Ga naar inhoud

Z4M QP race version


ChrisXL

Aanbevolen berichten

Van een ander Forum geript.

QP005073.jpg

QP005074.jpg

I LIKE IT!!! :D :D ;) , I'll have one please........... :)

The Motorsport Version of the BMW Z4 M Coupé, which has already made a big impression as a production model, is the first two-seater BMW Motorsport offers for customer teams. When it came to the development, BMW faced a huge challenge: The car had to have what is needed to race successfully on the world's most demanding and spectacular racetrack, the Nürburgring's famous Nordschleife. The new motorsport coupé can be used by private BMW customer teams in the German Endurance Championship and in the Nürburgring 24-Hour Race.

The power unit of the beefy coupe is a BMW Motorsport designed 3.2-litre in-line 6-cylinder engine delivering about 400bhp, with the suspension area in particular benefiting from the knowledge gained from the successful BMW M3 GTR project.

The kit can be ordered from May 2006 at BMW Motorsport and will be available for an estimated € 250,000 (plus VAT).

With its varied component ranges, BMW Motorsport and BMW Racing Parts Distribution offer customer teams a new technology platform for use in many miscellaneous international racing and club sport series, with the Nordschleife enthusiasts not being the only interested party, as the brawny coupe also represents the perfect car for use in the Belgian Belcar series and other, non-European, endurance series. 

Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Echt superVETgaaf, op die achterspoiler na.

En voor die prijs hoeven we het niet te laten.............toch? :)

Link naar reactie
voel ik hier een gezamenlijke inkoop actie opkomen?

Kom wie nog meer?

Aan hoe meer mensen we komen, hoe kleiner het deel we elk moeten betalen hé. COUNT ME IN !!! Maar ik wil hem wel als eerste voor een week hebben dan ;)

Nee, echt, ik vind deze echt wel schitterend :D Mah jah, ik vind de originele versie dan ook wel iets hebben :) :D

Link naar reactie
Erg mooi behalve die achtervleugel inderdaad. Het neusje zou ook wel iets agressiever mogen. 't is net of ie lacht ;)

Mooie velgen zitten er onder trouwens... Of niet Rob? -_-

Ik zag het, ja. B)

Link naar reactie

YEZZZZ !!!!

That's more like it ...

Eindelijk een deftige versie voor op de Nordschleife tijdens de Langstreckenpokal.

Hoop dat ze em daar dit jaar nog gaan inzetten, want ik ben van plan om daar nog een aantal races te gaan kijken.

Ook in de Belgische Belcar races kan ie zo mee gaan racen.

Laat maar komen, zou ik zeggen...

Link naar reactie
voel ik hier een gezamenlijke inkoop actie opkomen?

Kom wie nog meer?

Aan hoe meer mensen we komen, hoe kleiner het deel we elk moeten betalen hé. COUNT ME IN !!! Maar ik wil hem wel als eerste voor een week hebben dan :D

Hé Ivo, wat zit er nog in de pot? Dan kunnen we daar misschien een beginnetje mee maken?

dan maar even geen upgrade ;)

Link naar reactie

Technical Data BMW Z4 M Coupé Motorsport Version

Length: 4415 mm

Width: 1880 mm

Wheelbase: 2493 mm

Front & Rear Overhang: 865 mm/774mm

Rear Wing Width: 1504 mm

Front & Rear Ground Clearance: 80 mm/90 mm

Front & Rear Tyres: Michelin 27/65-18, 28/71-18

Front Brake: Grey cast iron disc dia. 380 mm / 6 pot fixed calliper

Rear Brake: Grey cast iron disc dia. 320 mm / 4 pot fixed calliper

Drive Line: sequential 6-speed gearbox, sintered clutch

Engine Layout: six cylinder in line

Cylinder Capacity: 3246 cc

Bore x Stroke: 87 x 91 mm

Compression Ratio: 12,5:1

Max. Power: approx. 400 PS at 8200 rpm

Max. Torque: approx. 400 Nm at approx. 5750 rpm

Max. Revolutions per minute: 8400 rpm

Cylinder block: one-piece construction

Crankshaft: forged steel part

Piston: forged slipper skirt piston

Con-rod: Steel

Cylinder head: Aluminium, four valves per cylinder

Valve train: Two chain driven overhead camshafts with variable valve timing

Intake System: Six single throttle valves, Carbon fibre Air box with resonance induction optimised inlet pipes

