.8 te zijn en dat scheelt toch zo'n 25pk.

Mbt de opties het blijft altijd je eigen smaak en keus. Laat je niet opjutten, kies liever iets boven je budget als je er daarna alle voldoening van hebt dan valt de pijn in je portemonnee ook wel weer mee. Bovendien zal je zien dat een airco later bij verkoop ook weer wat oplevert. Maar dás mijn mening.

We zochten destijds een 1.9 en ik kwam thuis met een 2.8 en ik heb er nog steeds geen spijt van, maar ik had dan ook een hele goede deal met inruil van mijn A3.

Je kan ook tegen jezelf zeggen ik koop nu een Z3 voor het budget wat ik heb.... rij en geniet ervan, merk later wel of ik de airco mis en zo ja spaar langzamerhand door voor een 2.8/M met alle opties.

Succes met het zoeken.

PS. Kortenray zit 2 kilometertjes bij me vandaan, heb geen ervaring met ze.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.