Ga naar inhoud

USB/Audio interface


caroden

Aanbevolen berichten

Wij hebben zojuist onze E85 ingeruild op een 2010 E89 met CIC systeem. Volgens M-Decoder heeft de auto een USB/Audio interface. Onder de armsteun vind ik dan ook een AUX en een USB-aansluiting. We hebben tijdens de testrit met een originele Apple kabel mijn iPhone aangesloten op de USB aansluiting in de hoop Spotify te kunnen afspelen. Helaas werkt dit niet. In het iDrive menu, onder multimedia, zien we wel de USB-aansluiting. Op het moment dat we de telefoon inpluggen komt er 'reading' te staan maar vervolgens gebeurt er niets. De AUX aansluiting zie ik in dit menu ook en dat is wit op het scherm. USB is een beetje lichtgrijs, alsof het er niet op zit of niet herkend wordt.

Weet iemand hoe ik dit aan de praat kan krijgen? Of mis ik bepaalde optie's op de auto waardoor afspelen van Spotify niet gaat werken?
Ik las hier op het forum over een interface om Apple Carplay op het CIC scherm te kunnen krijgen. Dat topic is uit 2019, iemand enig idee of dat nog actueel is? Of zijn er ondertussen nieuwere systemen?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben niet erg bekend met de E89, maare gezien de leeftijd verwacht ik dat er anno 2010 enkel USB opslag ondersteund werd. Dus USB sticks (of telefoon opslag) met MP3 bestanden er op.
Heb je geen bluetooth verbinding die je kunt gebruiken voor het afspelen van muziek?

aangepast door MadMarky
Link naar reactie

Bedankt voor je reactie!

Het klopt wat je zegt: de USB aansluiting ondersteunt alleen een stick met muziek. Daarmee kun je ook muziek op de harde schijf zetten. Ik heb dat een paar jaar geleden ook gedaan met onze F09 535i, bedenk ik me nu ineens.

Bluetooth zit er wel op maar alleen voor bellen. Vreemde opties altijd bij BMW 🙂

Link naar reactie

Heeft ie niet idd. Maar je koopt voor weinig op Ali zo'n draadloos doosje die je op de usb (als voeding) en Aux-in prikt. Icm. met je foon kan je dan wel via bluetooth afspelen. Of een Apple CarPlay unit inbouwen. (of de android variant)

Link naar reactie

Bedankt voor de tip, Ewout. Ik ben zoiets tegengekomen op Bol.com. Kosten heel weinig dus zeker het proberen waard. 

Ik zag ook wel dat je modules kunt laten inbouwen maar dat kan altijd nog. Eerst maar eens met zo'n doosje proberen 👍

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.