Ga naar inhoud

Lamp H 8 voor angel eyes vervangen voor Led lampen


Henk

Aanbevolen berichten

Ik heb recent mijn H 8 lampen, met geel licht vervangen voor after market LED lampen die meer wit licht hebben voor de standaar angel eyes in mijn ZZZZ e89. Deze hebben een klein transformatortje tussen de lamp en het stekkertje. Echter deze worden gloeiend heet. De lampen zouden compatibel zijn. 

Heb er nu een paar dagen mee gereden. Er gebeurt tot op heden niets bijzonders. Ook geen alarm waarschuwing.

Weet iemand of dit acceptabel is? 

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ten eerste ben ik persoonlijk geen fan van dit soort aftermarket "fratsen", maar dat terzijde.

 

De LED driver zal waarschijnlijk een Chinees drivertje zijn dat zo goedkoop mogelijk is gemaakt. Hoger rendement of meer koeling (aluminium koelblok) kost geld en een andere design mindset. Daar waar OEMs ontwerpen met levensduur >15j en >300dkm in gedachten, hoeven de aftermarket fabrikanten zich daar niet om te bekommeren.

 

Dat gezegd hebbende is hoge temperatuur relatief. Een koelblok dat 65 graden warm is, voelt voor je hand bloedheet aan terwijl dat een absoluut veilige temperatuur is voor een halfgeleider. De meeste consumer grade power electronics en chips kunnen maxima aan van 85 graden, en automotive spec gaat minstens tot 105 graden voordat het stuk gaat. Vuistregel is wel: Elke 10 a 15 graden verhoging halveert de levensduur. En hoe hoger de temperatuur, hoe kwalijker voor plastics en andere onderdelen in de buurt.

 

Mijn advies zou zijn om de temperatuur even te meten. Bij <60 graden zou ik me vooralsnog geen zorgen maken. Bij >80 graden zou ik ze zeker niet in mijn auto willen hebben.

 

Tot slot schrijf je "Ook geen alarm waarschuwing"... welke alarm waarschuwing doel je op? Je auto anticipeert niet op aftermarket hacks, dus ik zou niet weten welk alarm de auto zou kunnen geven.

Link naar reactie

Beste Timewa, dank voor je antwoord. 

Idd Chinese aftermarket. Ik dacht dat ik bij een Europees bedrijf had besteld , maar krijg Chinees materiaal. Ik heb me laten verleiden. Mooi wit licht in de angel eyes leek me wel wat. Ik denk dat ik er weer gewone lampen met gelig licht in ga zetten. 

Ik zal ook eens de temp meten. Hoge temperaturen zullen ook voor de behuizing niet veel goeds doen denk ik zo maar. 

 

Mbt de waarschuwingen. Toen de halogeen kapot ging kreeg ik een waarschuwing dat het lampje stuk was. Ik heb ergens gelezen dat er ook een dergelijke waarschuwing zou kunnen komen als de auto de lamp niet herkent. Dat is dus niet gebeurd. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.