Ga naar inhoud

Blikkerig geluid van de deuren


caroden

Aanbevolen berichten

Wij hebben afgelopen week een Z4 gekocht (moet nog afgeleverd worden) en het viel me op dat de deuren nogal blikkerig klinken als je ze sluit. Is hier iets aan te doen? Isolatie aan de binnenkant van de deur plakken bijvoorbeeld? Of extra rubbers plaatsen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
  • Administrator

Geluid dempende matten/bitumen zal weinig effect hebben. Wil je echt dat ze dof klinken zal je (tegenwoordig) flink in de buidel moeten tasten en 2 nieuwe “sloten” kopen (nr 9 op het plaatje)

DAFCECFA-DB6E-43ED-9A89-9320E6A13DAB.jpeg

889FEB63-0E9E-40A9-A449-6097AD470736.jpeg

Link naar reactie
7 uren geleden, Metalazo zei:

De deuren zijn inderdaad licht, en klinken nogal blikkerig. 

 

Je kunt geluiddempend matten of pasta aanbrengen aan de binnenkant van de deur.

 

7 uren geleden, berg144 zei:

De akoestiekwinkel in Gorinchem, zelf klevend bitumen (niet te dik nemen)

Even opmaat snijden, dan in zonnetje leggen, dan worden ze soepel.



Ik heb toevallig net een Youtube filmpje gevonden waarin dit gedaan wordt. Dat is wel een optie om te proberen. Ik ben alleen zelf voorzichtig met eraf halen van panelen. Ben altijd bang dat er clips breken.

4 uren geleden, Ruud-Z4 zei:

Geluid dempende matten/bitumen zal weinig effect hebben. Wil je echt dat ze dof klinken zal je (tegenwoordig) flink in de buidel moeten tasten en 2 nieuwe “sloten” kopen (nr 9 op het plaatje)

DAFCECFA-DB6E-43ED-9A89-9320E6A13DAB.jpeg

889FEB63-0E9E-40A9-A449-6097AD470736.jpeg



Bedankt voor de tip maar inderdaad wel aan de prijs. 200 euro per deur. 

Ik ben wel benieuwd waarom nieuwe sloten plaatsen helpt? Is dit een vernieuwd model?

Link naar reactie

Ik heb de deuren van mijn ZZZZ aan de binnenzijde voorzien van bitumenplaatjes. Dat geeft echt een veel degelijker geluid bij het sluiten van de deuren. Bitumenplaatjes gewoon bij een 'gewone' automaterialenzaak gekocht. Ze zijn er in verschillende maten; makkelijk te snijden om ze door de relatief kleine openingen in de binnenzijde van de deur te krijgen. Ik heb per deur meen ik twee stukken geplakt.

Probeer wel om het kunststof scherm dat achter de deurbekleding op de deur gekit zit heel te houden. Na het plaatsen dit van de plaatjes dit scherm weer goed terug plaatsen; waterdicht aan de randen. Zo voorkom je dat je later waterlekkage krijgt via de deuren. Succes

  • Like 1
Link naar reactie

Voor het beste resultaat moet je zowel de binnenkant van de deuren beplakken met geluiddempende bitumen als ook de deursloten vervangen. Er is blijkbaar een upgrade van de sloten geweest want de nieuwere rammelen niet meer. Als je de deurpanelen verwijderd hebt moet je vervolgens de schuimbekleding van de deur af zien te halen. Die zitten met kit vast en die krijg je niet los zonder dat ze scheuren. Deze moet je dan ook vervangen. Als die niet goed vast zitten gaan je deuren lekken.

Denk er wel om dat je de accu los maakt voordat je de airbags los maakt en verwijderd anders krijg je storingsmeldingen die gereset moeten worden door de garage of met een diagnosetool.

Mooie klus voor in de winter!

 

IMG_3455.jpg

 

IMG_3457.jpg

 

IMG_3470.jpg

 

IMG_3476.jpg

 

IMG_3472.jpg

 

IMG_3467.jpg

 

 

Linkerdeur origineel, rechter deur geïsoleerd en met nieuw slot:

aangepast door Alpiemeltje
Link naar reactie
  • Administrator
Op 18/02/2023 om 23:00, caroden zei:

 



Ik heb toevallig net een Youtube filmpje gevonden waarin dit gedaan wordt. Dat is wel een optie om te proberen. Ik ben alleen zelf voorzichtig met eraf halen van panelen. Ben altijd bang dat er clips breken.



Bedankt voor de tip maar inderdaad wel aan de prijs. 200 euro per deur. 

Ik ben wel benieuwd waarom nieuwe sloten plaatsen helpt? Is dit een vernieuwd model?

