Ga naar inhoud
  • 0

aankoopadvies


GTAm

Vraag

Hallo, 

 

ik ben nieuw hier, heb snel rondgezocht maar kon het niet onmiddellijk vinden.

Ik ben mij aan het orienteren op een Z3 coupé of een Z4 coupé.

Wat zijn de zaken waar er op gelet dient te worden?

Voor de Z3 specifiek: is er een groot verschil tussen de 2.8 en de 3.0?

Is er een groot verschil in rijden tussen de Z3 en de Z4 (ik heb enkel ervaring met de Z4 Roadster 2.5)?

 

Ik ben op zoek naar een "pure" coupé, dus geen uitgebouwde ofzo...

Mocht iemand er eentje te koop hebben?

 

 

Alvast bedankt voor jullie eerlijke antwoorden.

Maarten

Link naar reactie
  • Antwoorden 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Populaire dagen

Beste reacties voor deze vraag

Populaire dagen

Geplaatste afbeeldingen

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Administrator

In dit topic vind je in de bovenste paar links de nodige aankooptips voor de Z3 (zowel voor de roadster als voor de coupe).

 

En in dit topic vind je het nodige over de E85/86 modellen.

 

Heel in het kort: een Z3 coupe is veel spartaanser dan een Z4 coupe. Verder: als je een Z3 coupe zoekt, moet je een stuk beter opletten of die roest heeft (o.a. bij de spiegelvoeten, rondom de raamrubbers, etc.) dan bij een Z4 coupe (hoewel sommige coupes ook roest hebben onder de deuren, op de achterschermen of op de achterklep (met name in het "vogelbadje": de richel tussen het onderste punt van de achterruit en de kofferklep).  

 

Een z4 coupe rijdt in een aantal aspecten vergelijkbaar met de roadster 2.5 (al is de coupe veel stijver en - met minimaal de 3.0si met 265 pk - veel sneller). Een Z3 coupe zul je als spartaanser en misschien ook puurder en op momenten (nat wegdek) ook als listiger ervaren.

 

Verder is het design natuurlijk totaal anders, zowel qua exterieur als qua interieur.

Link naar reactie
  • 0

Beste Maarten

Voor de Z3 specifiek: is er een groot verschil tussen de 2.8 en de 3.0?  De 3.0 is zeldzaam en dus kostbaarder . De 2.8 is de meest verkochte en zeer betrouwbaar.  PS een goede Coupe vinden is al lastig zat (hand/of automaat)
Is er een groot verschil in rijden tussen de Z3 en de Z4 (ik heb enkel ervaring met de Z4 Roadster 2.5)?  Een Z4 rijd een stuk moderner en is zeer sportief met een harder onderstel.
Echter een Z3 heeft klassieke lijnen en een Z4 een apart modern uiterlijk met helaas ook wat minpunten m.b.t. materiaal keuze.
Echter het is vooral een kwestie van smaak en wat preveleerd uiterlijk en of rijbeleving

 

M coupe.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.