Ga naar inhoud

GESTOLEN: mijn Z4 3.0i met crème leer, styling46 (e46) velgen en hardtop! tussen 29dec. en 3 jan.


pierre724

Aanbevolen berichten

GESTOLEN: mijn Z4 3.0i met crème leer, styling46 (e46) velgen en hardtop! tussen 29dec. en 3 jan.

GESTOLEN: in Roermond (NL), mijn BMW Z4 3.0 automaat 32-SKV-4 met crème leer sportinterieur, hardtop,.. tussen 29 dec. en 3 januari. Ten tijde van de diefstal zaten er styling46 velgen (origineel e46 model) onder de wagen: zie de eerste foto. Ik vermoed dat de hardtop in titaanzilver of het crème lederen M-sportinterieur wellicht los wordt aangeboden.

 

 

IMG_8855.jpg

99012642.jpg

 

 

aangepast door pierre724
Link naar reactie
  • Maurits prikte dit topic vast
  • Administrator

Mijn eerste gedachte was precies dezelfde als die van @Casper355

 

Allereerst natuurlijk supervervelend voor je Rémy; was je verlost van de elektronische problemen met de RHD en had je net weer een mooie 3.0i en dan dit. Super balen.

 

Maar wat moet je ermee als dief. Ik heb er voor mijn roadster (ook een zilverkleurige 3.0i met sinds jaar en dag beige M stoelen) in ieder geval nooit rekening mee gehouden dat die gestolen zou worden. Zo courant zijn ze hier niet, heel populair zullen ze ook niet zijn in Oost-Europa of in de landen waar je per zeecontainer uitkomt en voor criminele doeleinden heb je ook betere opties.

 

Hoe dan ook, ik hoop dat je Z4 snel weer terugkomt in ongeschonden toestand!

 

PS. Ik heb dit draadje even vastgepind, dan blijft het mooi bovenaan staan.

 

  

Link naar reactie

Ik heb in elke auto van me een eenvoudige GSM tracker verstopt, en kan dus altijd opvragen waar de auto zich bevindt door het betreffende nummer te bellen. De tracker stuur me dan een SMS terug met de GPS positie. Kost een paar tientje en een prepaid GSM kaartje, Ook handig als je vergeet waar je je auto geparkeerd hebt....

Succes met het terug vinden van de Z4. Blijft een bijzonder geval.

Link naar reactie
18 uren geleden, Ewout zei:

Wat geeft die tracker dan voor locatie als het in een parkeergarage of zeecontainer staat? De laatste bekende locatie, of geen locatie? Heb je een voorbeeld van zo'n tracker die je gebruikt?

GPS tracker

 

Hij geeft de laatste positie aan. Ooit komt je auto weer uit de container of garage en dan werkt hij weer gewoon.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nugoed,.. nog niet gevonden.

En de verzekeraar keert 0 euro uit,.. dus weg 10.000 euro!!

 

Heeft IEMAND een zilveren hardtop van voorbij zien komen, misschien in combinatie met het crème lederen interieur met idem kleur deurpanelen die vanuit dezelfde ''verkoper'' wordt aangeboden?

Regio Roermond of elders... Duitsland is dichtbij natuurlijk.

 

Als iemand deze zaken samen aanbiedt, ben ik erg benieuwd. Een mogelijk teken dat mijn auto wordt verkocht in onderdelen.

  • Sad 1
Link naar reactie
  • Administrator

Hè wat balen. Ik hou tweedehands websites voor onderdelen redelijk goed bij, maar heb (nog) niks voorbij zien komen. 

Link naar reactie
20 uren geleden, Individual zei:

Waarom keert de verzekering niks uit?

 

Omdat ik niet meer allebei de sleutels in bezat heb/had, en het feit dat 1 sleutel in een afgesloten(!) andere auto bleek te liggen (waarvan de ruit is ingetikt etcetera etcetera,..) Dit wordt mij nu als ''ernstige nalatigheid'' aangerekend.

Ik heb bezwaar gemaakt,.. stomme is zelfs dat niet ik maar mijn gepensioneerde vader die sleutels daar heeft neergelegd (toen hij mijn andere auto gebruikte tijdens mijn vakantie - de periode dat de auto werd gestolen).

Link naar reactie

Heel lullig, maar dat is de verzekering niet aan te rekenen. 
 

Maar als ik t goed begrijp is dus ingebroken in de auto van je vader, daar vond men een sleutel van een bmw, en die bleek ernaast te staan. 

Link naar reactie
  • Administrator

En wat is er met de tweede sleutel gebeurd?

 

Die discussie over sleutel in afgesloten auto versus sleutel in afgesloten huis zou ik nog wel aandrurven namelijk. Maar als je wist dat er een sleutel miste (de andere dus, niet die in de afgesloten auto) en je daar niks mee hebt gedaan is het bij de meeste autoverzekeringen wel einde verhaal helaas.

Link naar reactie
Op 8-3-2022 om 15:58, Maurits zei:

En wat is er met de tweede sleutel gebeurd?

 

 

wat bedoel je precies maurits?

dat wanneer je een auto zou kopen met maar 1 sleutel je een probleem hebt en dat je dan eigenlijk alle sloten en sleutel moet vervangen voor een nieuwe set?

 

Link naar reactie
  • Administrator

@sandere39: Dat hangt van de feiten af.

 

Als achtergrond: de polissen van veel all risk / mini-casco verzekeringen geven aan dat je "alle" bij de auto horende sleutels moet hebben. Bij een E85 zijn dat er dus drie: de twee normale sleutels en het plastic sleuteltje (al vraag ik me af of verzekeraars zich daar bewust van zijn), 

 

Dan staat er meestal nog iets over "onvoorzichtigheid" en "onzorgvuldigheid". Daar staat dan bij dat als je wist dat er sleutels misten, maar je geen "adequate maatregelen" hebt genomen, dat er geen dekking voor diefstal is, ook al ben je all-risk oif mini casco verzekerd. Lekker vaag, en dat wordt natuurlijk altijd tegen je gebruikt.

 

Dan nu het antwoord op je vraag: als je een auto koopt waar niet alle sleutels bij zitten, zou ik van tevoren even contact opnemen met je verzekeraar en ze hun antwoord per email laten bevestigen. Ik denk dat het heel erg afhangt van de feiten: als je een auto koopt waarvan de vorige eigenaar 100% zeker weet dat hij een sleutel mist omdat die is afgevoerd met het vuilnis of in het IJsselmeer is gevallen denk ik dat het voor de verzekeraar goed genoeg is als je een nieuwe sleutel bestelt. Als je daarentegen een auto koopt waar nog maar één sleutel bij is omdat de andere sleutels bij een recente woninginbraak zijn gestolen denk ik dat de verzekeraar toch zal eisen dat je sloten gaat vervangen ja.

Link naar reactie

ja ok, dat laatste klinkt erg logisch ,maar dan moet de verkopende partij je dat wel vertellen natuurlijk..

 

dit soort dingen zijn altijd lastig er zijn zoveel dingen waar mensen niet aan denken of die ze gewoonweg niet weten...

 

een geldig scm keuringscertificaat is ook erg belangrijk....als de verzekering erom vraagt...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.