Ga naar inhoud
  • 0

Achterruit bmw z3 cabrio 1997 vervangen


Jobeck

Vraag

  • Antwoorden 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik neem aan dat je een achterruit hebt die erin geritst zit?

 

Ik heb de achterruit van mijn Z3 2.2i uit 2002 een aantal jaar terug met zijn tweeën vervangen, maar zou het niet snel nog een keer doen.

Deze heb ik toen idd ook op cabriowebshop.nl besteld: https://www.cabriowebshop.nl/cabrioruiten/achterruit-bmw-cabrio/achterruit-z3-origineel-bmw.

Die ruitjes zijn zo te zien flink in prijs gestegen, toen ik hem in 2018 kocht koste hij 165 euro...

 

Inmiddels heb ik al genoeg geklust aan de Z3, maar vond het vervangen van de achterruit toch wel een lastig karwei...

Mocht je het toch zelf doen, dan zou ik om te beginnen aanraden de montage altijd met zijn tweeën te doen. Dat maakt het werk een stuk makkelijker.

Wat je lastig kunt oplossen is dat je gewoon erg lastig aan de binnenkant van de ruit kunt komen tijdens het monteren (om er op te letten dat de rits netjes dicht gaat en goed zit, deze schoot bij mij tijdens de montage meerdere keren halverwege los, erg frustrerend).

Uiteindelijk moet je ook een soort klemmetje op de aansluiting van de rits duwen (om te voorkomen dat de rits los komt).

Deze dien je door de stof heen te drukken, maar kregen we niet voor elkaar omdat je eigenlijk vanaf de buitenkant de ruit wilt vasthouden, wat erg lastig gaat als je dat niet in je eentje kunt doen.

Uiteindelijk hebben we het met wat naald en draad vastgezet, wat op zich ook prima werkte.

De nieuwe ruit heeft uiteindelijk vanaf 2018 gezeten tot eind vorig jaar (toen heb ik mijn Z3 verwend met een compleet nieuw cabriodak).

Link naar reactie
  • 0

Dat zijn wel handige tips. Ik ben zelf ook aan de vervanging van mijn ruitje toe en overweeg het ook zelf te doen. Ik had al op meerdere plekken gelezen dat het idd een twee persoons klus is. 
ik twijfel wat te doen, want ik zit ook te denken aan een ander kleur dakje. Mooi bordeauxrood lijkt me prachtig. Dan is het een beetje zonde om nu geld in alleen een ruitje te steken. 

Link naar reactie
  • 0

Dat is het dan zeker inderdaad, zeker nu die losse ruiten en stuk duurder lijken te zijn geworden.

 

Mocht je een compleet nieuw dak zoeken, dan kan ik Cabrio Partner (https://www.cabrio.nl/) aanraden (daar heb ik mijn dak ook laten vervangen).

Er werd uitgebreid gereageerd op vragen en zorgen die ik had en kreeg een leenauto mee omdat ze er een dag mee bezig zijn. Uiteindelijk was het resultaat super. 👍

Ik weet niet wat de prijzen nu zijn, maar ik was afgelopen november voor mijn nieuw dak (OEM stijl, met ritsbare achterruit) 1750 euro kwijt.

Voor een "budget" kap zou ik toen 1350 euro kwijt zijn, en voor een kwaliteitskap zonder ritsbare ruit (geen OEM) zou het 1600 euro zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.