Ga naar inhoud

Querlenklager


Ad Leijtens

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is allemaal een gevolg van het "verharden" van je onderstel toch???

Maar even zonder gekheid, ik wil het verschil wel een keer voelen op een "gewone" ZzZ om het daarna zelf te overwegen.

Maak me alleen zorgen dat het karakter van de auto te sportief wordt, zeker in combinatie met de Eibach set.

Zoals die nu is, totaal niet te vergelijken met de //M, die ik weker vind dan wat ik nu heb.

Link naar reactie

Moet je eens in die van ons rijden ^_^

Als een :huh: weker is als die van jou kan deze hele voorgaande geschiedenis toch niet zo slecht zijn voor het rijgedrag, uitgaande van jouw auto dan ^_^

Jij zou dan alleen de rubberlagers kunnen vervangen, die zijn gauw slap. :(

Geloof niet dat het dramatische veranderingen bij jou teweeg zou brengen hoor.

Link naar reactie

Effe terug naar halverwege het verhaal toen iemand vroeg wat moet ik nu vervangen. Het Querlenklager is het rubber lager aan de achterkant van de draagarm. Dat heb ik laten vervangen. De fusee was bij mij nog in goede conditie dus daar heb ik niks aan gedaan. De draagarm vervangen is een optie om op een makkelijke manier de fusee te vervangen. Als je het een vervangt en speling op het ander laat schiet je er niet veel mee op. Dus bij draagarm vervangen moet ook het rubber (querlenklager)vernieuwd worden.

Link naar reactie

Alles wat rubber is in de ophanging zorgt voor comfort, zeg maar elastiekerig gedrag. Je stuurt en de reactie komt erna. Harder rubber, minder rubber leid tot direkt en stabiel. Je stuurt en hebt direkt reactie. Geen rubbers is zeer direkt, enorm lawaai, geen comfort, hoge slijtage bewegende delen, etc. De kunst is daar een balans in te vinden die bij de doelgroep past. Jij vindt in je Z iets anders dan in een 7 serie. BMW maakt rijden geweldig !

Link naar reactie
Effe terug naar halverwege het verhaal toen iemand vroeg wat moet ik nu vervangen. Het Querlenklager is het rubber lager aan de achterkant van de draagarm. Dat heb ik laten vervangen. De fusee was bij mij nog in goede conditie dus daar heb ik niks aan gedaan. De draagarm vervangen is een optie om op een makkelijke manier de fusee te vervangen. Als je het een vervangt en speling op het ander laat schiet je er niet veel mee op. Dus bij draagarm vervangen moet ook het rubber (querlenklager)vernieuwd worden.

Heb met een E36 ( zelfde onderstel als de Z3 ) 300000 KM gereden en 6 maal fusee vervangen maar nooit het rubber lager dat was in orde .

Het lager gaat meestal scheuren vertonen, dan moet je het vervangen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb de boel nu ook vervangen, ook de querlenkerlager( <_< )

Hij stuurt weer als een scheermes, met 2 vingertjes aan het stuur de bocht door waar ik voorheen met 2 handen de boel in bedwang moest houden. :D

Met heel veel dank aan Roodkapje die geholpen heeft en waar ik op de brug mocht :)

Link naar reactie
Heb de boel nu ook vervangen, ook de querlenkerlager( :D )

Hij stuurt weer als een scheermes, met 2 vingertjes aan het stuur de bocht door waar ik voorheen met 2 handen de boel in bedwang moest houden. :huh:

Met heel veel dank aan Roodkapje die geholpen heeft en waar ik op de brug mocht ;)

Hoe heb je de lagers gemonteerd? Ik las dat je een speciaal spulletje op de lagers moet smeren dat na een half uur verdampt.

Of is dat geldklopperij?

Link naar reactie

Pijltje op het rubber tegenover het markeringspuntje op de beugel, en een beetje kruipolie.

Toen in de bankschroef, want die heb je nodig, de rubbers er weer ingeperst.

En klaar was klara. :D

Als je het weet valt het werk best wel mee maar een brug is erg handig :huh:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Call me stupid: wat heb je nu vervangen? het rubberen ding of de komplete draag-arm?

