Ga naar inhoud
  • 0

Trekhaak onder Z3


Pim1200

Vraag

Ik heb eerder op het forum gelezen dat als je een trekhaak monteert je bij het RDW het kenteken, voor een paar tientjes, kan laten aanpassen.

Nadat de trekhaak is gemonteerd en ik de aanvraag deed bij het RDW krijg ik bericht dat ik moet aantonen dat er een trekhaak onder de auto mag.

Wie kan mij vertellen hoe ik dat moet doen? 

Link naar reactie
  • Antwoorden 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een jaartje geleden ben ik hier zelf voor mijn eigen Z3 ook eens ingedoken.

Volgens mij is het erg afhankelijk van wat er op je kentekenbewijs staat qua toegestaan trekgewicht.

Bij mijn Z3 staat hier (helaas) alleen "-", oftewel, niets.

 

Ik heb hier ook met de RDW contact over gehad en heb ze mijn kenteken laten nakijken om te kijken of er binnen de typegoedkeuring voor mijn Z3 iets geregistreerd staat voor een trekhaak (zodat dit inderdaad zoals je aangaf met een paar tientjes te regelen valt).

Echter kreeg ik te horen dat er voor mijn Z3 geen typegoedkeuring is voor een trekhaak.

Ik zou de Z3 dan dus volledig opnieuw moeten laten keuren en daarbij moeten aantonen dat de trekhaak veilig is, etc (een dure operatie).

Al met al een hoop gedoe en was voor mij de reden het er maar bij te laten.

Ik heb overigens een facelift Z3 2.2i Sportline uit 2002.

 

Voor wie hierin trouwens geïnteresseerd is, ik heb ook een aantal jaar geleden stad en land afgebeld om de voorraad/beschikbaarheid van de officiële trekhaak voor de Z3 (onderdeelnummer: 71 60 6 752 709) inzichtelijk te krijgen.

Helaas was deze echt nergens meer te krijgen (misschien op de sloop??).

Ik heb ook contact gehad met BMW Ekris, en die hebben zelfs geïnventariseerd bij de dealers in Duitsland, maar ook daar is deze trekhaak nergens meer te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor de reacties. Bij mij staat ook op het kenteken "-". Dus het advies van Ewout opgevolgd en BMW Nederland aangeschreven.

Dit was hun reactie: 

Hartelijk dank voor bericht via ons contactformulier.

Helaas is een trekhaak niet vrijgegeven voor uw BMW Z3. Dit is achteraf ook niet aanpasbaar.

Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Het spijt ons dat wij u niet van dienst kunnen zijn.

 

Wel vreemd dat er een trekhaak te koop is voor heel veel geld en dat de auto wel is voorbereid (bevestigingspunten) voor een trekhaak.

Ook vreemd dat er bij auto's rondom het bouwjaar wel type goedkeuringen is. 

De carrosserie wordt toch een aantal jaren gebruikt en 1 keer typegoedkeuring op afgegeven.

 

Ik heb de trekhaak voor heel veel geld gekocht bij Burgdorf.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Daar was ik helaas al bang voor. Ik heb exact dezelfde situatie met mijn ZZZ.

Ik heb alleen i.p.v. BMW de RDW aangeschreven, maar het resultaat was hetzelfde.

Ik vind het ook maar vreemd dat er genoeg ZZZ's zijn die wel degelijk een (type)goedkeuring hebben voor een trekhaak.

 

Balen dat je de trekhaak al in je bezit hebt...

Misschien kun je hem nog retourneren?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.