Ga naar inhoud

screenmirroring


Zetter

Aanbevolen berichten

screenmirroring

Ik probeer mijn iPhone via de optie screenmirror te koppelen aan het display in de Z4. Dat doe ik met mijn TV via de knop screenmirror. En dan zoekt en vindt mijn iPhone mijn TV direct. Doe ik hetzelfde met de auto, dan blijft de iPhone zoeken, maar vindt niets. Loop ik de instructies in het instructieboekje af om te mirroren dan krijg ik een scherm dat ik Miracast op mijn telefoon moet openen. Er zijn meerdere apps te vinden op Apple Store maar dat zijn allemaal betaalversies. Ik weet niet welke ik zou moeten downloaden om een goed werkende versie te selecteren. Maar het bevreemd mij dat BMW screenmirroring als optie heeft, maar dat je daar mogelijk toch nog een (betaalde) app voor nodig hebt. Ik heb van een bekende van mij gehoord dat hij Smartview gebruikt. Maar ook dat is een betaalde versie. Wie weet hier meer over, Graag hulp.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb het bij mij in de G30 wel werkend gehad, echter niet met een Apple maar met mijn Samsung.

 

Welgeteld 1 keer gebruikt en vond het persoonlijk geen zinvolle optie. Heb de auto in 2020 besteld met een abbo waarmee alle data en apps voorlopig gratis zijn, maar ik vind er weinig interessants bij zitten. De iDrive zelf en de navigatie ben ik overigens uiterst tevreden over, het is alleen dat m.i. de toegevoegde waarde van de apps die je kunt installeren erg beperkt is. Ik mis eigenlijk niets in de infotainment, ben ook erg tevreden over de Spotify integratie, maar zou het nog fijn vinden als ik mijn kalender in 1 oogopslag zou kunnen zien (Simpel overzicht met alle afspraken v/d dag in het overzichtsscherm waar je ook het weer, nieuws, ritgegevens en navi ziet). Hopelijk komt die app nog een keer...

 

De volgende keer dat ik in de auto stap kan ik even kijken welke stappen ik heb gedaan voor de mirroring. Maar verwacht er niet te veel van.

Link naar reactie

Hartelijk dank voor je reactie. Ben het met je eens hoor. Maar het zit in het menu van de G29 en dan ben ik wel zo, dat ik daar eens mee wil spelen. Carplay biedt maar een paar app's. Die gebruik ik met de regelmaat, zoals Flitsmeister Whatsapp en Spotify. Ik gebruik een iPhone 11 en met het icon screenmirroring op de iPhone kan ik die direct met mijn TV verbinden, zoals ik schreef. Is het protoccol voor screenmirroring in de BMW zo achterlijk dat je daar Miracast voor nodig hebt? Zou me trouwens niet echt verbazen. Mocht je nog suggesties hebben dan hoor ik het graag. Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Met dank voor je antwoord. Ik heb gisteren contact opgenomen met BMW Nederland o.a. hierover. De dame aan de telefoon veronderstelde dat het zou moeten werken, maar verwees mij naar de dealer. Dus vanmorgen naar de BMW dealer. Die zegt dat dit met een iPhone niet kan. Androidauto werkt wel. Hij heeft zelf ook van alles geprobeerd. Ook Miracast op zijn iPhone geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Gaat het mogelijk nog eens proberen en laat mij dan het resultaat weten. Het lijkt er op dat Apple Carplay dit gebruik blokkeert. omdat zij niet willen dat je al rijdend hiermee "speelt". 😡😡

Link naar reactie

Nog een laatste update over dit onderwerp. ik heb kontakt opgenomen met BMW hierover en kreeg het volgende antwoord:
 

Hartelijk dank voor uw bericht via het BMW Contactformulier. U wilt graag weten of het mogelijk is om screen mirroring te gebruiken in uw BMW Z4. Graag informeren wij u verder.

 

 

Fijn dat u ons hierover benadert. Screen mirroring is bij BMW alleen mogelijk voor Samsung en overige Android smartphones die dat ondersteunen. Dit is de reden waarom het niet mogelijk is in uw BMW Z4.

Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd en wensen u nog een fijne dag toe.

Met vriendelijke groet, Kind regards,

Younes el Mhamdi

 

Is dus met een iPhone niet mogelijk!!!! Ridicuul, maar het is niet anders. Maar eens op marktplaats naar een geschikte 2de hands Samsung zoeken en kijken of dit echt zo is.

Link naar reactie

Klopt. Zegt BMW ook. En de optie Android Auto zit ook in het menu van de Z4. Het probleem ligt bij Apple iPhone. Die houdt alles tegen 😡😡
Zal toch op zoek moeten naar een geschikte gebruikte Samsung voor gebruik in de auto.

Link naar reactie

oh, dat weet ik niet. Maar bedankt voor de tip. Kan ik dan wel een Samsung gebruiken alleen tijdens screenmirroring? Ik heb een duo-dim card. Die zou ik in de Samsung kunnen stoppen als ik af en toe het beeld van de Samsung naar het display wil sturen. Om apps op het display te laten tonen, zoals b.v. Youtube

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.