En het rubberen ding, is dat nu een Z3M rubber geworden?

Ik wordt jhier zo duizelig van...

Ben

Bij tobiastoeter zijn de komplete draagarmen vervangen en "die rubberen dingen", querlenkers de vol gevulcaniseerde van de :foto:

Ad heeft alleen de querlenkers vervangen :foto:

Link naar reactie
Is allemaal een gevolg van het "verharden" van je onderstel toch???

Maar even zonder gekheid, ik wil het verschil wel een keer voelen op een "gewone" ZzZ om het daarna zelf te overwegen.

Maak me alleen zorgen dat het karakter van de auto te sportief wordt, zeker in combinatie met de Eibach set.

Zoals die nu is, totaal niet te vergelijken met de //M, die ik weker vind dan wat ik nu heb.

Mijn ouders hebben een 320d van 2003. Die is harder geveerd origineel dan mijn M :schater:

Daarom dat pa ook liever in de M rijd dan in de 320d, maarja, daar komt verandering door het fahrwerk :foto:

Link naar reactie
Is allemaal een gevolg van het "verharden" van je onderstel toch???

Maar even zonder gekheid, ik wil het verschil wel een keer voelen op een "gewone" ZzZ om het daarna zelf te overwegen.

Maak me alleen zorgen dat het karakter van de auto te sportief wordt, zeker in combinatie met de Eibach set.

Zoals die nu is, totaal niet te vergelijken met de //M, die ik weker vind dan wat ik nu heb.

Mijn ouders hebben een 320d van 2003. Die is harder geveerd origineel dan mijn M :schater:

Daarom dat pa ook liever in de M rijd dan in de 320d, maarja, daar komt verandering door het fahrwerk ;)

Die 320d zal dan niet originalo wezen denk B)

Link naar reactie
Is allemaal een gevolg van het "verharden" van je onderstel toch???

Maar even zonder gekheid, ik wil het verschil wel een keer voelen op een "gewone" ZzZ om het daarna zelf te overwegen.

Maak me alleen zorgen dat het karakter van de auto te sportief wordt, zeker in combinatie met de Eibach set.

Zoals die nu is, totaal niet te vergelijken met de //M, die ik weker vind dan wat ik nu heb.

Mijn ouders hebben een 320d van 2003. Die is harder geveerd origineel dan mijn M :schater:

Daarom dat pa ook liever in de M rijd dan in de 320d, maarja, daar komt verandering door het fahrwerk :(

Die 320d zal dan niet originalo wezen denk :D

zeker weten originalo, is nl nieuw gekocht en zelfs zonder sport onderstel.

Dat is tegenwoordig met die nieuwe BMW's, die zijn keihard gedempt.

greetz Jeroen

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Heb toch begrepen dat het belangrijk is om geen kruiolie of andere vetten te gebruiken bij het monteren van de querlenker in het querlenkerlager. Dit zou gevolgen hebben voor de wegligging. Inderdaad heb ik gehoord dat lager en querlenker goed ontvet moeten worden en voor montage moeten worden ingesmeerd met terpentine achtig vloestof welke verdampt en zorgt dat het geheel redelijk vast komt te zitten. Er wordt zelfs gemeldt dat het geheel hierin niet meer draaibaar is na ongeveer 30 minuten. (www.bmw-syndikat.de)

Als ik dan lees dat roodkapje kruipolie gebruikt vraag ik mij af wat nu wel en niet belangrijk is?

Link naar reactie
Mijn ouders hebben een 320d van 2003. Die is harder geveerd origineel dan mijn M :schater:

Daarom dat pa ook liever in de M rijd dan in de 320d, maarja, daar komt verandering door het fahrwerk :huh:

Die 320d zal dan niet originalo wezen denk :)

zeker weten originalo, is nl nieuw gekocht en zelfs zonder sport onderstel.

Dat is tegenwoordig met die nieuwe BMW's, die zijn keihard gedempt.

greetz Jeroen

klopt, komt door de flatrun banden. Heb zelf een 1 reihe, is ook keihard, daarmee vergeleken veert de zzz als een citroën ;-) , maar vind de 1 toch stukken strakker rijden dan de zzz, net een skelter

rob

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.