Ga naar inhoud

waar kijk ik naar: twee (beschadigde!) kabels


pierre724

Aanbevolen berichten

waar kijk ik naar: twee (beschadigde!) kabels

Dag forumgenoten,

 

Zoals bekend ben ik mijn nieuwe z4 aan het leren kennen.

Er heeft een krik op de verkeerde plek onder mijn ophanging gestaan rechtsachter,

en daarbij zijn deze twee kabel-beschermingen geraakt.

Linksachter lopen overigens géén draden onder mijn ophanging

 

eentje is een dunne nylon? draad met omkapseling.

De ander is een metalen draad met omkapseling?

 

 

 

IMG_8517.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kan niet goed zien vanuit welke hoek de foto is genomen, maar zijn dit niet gewoon remleiding en ABS sensor bekabeling? Hoort in ieder geval niet zo los te hangen als hier. Wiel er af halen, remmerij heel goed inspecteren en meteen vervangen. Als dit is wat ik denk dat het is dan moet je er niet zo mee rond gaan rijden.

Bovenste is bij nader inzien waarschijnlijk je remschijfslijtagesensor. Die is niet veiligheidskritisch, maar toch alles loshalen, vervangen waar nodig en in ieder geval de bekabeling netjes routen en vastzetten zoals het hoort. Spiek anders even in de tegenoverliggende wielkast hoe het hoort.

Link naar reactie

Het is een heel eenvoudige sensor: Een contact met een kunststof omhulling, dat metaal (massa) raakt als je remmen veel slijtage vertonen en te dun worden. Als die een vals alarm geeft of als de kabel stuk gaat is het niet per se een onveilige situatie.

 

Je ABS sensor echter is wel degelijk van belang voor de veiligheid. Als de kabel kapot is kunnen de wielomwentelingen niet meer gemeten worden en werkt je ABS en ook je ESP niet meer naar behoren. En je remkabel is uiteraard nog veel kritischer: Bij beschadiging/lekken komt je hele remfunctie in het geding. Als e.e.a. niet goed is gemonteerd in je wielkast dan moet je echt actie (laten) ondernemen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.