Ga naar inhoud

Centrale portier vergrendeling op hol geslagen


JeroenO

Aanbevolen berichten

Centrale portier vergrendeling op hol geslagen

Sinds een paar weken is de centrale portier vergrendeling van mijn E89 op hol geslagen: Als ik de auto van het slot haal met de afstandsbediening, dan gaat de auto herhaaldelijk van het slot en weer op slot. Ook tijdens het rijden.

 

Ook geeft hij tijdens het rijden regelmatig aan dat een van beide portieren niet goed gesloten is.

 

Onderzoek door de dealer heeft tot nu toe nog niks anders opgeleverd dan een algemeen storing melding van de portier vergrendeling.

 

heeft iemand dezelfde ervaring gehad? 
 

https://share.icloud.com/photos/0771AEIk08PpM4W51Z7Rh7lZg

aangepast door JeroenO
Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geen idee maar lijkt me niet fijn al ik dat zo zie. Heb zoiets wel ooit eens gehad met een oude andere auto maar ging toen nog met draden. Misschien de sloten nalopen of er iets los of juist klem zit? Misschien bekabeling die niet goed contact maakt bij bijv. waar de deur schanierd.
Succes.

aangepast door Zwippet
Link naar reactie
  • Administrator

Bij de E85/86 kun je problemen krijgen met je portiervergrendeling door dat de relais op de centrale printplaat verouderen. Als dat zich vorodoet kun je dat oplossen door eenvudig de relais er af te (laten) solderen en er nieuwe op te (laten) zetten. Zou het kunnen dat zoiets ook bij de E89 speelt?

 

Heb je ook al gekeken of de corresponderende zekeringen nog in orde zijn? Je ziet op internet wel veel problemen met de deurvergredeling bij de E9X serie, waar de E89 toch veel van zijn techniek mee deelt. Daarbij is de oplossing vaak vervanging van de zekering, eventueel door een "zwaarder"  exemplaar.

Link naar reactie
21 uren geleden, Zwippet zei:

Geen idee maar lijkt me niet fijn al ik dat zo zie. Heb zoiets wel ooit eens gehad met een oude andere auto maar ging toen nog met draden. Misschien de sloten nalopen of er iets los of juist klem zit? Misschien bekabeling die niet goed contact maakt bij bijv. waar de deur schanierd.
Succes.

Bedankt voor de reactie Zwippet. Als het goed is dan hebben ze dat allemaal nagelopen. Mijn gevoel zegt dat het een software probleem is. Al dan niet veroorzaakt door een storing van een sensor. Ik hou jullie op de hoogte.

20 uren geleden, Maurits zei:

Bij de E85/86 kun je problemen krijgen met je portiervergrendeling door dat de relais op de centrale printplaat verouderen. Als dat zich vorodoet kun je dat oplossen door eenvudig de relais er af te (laten) solderen en er nieuwe op te (laten) zetten. Zou het kunnen dat zoiets ook bij de E89 speelt?

 

Heb je ook al gekeken of de corresponderende zekeringen nog in orde zijn? Je ziet op internet wel veel problemen met de deurvergredeling bij de E9X serie, waar de E89 toch veel van zijn techniek mee deelt. Daarbij is de oplossing vaak vervanging van de zekering, eventueel door een "zwaarder"  exemplaar.

Bedankt voor de beide tips Maurits. Ik verwacht dat ze dat toch wel bij de dealer nalopen, alvorens de hele boel op te trekken…? Ik ga het doorgeven. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.