Is idd een vernieuwd model, ik had deze jaren terug gekocht voor ca. 140,- (2 deuren) paar jaar terug ging er eentje kapot koste toen €170,- toch maar mijn oude terug geplaatst…dus nu 1 doffe en 1 blikkerig geluid 🙈😂

Link naar reactie
Op 19/02/2023 om 21:01, Alpiemeltje zei:

Voor het beste resultaat moet je zowel de binnenkant van de deuren beplakken met geluiddempende bitumen als ook de deursloten vervangen. Er is blijkbaar een upgrade van de sloten geweest want de nieuwere rammelen niet meer. Als je de deurpanelen verwijderd hebt moet je vervolgens de schuimbekleding van de deur af zien te halen. Die zitten met kit vast en die krijg je niet los zonder dat ze scheuren. Deze moet je dan ook vervangen. Als die niet goed vast zitten gaan je deuren lekken.

Denk er wel om dat je de accu los maakt voordat je de airbags los maakt en verwijderd anders krijg je storingsmeldingen die gereset moeten worden door de garage of met een diagnosetool.

Mooie klus voor in de winter!

 

IMG_3455.jpg

 

IMG_3457.jpg

 

IMG_3470.jpg

 

IMG_3476.jpg

 

IMG_3472.jpg

 

IMG_3467.jpg

 

 

Linkerdeur origineel, rechter deur geïsoleerd en met nieuw slot:

 

Geluid deuren Z4-E85.MOV 29.32 MB · 1 download

 

 

Bedankt voor de uitgebreide reactie 👍. Inderdaad moooi klusje voor op winterdagen!

 

  • Like 1
Link naar reactie

een aantal van ons hier hebben naar aanleiding van mijn ervaring nieuwe deursloten geplaatst,na montage klonk het sluiten van de deuren ineens of je een klus dichtgooide...vraag mij niet waarom maar het was/is zo.

 

 

aangepast door sandere39
  • Like 2
Link naar reactie
  • 2 weken later...

@bofkont ik ben er na een week eigenlijk al aan gewend geraakt. Gewoon de deuren zachtjes dichtdoen en dan valt het allemaal wel mee.


Iedereen bedankt voor de tips, et heeft op dit moment geen prio om het op te lossen. Ik ben een beetje bang om de deurpanelen eraf te halen, bang dat er clips afbreken ofzo. Misschien in de toekomst...
 

aangepast door caroden
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Op 19/02/2023 om 21:01, Alpiemeltje zei:

Voor het beste resultaat moet je zowel de binnenkant van de deuren beplakken met geluiddempende bitumen als ook de deursloten vervangen. Er is blijkbaar een upgrade van de sloten geweest want de nieuwere rammelen niet meer. Als je de deurpanelen verwijderd hebt moet je vervolgens de schuimbekleding van de deur af zien te halen. Die zitten met kit vast en die krijg je niet los zonder dat ze scheuren. Deze moet je dan ook vervangen. Als die niet goed vast zitten gaan je deuren lekken.

Denk er wel om dat je de accu los maakt voordat je de airbags los maakt en verwijderd anders krijg je storingsmeldingen die gereset moeten worden door de garage of met een diagnosetool.

Mooie klus voor in de winter!

 

IMG_3455.jpg

 

IMG_3457.jpg

 

IMG_3470.jpg

 

IMG_3476.jpg

 

IMG_3472.jpg

 

IMG_3467.jpg

 

 

Linkerdeur origineel, rechter deur geïsoleerd en met nieuw slot:

 

Geluid deuren Z4-E85.MOV 29.32 MB · 4 downloads

 

Juist  niet in de winter uitvoeren. Dan breken de clips van de deurbekleding juist sneller en is de kit van het foamscherm ook veel stugger , waardoor het scherm scheurt.

Dit is echt een klusje voor temperaturen boven de 20 graden , dan gaat e.e.a veel soepeler. 

Link naar reactie
Op 21/03/2023 om 13:00, Toma zei:

 

Juist  niet in de winter uitvoeren. Dan breken de clips van de deurbekleding juist sneller en is de kit van het foamscherm ook veel stugger , waardoor het scherm scheurt.

Dit is echt een klusje voor temperaturen boven de 20 graden , dan gaat e.e.a veel soepeler. 

In de garage is het altijd lente.... 😉

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Ik heb vandaag even de proef op de som genomen, na dit gelezen te hebben. Er staat in Hoogeveen bij Dusseldorp een Alpina. Maar inderdaad, dat geluid klinkt als dat van een Japanner uit 1980, van 2500 gulden nieuw. 🤔

aangepast door 330dM
Link naar reactie
Op 25/03/2023 om 22:56, 330dM zei:

Ik heb vandaag even de proef op de som genomen, na dit gelezen te hebben. Er staat in Hoogeveen bij Dusseldorp een Alpina. Maar inderdaad, dat geluid klinkt als dat van een Japanner uit 1980, van 2500 gulden nieuw. 🤔

Staat daar een Roadster S te koop dan?

aangepast door Alpiemeltje
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.