Ga naar inhoud

Het nut van short shifters, koppelings stops e.d.


ChrisXL

Aanbevolen berichten

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wie heeft zondag allemaal een koppelingstop geplaats? Tevreden?

t

Ik heb hem de week voor de meeting geplaatst en ben erg tevreden. Schakelen gaat een stuk sneller en minder "been" nodig, dus het ontlast volgens mij ook de koppelingsplaat B)

Wegrijden bij stoplichten is nu wel wat lastiger :blush: ;)

Thanx Dylotic B)

Link naar reactie

O gelukkig, ben ik daarin niet de enige. ;) Ik hoor wel eens een gniffel naast me, zo van 'meer heb je er niet hoor'.. :blush: Ach, als je lekker in een schakelritme zit dan wil je er wel eens naast grijpen....

Over de koppelingsstop ben ik ook zeer tevreden; ik zit niet meer zo scheef (linkerbeen verder naar voren dan rechts), en het koppelen gaat inderdaad sneller.

Link naar reactie
O gelukkig, ben ik daarin niet de enige. B) Ik hoor wel eens een gniffel naast me, zo van 'meer heb je er niet hoor'.. :blush: Ach, als je lekker in een schakelritme zit dan wil je er wel eens naast grijpen....

Over de koppelingsstop ben ik ook zeer tevreden; ik zit niet meer zo scheef (linkerbeen verder naar voren dan rechts), en het koppelen gaat inderdaad sneller.

;) Klinkt bekend...iets te enthausiast en dan juist op DAT moment misschakelen...zoals zondag B)

Link naar reactie

Ik wilde in het begin nog wel eens de neiging hebben met te veel slippende koppeling te schakelen. zodat ie te hoog in de toeren gaat, staat wat lullig :blush:

Nu niet zo veel last meer van,ook omdat je went aanje auto natuurlijk.

Het koppelt gewoon lekker als je weet dat je raak mikt. Maar het fijnst vind ik het voor als je keihard optrekt en je de koppling d'r op gooit. Dat kan je eigenlijk niet doen als je geen stop hebt.

Overigens zijn d'r van de onderdelen die Sledge mij stuurde nog genoeg over om nog een aantal van die dingen te maken mensen. WIE O WIE... :fez:

Link naar reactie
Wegrijden bij stoplichten is nu wel wat lastiger ;) :m:

Hebben we gemerkt dat je QPe afsloeg bij het optrekken bij de stoplichten :schater:

Link naar reactie

Wegrijden bij stoplichten is nu wel wat lastiger  :blush:  ;)

Hebben we gemerkt dat je QPe afsloeg bij het optrekken bij de stoplichten :schater:

:muur: dat bedoelde ik :schater:

Link naar reactie

De koppelingstop is wat mij betreft een geweldige verandering. Ik heb een iets langere bout genomen, wat dus inhoud dat de koppeling nog korter is dan met de stop van Dylotic.

In het begin even wennen, maar aangezien ik al nooit met zwaar slippende koppeling gereden heb viel het dus allemaal wel mee.

DJ ook dit draagt bij aan het niet zover wegzakken van de toeren bij overschakelen. Terugkomend op een discussie in een vorige topic.

Tussengas, soms ook wel dubble clutch, genoemd, is ook een truckje om je toeren hoog te houden tijdens het schakelen.

Het volgende wat op de verlanglijst staat is een short shifter. Jammer dat Garfield niet een actief lid meer is, anders had ik graag eens met hem over de verbetering willen praten. Is er iemand anders op het forum die deze upgrade heeft gedaan?

Link naar reactie

Jij bedoelt iets extra gas geven op het moment dat je ontkoppled bent? wat heeft dat ook alweer voor zin?

Overigens heb ik alweer een tijdje een kopplingsstop met lange bout die NET onder het aangrijpingspunt zit (die met het dopje van Sledge) en dat verminderd het probleem niet. Laatst reed Eva weer eens en ze had er ook weer last van. Op de klusdag liet ik Tim even rijden. En toen deed ie het niet (ook niet bij mij) het lijkt dus ook niet constant te zijn. Heel vreemd dit....

Zou d'r iets met de Lamba sonde of LMM zijn dat die het motormanagement beinvloeden?

Overigens zijn d'r nog bouten en dopjes over voor de Clutchstop's van Sledge....roept u maar!

Link naar reactie
Da`s toch alleen maar een knop op een afgezaagde pook ? :rolleyes:

En geen andere overbrenging dus zal ie wel wat zwaarder schakelen.

Vast......... heb even echter op dit moment geen zin in extra klusjes (lees uitgaven) Volgens de gebruikers van dit systeem heeft het heel wat effect gehad, vandaar dat ik het aan Garfield had willen vragen... als ie nou wat vaker...............

Link naar reactie

Chris,

wat is overigens nu je schakel moment in je (getunede) 2.8 en hoe snel ben je (theoretisch) op de 100?

mijn verhaaltje over het verschil in de naar 100 tijd door het schakelmoment is kwijt geraakt in de verhuizing van het andere draadje :rolleyes:

Link naar reactie
Chris,

wat is overigens nu je schakel moment in je (getunede) 2.8 en hoe snel ben je (theoretisch) op de 100?

mijn verhaaltje over het verschil in de naar 100 tijd door het schakelmoment is kwijt geraakt in de verhuizing van het andere draadje :rolleyes:

Allemaal heel subjectief nu. Gemeten op de teller en met een stopwatch. Niet echt de manier maar geeft een kleine indicatie.

Schakelmoment rond de 100 km/h (was er iets overheen)

0-100 in 6,1 sec. (zal in een echte meeting wellicht eerder rond de 6,4 6,5 zijn)

Link naar reactie

Als ik nou met kleinere 17" zou rijden zou ik dan ook zeker de tijd van een 3.0 kunnen halen. Maar goed ik vind dit allemaal niet zo spannend.

"Mine is bigger than yours"... zolang de auto maar doet wat ik ervan verwacht ben ik happy. Als ik zonodig sneller dan anderen wil zijn ;) ,ga ik dan maar voor de :rolleyes: of gooi er een turbo op..

Het gevolg van de upgrades en tuning maakt de auto natuurlijk vlotter, maar dat is alleen maar omdat de motor het al kon in de eerste plaats.

Link naar reactie
....vandaar dat ik het aan Garfield had willen vragen... als ie nou wat vaker...............

mail hem dan even :blush:

Link naar reactie
Wie heeft zondag allemaal een koppelingstop geplaats? Tevreden?

Ook ik heb er een geplaatst, met dank aan DJL en Sledge.

Jazeker, bevalt prima. Heb wel een paar keer moeten verstellen. Koppelingverhaal prima, net tegen het aangrijppunt, maar de versnellingspook vroeg plotseling heel veel kracht. Vraag me niet hoe 't kan, maar 't was zo.

De koppelingstop toch maar wat meer speling gegeven. 't Effect is nu dus iets minder dan gewenst, maar het schakelen gaat weer normaal. En vlotter, natuurlijk.

Resumé: prima!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.