Ga naar inhoud

Z3 heel de jaar door op straat parkeren


Z3P

Aanbevolen berichten

Z3 heel de jaar door op straat parkeren

Beste liefhebbers,

 

Binnenkort wil ik mijn motor weg doen voor een Z3 roadster 4 cyl pfl. Heb natuurlijk al wat gegoogled, maar niet echt een antwoord kunnen vinden.

Ik hoop dat ik mijn bericht in de juiste sectie type.

 

Ik heb helaas geen garage of carport voor een auto, de Z3 zou dus op straat geparkeerd worden. In hoeverre kan dit een probleem zijn? Is het überhaupt vragen om problemen?

Kan de cabriodak hier tegen? 

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zolang je niet lang stil staat onder bomen én zorgt dat de afvoeren van het dakje vrij zijn (doorzoek dit forum voor details) zie ik het niet als probleem.
Met enige regelmaat de softtop behandelen/schoonmaken, plus af en toe checken of het onder de vloermatten niet vochtig is zijn de belangrijkste extra aandachtspunten versus een 'normale' buitenslapende auto.

 

In onze buurt staat een Z3 die ik al een kleine vijf jaar structureel buiten geparkeerd zie, daar is geen zichtbare achteruitgang te bespeuren...

Link naar reactie

Mijn Z3 staat nu al weer 3 jaar binnen, maar daarvoor in de winter op straat. Paar tips blijf er ook mee rijden. Zo nu en dan de auto warm rijden helpt. Kap impregneren en ook in de winter schoonmaken. Niet groen laten worden. IK heb ook wel eens een vochtvreter in de auto gezet. Om het binne wat droger te houden. Is twee winters goed gegaan.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Ik heb nu 2 jaar een BMW Z3 die altijd buiten staat. Ik rijd er regelmatig in....ook 's-winters. Ik heb gelijk na aanschaf een nieuwe kap laten plaatsen. In het begin rook de auto naar vocht. Nu niet meer. In de winter zet ik vochtvreters (van de ANWB) in de auto. Verder heb ik een cover die ik over de auto leg als ik weet dat het langdurig gaat regenen. Kortom, met een beetje aandacht kan hij prima buiten staan. Onder een carport is nog beter....maar die moet je dan wel hebben.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.