Ga naar inhoud
  • 0

Z3 1996 start niet


andrestrijbos

Vraag

Beste allemaal

 

ik ben in het bezit van een Z3 1996 is maar een 4 cilindertje maar goed we hebben(hadden) er fun mee

de auto is steeds vaker niet te starten auto gaat op contact lampjes gaan aan maar hoor geen benzine pomp meer en de startmotor gaat nie rond 

ook valt me op dat de elctrische ramen het niet meer doen.

zekeringen gecontroleerd start onderbrekeing uit laten bouwen maar zonder resultaat  heeft iemand tips

Link naar reactie
  • Antwoorden 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Div dingen gedaan zoals boven aangegeven helaas zonder resultaat. 
heb er een zware booster bijdehanten mar hielp niet. 
het vreemde is onder het dachboard bij het stuur hangen twee relais als op de dunne dacht rood// blauw mijn lesmateriaal op hang klikt deze en werken de ramen wel maarniet starten. 
weet ook niet waar mijn startsignaal heen loopt. 
vind op internet niet veel info over de stroom loop van deze auto. 
er zou toch ergens ook een start relais moeten zitten dacht ik. 

Link naar reactie
  • 0

Als het wél lukt om te starten: heb je dan bij draaiende motor dezelfde symptomen, zoals de slecht werkende ramen?
Zo ja: dan is een massa-/bedradingsprobleem plausibel, zo nee: dan is 't misschien tijd voor een nieuwe accu...

Link naar reactie
  • 0

De opmerking over dat de raampjes het dan ook niet meer doen geeft wel een duidelijke richting aan.

 

Als je accu meer dan 5 jaar oud is zou ik hem per definitie vervangen in deze situatie. Dus niet op basis van een simpele (spannings)meting concluderen dat als er 12V op staat, hij misschien nog wel goed is. Dat is niet zo, die spanning zegt niks zonder belasting.

 

Vervolgstap: Alle dikke stroomvoerende kabels controleren, eventueel losdraaien, contactsprayen en weer stevig vastdraaien. Want het klinkt als een slechte accu en/of een te hoge overgangsweerstand.

 

Andere oorzaken zoals startmotor, ECU, startonderbreker e.d. zijn veel minder waarschijnlijk want dan zouden je raampjes het nog wel moeten doen.

 

Succes!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.