Ga naar inhoud
  • 0

Motorblok N52B25A(177) ter ziele


piet0

Vraag

Motorblok N52B25A(177) ter ziele

Hallo Z4 vrienden,

helaas loopt sinds kort de koelvloeistof vrijelijk het motorblok in. Nu overweeg ik om het blok te laten vervangen. Mijn vraag is of hierbij een N52B25A blok met 218pk kan laten inbouwen of moet dan nog veel anders aangepast worden?

Link naar reactie
  • Antwoorden 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Populaire dagen

Beste reacties voor deze vraag

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Administrator

- Mensen met de 2.5si (N52B25A met 218 pk) even oortjes dicht -

 

Ik zou nooit een gebruikt 2.5si blok kopen. Dat is het minst betrouwbare blok van de hele serie. Stevig olieverbruik moet je sowieso rekening mee houden, maar je kunt het nog veel slechter treffen. Zoek maar eens op de verschillende fora naar de verhalen over dit blok (zie ook het aankooptopic voor de E85 op ons forum en de links die daar in staan).

 

Nou is de kans dat het echt heel erg mis gaat natuurlijk klein, maar als gezegd olieverbruik zul je wel echt rekening mee moeten houden. 
 

Dan je eigenlijke vraag: de blokken zijn bijna gelijk, maar ik weet niet hoe het qua software zit. Een 2.5si heeft standaard bijvoorbeeld een sportknop, een 2.5i N52 niet. Ik weet qua software en aansturing dus niet of je bijzondere stappen moet zetten.

Link naar reactie
  • 0

Het blok zelf is zeer waarschijnlijk hetzelfde, werd het vermogen niet vooral bepaald door het inlaattraject en de software? Die blijven gewoon zitten natuurlijk.

 

Andere vraag, waarom niet het huidige blok repareren? Neem aan dat je koppakking eruit ligt? Mooi moment om de zuigers te reviseren. Meende dat bij de N52B25 het probleem was dat de positie van de olieretourkanaaltjes in de zuigers ter hoogte van de olieschraapveren verkeerd gekozen is. Bij nieuwe zuigers zal men dit toch wel veranderd hebben? Weet iemand dat trouwens?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.