Exhaust System: Multiple pipe manifold with silencer and catalytic converter

Lubricating System: Wet Sump Lubrication

Cooling System: Water / Air cooler

Flywheel: Steel

Fuel System: Inlet-Pipe Injection, one Injector per Cylinder, 5 bar injection pressure

Fuel: 5-star lead-free petrol, ROZ min=98

Fuel Tank Volume: 120 litres

Minimum Weight: 1200 kg in Nürburgring Specification

Engine Management System: BMW Motorsport ECU406 with two powerful microprocessors, Ethernet Interface and four CAN busses; Cylinder selective optimized Injection and Ignition; Pit-Speed-Limiter; Quick-Shift; Engine Log Book; Electronic Throttle Control; VANOS Control; Race ABS; Traction Control.

Energy Management: Distribution and Control of the electric energy through the BMW Motorsport POWER400 Control Unit; Networking of all Sensors and Actuators through a CAN Bus.

Electric loom: Weight optimised

Ignition coils: Six high performance pencil-type ignition coils with integrated ignition driver.

Sparkplugs: NGK high performance Sparkplugs

Instruments: Free programmable LCD Display with integrated shift lights

Steering-wheel: multiple function Steering-wheel with Quick-Release mechanism and display control

10740nnkqxcorltcnq4ya.jpg

Link naar reactie
10 ???? ;) ;)

De Nordschleife is 20,1 km, 10 rondjes ? X 20,1 = 201 km.

201 / 120 = 1,675 km per liter brandstof !!! :D

En m'n ouders vroeger zeggen dat ik geen wiskunde knobbel heb/had ?! :D

Link naar reactie
Er staat nergens dat de auto ook nog zuinig in het verbruik is........................ :huh:

Nee, als er een 120 liter tank inzit is dat niet voor niets lijkt me :blink: Iig niet omdat ze ruimte over hebben en ze de ballast wel kunnen gebruiken. -_-

Link naar reactie
  • 2 weken later...
10 ???? :(  :)

De Nordschleife is 20,1 km, 10 rondjes ? X 20,1 = 201 km.

201 / 120 = 1,675 km per liter brandstof !!! ;)

En m'n ouders vroeger zeggen dat ik geen wiskunde knobbel heb/had ?! ;)

DATEN UND FAKTEN NüRBURGRING NORDSCHLEIFE

Erbaut: 1925 - 1927

Eröffnet: 18./19. Juni 1927

Kosten: rund 15 Millionen Reichsmark, Beschäftigung von bis zu 3.000 Erwerbslosen für zwei Jahre

Länge: 20,8 km Dieses gildt auch für Marvin:lol:

Kurven: 73 (davon 33 links, 40 rechts)

Steigungen: max. 17 %

Gefälle: max. 11 %

Höchste Stelle: 620 m bei Start- und Ziel

Niedrigste Stelle: 320 m bei Breidscheid

Höhenunterschied: ca. 300 m

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Joepie !!! <_<

De Z4 Coupé in raceversie zal in de 24 uren van Francorchamps te zien zijn in de handen van HJ Stuck en Dieter Quester. De wagen zal in de Red Bull kleuren staan en voorzien zijn van een 420 pk-motor.

Racepremiere voor de 24 uren van de Nurburgring zag BMW niet meer haalbaar. Dus wij Belgen zijn de lucky bastards... Zal er hoogstwaarschijnlijk getuige van zijn :party:

Fotoke

11448426108gd.jpg

Mooi hé in die Red Bull kleuren...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.