Ga naar inhoud
  • 0

Alarm z3 werkt niet


kopindezon

Vraag

Geplaatst: (aangepast)

Hoi. Wellicht niet uniek.

Ik heb onlangs de servo in de linker portier vernieuwd  Daar zaten 2 losse kabeltjes van het deurslot bij.  Deze weer netjes vastgezet. Als ik de deur nu met de sleutel afsluit gaat het alarmledje op de middenconsole ca 15 sec knipperen en daarna blijft die aan.  

Alarm werkt dus niet . Alles wat ik kan verzinnen heb ik nagelopen. Knipperlichten werken ook niet bij afsluiten met sleutel of de afstandbediening.  heeft iemand een hint?

aangepast door kopindezon
Schrijffouten
Link naar reactie
  • Antwoorden 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Yep. Zoals al vermeld in mijn berichtje  alles nagelopen ook de  hellingsdetectie en ook de relais in de units gecheckt.  Het enige dat me nu invalt is dat er een afermarket radio in zit.

 

Link naar reactie
  • 0

Ehh ik heb wellicht de formulering niet helder genoeg gedaan .  Het alarm werkte niet toen ik hem kocht. Twee van de oorzaken waren dus de bedrading van het slot ( sleuteldeel) en 2 de servo.  De deuren sluiten dus weer en de led van alarm knippert ook weer.

 

Gisteren merkte ik dat de sirene na sluiten   heel zacht piept en dat dit na ca 1  min na het sluiten stop.  Aangesloten op direct 12 v werk hij wel naar behoren .

 

Ik zit dus verlegen om mogelijk meerdere oorzaken en niet op checkvragen .... ik ga vooruit maar ik ben er dus nog niet

 

Link naar reactie
  • 0
2 uren geleden, kopindezon zei:

Gisteren merkte ik dat de sirene na sluiten   heel zacht piept en dat dit na ca 1  min na het sluiten stop.  Aangesloten op direct 12 v werk hij wel naar behoren .

Ik heb een Z3 zonder alarm, maar kan wel een educated guess doen: is de alarmunit/sirene er toevallig eentje met een ingebouwde accu?

Het idee daarachter is prima: je alarm blijft werken als de snoodaards de stroomvoorziening platleggen, maar...
Door de jaren heen ben ik meerdere systement-met-ingebouwde-accu tegengekomen die na verloop van tijd problemen vertoonden omdat die accu niet meer jofel was.

Link naar reactie
  • 0
Op 09/06/2024 om 10:58, pimgmx zei:

Ik heb een Z3 zonder alarm, maar kan wel een educated guess doen: is de alarmunit/sirene er toevallig eentje met een ingebouwde accu?

Het idee daarachter is prima: je alarm blijft werken als de snoodaards de stroomvoorziening platleggen, maar...
Door de jaren heen ben ik meerdere systement-met-ingebouwde-accu tegengekomen die na verloop van tijd problemen vertoonden omdat die accu niet meer jofel was.

Kun je die accu buitenspel zetten?  Of moet je dan naar een nieuwe sirene.  Ik heb hem eerder wel aan de praat gehad.

Link naar reactie
  • 0
13 uren geleden, kopindezon zei:

Kun je die accu buitenspel zetten? 

[disclaimer: zonder specifieke kennis van jouw alarmsysteem, alleen generieke kennis van dit soort systemen]

Meestal blijven er twee smaken over: 

  • inwendige accu van het alarmkastje vervangen door een nieuwe
  • hele alarmsysteem buitenspel zetten/vervangen door een up-to-date aftermarketsysteem
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.