Ga naar inhoud

Koplampen vernieuwen, ideeën en suggesties gevraagd.


JeroenZ4

Aanbevolen berichten

Koplampen vernieuwen, ideeën en suggesties gevraagd.

Beste Z4 e85 liefhebbers,

 

Ik heb een prachtig mooie 2003 Z4 waarvan de rechter koplamp nu lek is en er ongewenste condensvorming ontstaat.

Nu wil ik de koplampen vervangen en heb eigenlijk de volgende wensen:

-oranje knipperlichten moeten voor helder vervangen worden (heb ook al aftermatket sets gezien met compleet andere knipperlichten aan de bovenkant van de lamp)

-origineel is voor mij geen must en vind  de JUISTE angeleyes ook wel period correct (wil niet “te petjes uitstraling 😀)

-zitten nu H7 lampen in met hoogteverstelling en wil juiste heldere look, zonder ook te veel Halffords uitstraling

 

Hebben jullie ideeën of suggesties? Ik hoor het graag en zie graag jullie foto’s en/of info tegemoet. 
 

gr. Jeroen

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

Dat hangt er ook een beetje vanaf hoeveel haast je hebt en hoe handig jezelf bent:

 

- je kunt op zoek naar een OEM gebruikt setje met heldere knippers. Die komen in halogeen nog wel eens voorbij;

- je kunt ook op zoek naar een OEM setje lampen dat niet meer te redden is maar wel heldere " hockeysticks" heeft en dan je eigen set open dremelen, hockeysticks vervangen en de boel weer dichtkitten (met automotive kit uiteraard, niet met huis-, tuin- en keukenkit); of

- je koopt inderdaad een aftermarketsetje, wat met halogeen prima kan. Dan is er eigenlijk maar 1 model, wat je dus ook al gezien hebt. Zoals bijvoorbeeld hier.

 

MAAR, hoe zeker ben je dat je eigen koplamp niet opknapt van wat aandacht voor de deksels aan de achterkant? Is die nog heel bij de lekkende koplamp en sluit het rubber dat erin zit nog mooi aan en is dat niet uitgedroogd en mooi schoon? Je kunt ook eens kijken wat er gebeurt als je die koplamp eerst heel goed droogt en er dan een nieuw deksel met heel veel vaseline op de rubbers op zet. Dat kost je rond de 15 piek. Als dat niet helpt kun je altijd nog verder kijken. 

  • Like 1
Link naar reactie

Check inderdaad eerst even de kapjes aan de achterkant van de koplampen, dat is gesealed met een soort schuimafdichting die kan verouderen. Vervangen door een nieuwe seal is misschien al voldoende, en anders is revisie van de koplamp vaak wel mogelijk.

 

Als je geen petjes uitstraling wilt dan zou ik zeker niet beginnen aan die vreselijke aftermarket koplampen en zeker niet met Chinese angel eyes. Persoonlijk vind ik de oranje knippers ook echt goed bij de E85 Z4 passen, erg mooi. Ik vind het jammer dat mijn huidige Z4 dat niet meer heeft (want Z4M dus facelift). Persoonlijk vind ik de koplampen van de pre-facelift het mooist en de achterlichten van de facelift, maar goed smaken verschillen.

 

Ik zou echt eerst even kijken of je je koplampen niet gewoon kunt reviseren, ze zijn vast nog wel te redden.

Link naar reactie

Dank jullie wel voor de input en inderdaad....................smaken verschillen 😀, maar 1 ding hebben we wel gemeen: enthousiasme voor de BMW Z!

 

Ik ben er nog niet uit, denk toch dat mijn voorkeur uitgaat naar de facelift koplampen.

En als die die toch aan het zoeken ben, ik wil die facelift achterlichten ook nog, dus internet afstruinen maar!

Link naar reactie

Ik heb een 5 jaar geleden mijn xenon koplampen met oranje knippers vervangen voor een stel met witte knippers, gezocht en gevonden via eBay kleinanzeigen ...eerst de linker en een maand later de rechter, hier net over de grenze 😉 

De oude ook weer verkocht via dit kanaal, gingen naar Kroatië jaja.

 

De oranje zijknippers vervangen voor witte, deze nieuw besteld bij de dealer, embleem overzetten en klaar.

Facelift achterlichten via een NL autosloperij aangekocht, maar je moet dan wel ook de facelift achterbumper en lampbracket mee monteren ivm andere pasvorm, dus dat is nog wel een dingetje.

Link naar reactie
2 uren geleden, Menko zei:

Ik heb een 5 jaar geleden mijn xenon koplampen met oranje knippers vervangen voor een stel met witte knippers, gezocht en gevonden via eBay kleinanzeigen ...eerst de linker en een maand later de rechter, hier net over de grenze 😉 

De oude ook weer verkocht via dit kanaal, gingen naar Kroatië jaja.

 

De oranje zijknippers vervangen voor witte, deze nieuw besteld bij de dealer, embleem overzetten en klaar.

Facelift achterlichten via een NL autosloperij aangekocht, maar je moet dan wel ook de facelift achterbumper en lampbracket mee monteren ivm andere pasvorm, dus dat is nog wel een dingetje.

Menko, thanks, ga eBay dan ook maar eens opsnorren en de zijknippers had ik al gedaan.

Ik bedoelde niet de complete facelift 2006 achterlichten, maar diegene van 2005. In dat jaar zijn naar mijn weten de oranje reflectoren verwisseld voor witte. Dat zijn degene waar ik naar op zoek ga.

Link naar reactie

Ahh ok, begreep ik dat van de achterlichten verkeert 😉 

Tussentijds heb ik de rood/oranje ook verwisseld voor de rood/witte....beide nieuw gekocht bij de dealer na een vergeefse cq mislukte zoektocht omdat ik symmetrie wilde hebben:

en dus links de Engelse moest aanschaffen en daarna een rood ledje geplaatst op de plek van het weggevallen mistachterlicht .

Succes! 

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...

All,

 

Heb de knoop doorgehakt en na een succesvolle Valentijnsdag 😁 kon het er ook vanaf (de huishoud pot).

Ik heb originele BMW koplampen met de heldere knipperlichten gekocht, kan niet wachten tot ze er volgende week op zitten.

 

Houd het toch bij de wat meer originele (maar wel dure) look!

 

gr. Jeroen

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator
Op 22/02/2023 om 17:29, JeroenZ4 zei:

Ik heb originele BMW koplampen met de heldere knipperlichten gekocht.

Dat is ook het mooiste 

5AE78841-DB6C-4391-B3F6-417439CA806B.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.