Ga naar inhoud

Lampje Airbag


soyi

Aanbevolen berichten

Lampje Airbag

Lampje Airbag

Beste allemaal,

 

Gisteren verschoof ik mijn bijrijdersstoel en nadat ik dit had gedaan blijft het lampje van mijn airbag branden op het dashboard ? Is er iemand die mij kan wijzen op een mogelijke oplossingsrichting ? Ik heb al veel gelezen over het probleem blijven branden airbag lampje. 

 

Ben

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Je moet het probleem echt eerst even (laten) uitlezen. Het punt is dat het echt van alles kan zijn; de connectoren onder je stoel, de aansluitingen op de verschillende modules van je autbagsysteem, die modules zelf en zelfs de kabel doorvoer van carrosserie naar de deur.

 

Als je een diagnose hebt weet je waar het probleem zit en kun je gericht aan de slag.

Link naar reactie

Indien de connentor onder je bijrijdersstoel los is geraakt terwijl je accu nog aangesloten is kan het lampje gaan branden. Maar zekerheid voor alles dus zou ik het uitlaten lezen bij, het liefst, een BMW-dealer. Hij kan een eventuele foutmelding ook weer resetten.

 

succes

Link naar reactie

Je kan een poging wagen...... Accu los koppelen (-pool los nemen)! Daarna stekkerverbinding(en) checken. Zodra alles weer in elkaar zit accu weer aansluiten. Als de storing zo verholpen is, dan zou het kunnen dat daarmee ook de storing(lampje) gereset is.

Dit alles in het kader van "zonder geluk, vaart niemand wel".

Succes!

Link naar reactie
  • Administrator

^Volgens mij werkt dat niet zo en moet je altijd de melding resetten om het lampje uit te laten gaan. Mij gebeurt het wel eens (ik heb één verbinding waar eens in de zoveel tijd wat contactspray in moet) en dan gaat het in ieder geval niet vanzelf uit als de storing verholpen is.

Link naar reactie
  • Administrator
1 uur terug, Horus zei:

!!

Dat had ik gelezen hoor, maar als je zeker weet dat iets geen zin heeft, kun je jezelf de moeite ook besparen toch? :hypocrite:

Link naar reactie

Zelf een diagnosetool kopen dan kun je dit soort meldingen zelf resetten. Zo iets kost nog geen EUR 100,= dus bij uitsparen van 1 bezoek aan de dealer heb je het er al uit.

Het is zeer waarschijnlijk het matje in het zitvlak van de stoel of zoals genoemd de stekkerverbinding onder de stoel.

Reset alleen via een diagnosetool. Accu losmaken heeft na de storingsmelding geen zin.

 

 

Voorbeeld diagnose tool

aangepast door Alpiemeltje
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.