Ga naar inhoud
  • 0

Z3-verhogen


Gringo

Vraag

  • Antwoorden 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verhogen? Heb je zo'n enorme drempel voor de deur liggen of zitten er nu verlagingsveren onder je auto? Controleer dat laatste eerst even.

Nadat ik mijn Z3 met 3-4cm verlaagd heb, moet ik alleen de steilste drempels soms iets scheef nemen. Met het standaard onderstel was dat nooit een probleem.

Link naar reactie
  • 0
  • Administrator

De uitgangssituatie is inderdaad nogal van belang, net als de gesteldheid  van je huidige onderstel.

 

Ik kan met mijn E85 Z4 met een nieuw en ongeveer 1,5 cm lager afgesteld KW onderstel veel beter en sneller drempels nemen dan ik nog met het toen ongeveer 13 jaar oude OEM onderstel. Ik kan met die E85 trouwens ook beter en sneller drempels nemen dan met mijn E86 die nog steeds op het inmiddels 13 jaar oude OEM onderstel staat. Dat komt vooral omdat je met een ouder onderstel meer deining hebt.

 

Kortom: wat ligt er nu onder (zoals @MadMarky al vroeg) en wat is de staat / leeftijd daarvan?

Link naar reactie
  • 0
4 uren geleden, MadMarky zei:

Verhogen? Heb je zo'n enorme drempel voor de deur liggen of zitten er nu verlagingsveren onder je auto? Controleer dat laatste eerst even.

Nadat ik mijn Z3 met 3-4cm verlaagd heb, moet ik alleen de steilste drempels soms iets scheef nemen. Met het standaard onderstel was dat nooit een probleem.

 

4 uren geleden, MadMarky zei:

Verhogen? Heb je zo'n enorme drempel voor de deur liggen of zitten er nu verlagingsveren onder je auto? Controleer dat laatste eerst even.

Nadat ik mijn Z3 met 3-4cm verlaagd heb, moet ik alleen de steilste drempels soms iets scheef nemen. Met het standaard onderstel was dat nooit een probleem.

 

4 uren geleden, MadMarky zei:

Verhogen? Heb je zo'n enorme drempel voor de deur liggen of zitten er nu verlagingsveren onder je auto? Controleer dat laatste eerst even.

Nadat ik mijn Z3 met 3-4cm verlaagd heb, moet ik alleen de steilste drempels soms iets scheef nemen. Met het standaard onderstel was dat nooit een probleem.

 

4 uren geleden, MadMarky zei:

Verhogen? Heb je zo'n enorme drempel voor de deur liggen of zitten er nu verlagingsveren onder je auto? Controleer dat laatste eerst even.

Nadat ik mijn Z3 met 3-4cm verlaagd heb, moet ik alleen de steilste drempels soms iets scheef nemen. Met het standaard onderstel was dat nooit een probleem.

 

Hallo,

 

Ik heb die Z3 3 jaar geleden gekocht , ik denk dat je gelijk hebt, ik ga de dealer bellen en vragen naar de originele veren zowel van voor en achter. Mijn volgende vraag is  : ik wil ook een 18 inch velg/banden onderbrengen, wat moet ik allemaal rekening mee houden ? Ik zag een Z3 met 18 inches velgen/banden rijden.

 

Gaarne jullie reacties hieromtrent,

 

Mvg,

Gringo

1 uur terug, Maurits zei:

De uitgangssituatie is inderdaad nogal van belang, net als de gestedheid van je huidige onderstel.

 

Ik kan met mijn E85 Z4 met een nieuw en ongeveer 1,5 cm lager afgesteld KW onderstel veel beter en sneller drempels nemen dan ik nog met het toen ongeveer 13 jaar oude OEM onderstel. Ik kan met die E85 trouwens ook beter en sneller drempels nemen dan met mijn E86 die nog steeds op het inmiddels 13 jaar oude OEM onderstel staat. Dat komt vooral omdat je met een ouder onderstel meer deining hebt.

 

Kortom: wat ligt er nu onder (zoals @MadMarky al vroeg) en wat is de staat / leeftijd daarvan?

Bedankt maurits

Link naar reactie
  • 0

En de schokdempers? Als er andere onder zitten (áls, je hebt immers nog niet gekeken) kunnen die korter zijn waardoor ze niet werken met de standaard veren.

Ga gewoon eerst even kijken. Maximale stuuruitslag geeft vaak al redelijk zicht. Originele Sachs dempers en veren zijn zwart, verlagingsveren en kortere dempers hebben vrijwel altijd een hip kleurtje.

 

En wat betreft je wielen: 15, 16, 17, 18 en zelfs 19 inch kan allemaal. Bij de velg moet je rekening houden met de maximale breedte die in de wielkast past en met de ET-waarde. Als je veilig wil zitten zou ik een maximumbreedte aanhouden van 8,5J en een ET rond 45. Een iets lagere ET kan (tot +/- 30) maar dan komen je wielen wel wat verder naar buiten te staan.

Verder is het zaak om de juiste bandenmaat te vinden met een wanghoogte die klopt met de velgmaat. Correcte maten voor de Z3 zijn bijvoorbeeld 225/50R16, 225/45R17 en 225/40R18. De omtrek van al deze banden is gelijk en zoals je kunt zien geeft het tweede getal een indicatie van de wanghoogte.

Bijvoorbeeld Profile heeft pagina's met uitleg over velgmaat en bandenmaat

aangepast door MadMarky
Link naar reactie
  • 0

DIe veren zijn OE replacement dus dat zou moeten passen. De vraag is wel of je de originele dempers niet ook meteen wilt vervangen indien ze 20 jaar oud zijn 😉

 

En nog een ding: De veren aan de achterzijde zijn eenvoudig vervangbaar maar aan de voorzijde moet daarvoor de veerpoot uit elkaar. Doorgaans wordt daarom ook de veerpoot in zijn geheel vervangen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.