Ga naar inhoud
  • 0

Wielsensor bandenspanning


RAM74

Vraag

Wielsensor bandenspanning

Beste leden,

Ik ben sinds n half jaar in t bezit van n z4 (2.2 2004)  met originele velgen met druksensoren.

Onlangs heb ik een breedset velgen van de M3 (8 en 8,5j) aangeschaft maar niet beseft dat hier naast ventielen ook druksensoren op moeten.

 

Voor zover ik er nu uit ben kan ik er gewone ventielen in zetten, maar krijg dan steeds een storingsmelding.

Voorkeur is dus om in de nieuwe set ook ventielen met druksensoren te zetten. 

 

Nu is de vraag: welke?

En moet ik de auto bij n dealer opnieuw laten inlezen of is t "plug and play"

 

Zal vast niet de eerste zijn met dit probleem, maar kon er op dit forum niets over vinden (wat ik me niet voor kan stellen, maar dacht ik stel de vraag ff opnieuw. Komt t vast goed😉)

 

Groeten,

 

John

Link naar reactie
  • Antwoorden 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Populaire dagen

Beste reacties voor deze vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het bandenspanningsysteem bij dit model Z4 (E85) gaat niet via druksensoren in de wielen. De bandenspanning wordt berekend aan de hand van het ABS/DSC systeem. 

 

Wanneer de banden op de juiste spanning staan even een reset laten uitvoeren door iemand met een uitleesapparaat en dan zou de melding na een tijdje vanzelf verdwijnen. Misschien dat de melding vanzelf wel verdwijnt als je even rijdt, geen idee. 

Link naar reactie
  • 0
  • Administrator

Kun je helemaal zelf, zonder uitlezen, zonder programmeren en zoals @Casper355 al aangeeft: zonder druksensoren.

 

Zorg dat de banden op de goede spanning staan en volg dan het bandenspannings intialisatieproces zoals in je handleiding beschreven is. Het systeem meet dan de 0 situatie, het lampje gaat uit en pas weer aan als de bandenspanning afwijkt van die van de 0 meting. up:

 

Hou je mooi tijd over voor een voorsteltopic in de members gallery. :hypocrite:

Link naar reactie
  • 0
16 uren geleden, Maurits zei:

Kun je helemaal zelf, zonder uitlezen, zonder programmeren en zoals @Casper355 al aangeeft: zonder druksensoren.

 

Zorg dat de banden op de goede spanning staan en volg dan het bandenspannings intialisatieproces zoals in je handleiding beschreven is. Het systeem meet dan de 0 situatie, het lampje gaat uit en pas weer aan als de bandenspanning afwijkt van die van de 0 meting. up:

 

Hou je mooi tijd over voor een voorsteltopic in de members gallery. 

👍 bedankt voor de snelle reacties!

Geen sensoren dus.... scheelt me weer tijd en geld.

 

Voorsteltopic in de members gallery....🤔

Ik ga 's ff kijken...

(eerste keer dat ik me bij n forum heb aangemeld)

M3 velgen zijn hersteld en opnieuw gespoten. Zitten geen sensoren of ventiel meer op.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.