Ga naar inhoud

Elektrisch bedienbare stoelen inbouwen


Zwins

Aanbevolen berichten

Elektrisch bedienbare stoelen inbouwen

Goedemiddag,

Ik heb een z4 uit 2008 met handbediende stoelen met verwarming,als ik deze wil vervangen door elect bedienbare stoelen moet er dan nog een kabelbaan vervangen worden,of kan ik ze gewoon inpluggen en doen ze het dan?

Gr Rob 

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Rob, wil je electrische M stoelen met memory? Heb je in de kabelboom van de stoelverwarming meerdere losse onaangesloten connectoren, en hoe zit het met de bestukte pinnen? Het beste even fotootje plaatsen van de connectoren onder en naar je huidige stoel.

 

Het scheelt dat de bediening bij de E85 volledig in de stoel zit en niet b.v. in je deurpaneel. Ik meende dat je om die reden niets hoeft te coderen maar ben niet 100% zeker.

Link naar reactie
  • Administrator

@timewa: je hebt helemaal gelijk: je hoeft niets te coderen. Bediening zit in  de stoelen en een eventueel geheugen ook. Weet wel dat de GM5 module maar geheugen aan één kant aankan (dus links of rechts en niet aan beide kanten). Daar kun je dus ook niet tegenop programmeren.

 

@Zwins: als '08 ook de productiedatum is, dan moet je voor de stoelbediening extra kabels trekken. Anders dan bij de allereerste modellen (vanaf '03 tot ergens in '04) ligt er in de facelift modellen niet standaard meer de volledige kabelboom. De facelift modellen hebben dus niet standaard de bekabeling liggen voor de elektrisch bedienbare stoelen, tenzij af-fabriek daarmee geleverd of later toegevoegd. 

Link naar reactie
  • Administrator

Ik vraag me af of dat klopt. Op RealOEM noemen ze de stoelbediening bij kabelboom 1:

 

image.png.08a763b85b0bce10669b7294114662e3.png

 

459A is inderdaad de optiecode van elektrische stoelen met geheugen bestuurderszijde.

Link naar reactie

Kijk eens wat de uitgebreide kabelboom kost, b.v. bij de Ekris webshop. Zou best eens mee kunnen vallen, (<€100?), en dan zou ik gewoon die kabelboom inbouwen. Stoelen gaan er toch al uit, even netjes het tapijt e.d. weghalen en rustig de tijd voor nemen zodat je het netjes kunt doen.

Link naar reactie

Doublecheck even dat de kabel precies genoeg ruimte heeft om soepel mee te bewegen met de uiterste standen van de stoel, en niet te veel ruimte om ergens ongecontroleerd vast kan komen te zitten. En zorg voor goede trekontlasting zodat de connectoren zelf nooit mechanisch belast worden.

 

Succes met de klus!

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.