Ga naar inhoud

Klus- en Uitdeukdag inschrijvingstopic


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Op de 1 of andere manier heb ik allerlei posts gemist hier.... vakantie waarschijnlijk.

Ik heb wat dingen aangepast.

Overigens wordt er niks gespoten maar aan de overkant zit een spuitbedrijf, dat moet je wel even vantevoren regelen dan. Bel Detmar en hij vraagt het wel voor je.

Als je een koppelingsstop wil moet je gewoon even naar de bouwmarkt gaan en de spullen halen die Sledge had gehaald.

Misschien is het leuk als als ManFai, martijn en Z3 felix 2.8 ook met de toer meegaan?

Link naar reactie
  • Reacties 224
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oke jongens, ik heb Detmar nog even gesproken, we zijn welkom vanaf 9:30

Hij is al druk bezig ruimte te maken in en om z'n garage.

Als er onderdelen nodig zijn voor iets, moet Detmar dat voor 11:30 weten want dan kunnen er nog onderdelen komen.

Napoje wilde jij nou een klein beurtje doen? Wil ie wel graag even weten.

Het lichtbeeld kan bekeken worden.

Het beloofd een gezellig dagje te worden

Link naar reactie
Oke jongens, ik heb Detmar nog even gesproken, we zijn welkom vanaf 9:30

Hij is al druk bezig ruimte te maken in en om z'n garage.

Als er onderdelen nodig zijn voor iets, moet Detmar dat voor 11:30 weten want dan kunnen er nog onderdelen komen.

Napoje wilde jij nou een klein beurtje doen? Wil ie wel graag even weten.

Het lichtbeeld kan bekeken worden.

Het beloofd een gezellig dagje te worden

ja, heb m al gemaild

Link naar reactie
Gast Gast_Bob

Ook ik heb de datum in de agenda genoteerd.

Het lijkt me leuk de mensen te ontmoeten die regelmatig op mijn vragen heb gereageerd. Ik heb er vaak wat aan gehad.

En ik heb een nieuw geluidje. Zoals je elders op het forum kunt lezen heeft Detcar me goed geholpen met mijn wiellager. Ik was daar heel blij mee omdat ik zo vlak voor mijn vakantie zat. Dus dat geluid is weg.

De auto is redelijk goed belast tijdens mijn vakantie want we zijn een Gletscher op geweest. Natuurlijk niet letterlijk. Maar het was behoorlijk sleur en remwerk.

Bij thuiskomst merkte ik het volgende. Als ik iets te snel een drempel pakt lijkt het niet of er linksvoor iets los of vast springt. Je hoort zoiets als "pok".

Als ik op de motorkap druk bij stilstand, hoor ik niets maar je hoort het volgens mij alleen als de auto in-veert zoals bij het remmen. Het komt het meest voor bij het remmen en tegelijk een bocht naar rechts insturen.

Het zou leuk zijn als ze tijd hebben en anders kom ik gewoon een andere keer terug.

Groet

Bob

Link naar reactie
Is er op de klusdag op 23 juli iemand die verstand heeft van het loshalen en weer terugplaatsen van de linkerdeur-bekleding i.v.m. het nakijken en eventueel repareren van het linkerraam-mechanisme, omdat dat raam nauwelijks nog wil zakken????? Zo ja, dan kom ik hiervoor graag! Wie reageert?

Zaterdag 23 juli ben ik ook van plan om naar de klusdag te komen. Niet om aan m'n eigen auto te werken, maar misschien kan ik dan even naar je mechaniek van de deur kijken. Zoiets heb ik al meer gerepareerd. Ik denk niet dat het ernstig is wat je beschrijft want je raam gaat nog naar beneden, ook al gaat het moeilijk, dus de motor is dan meestal niet kapot.

Hallo DJ, je kan me op de lijst zetten voor de klusdag op 23 juli.

Geweldig en geruststellend, Aad! Héél graag, uiterst sympathiek. Zie je de 23ste. :foto: :foto:

Heb de 23ste waarschijnlijk chromen ruitensproeiers bij me. Met een beetje mazzel en lef :foto: kan ik die misschien dan nog plaatsen.

Link naar reactie
Is er op de klusdag op 23 juli iemand die verstand heeft van het loshalen en weer terugplaatsen van de linkerdeur-bekleding i.v.m. het nakijken en eventueel repareren van het linkerraam-mechanisme, omdat dat raam nauwelijks nog wil zakken????? Zo ja, dan kom ik hiervoor graag! Wie reageert?

Zaterdag 23 juli ben ik ook van plan om naar de klusdag te komen. Niet om aan m'n eigen auto te werken, maar misschien kan ik dan even naar je mechaniek van de deur kijken. Zoiets heb ik al meer gerepareerd. Ik denk niet dat het ernstig is wat je beschrijft want je raam gaat nog naar beneden, ook al gaat het moeilijk, dus de motor is dan meestal niet kapot.

Hallo DJ, je kan me op de lijst zetten voor de klusdag op 23 juli.

Geweldig en geruststellend, Aad! Héél graag, uiterst sympathiek. Zie je de 23ste. :foto: :foto:

Heb de 23ste waarschijnlijk chromen ruitensproeiers bij me. Met een beetje mazzel en lef :foto: kan ik die misschien dan nog plaatsen.

Gewaagd, ik heb er ook wel aan gedacht....... :foto:

Chrom-wischer.jpg

Link naar reactie

SD, naar mijn mening gaat dit echt te ver. Heb ze nog nooit op een Z gezien dus wie weet. Het probleem is, is dat de chrome wissers vaak een rubber van mindere kwaliteit hebben. Veel fabrikanten maken nu al gebruik van teflon technieken. Even ter vergelijking:

Bling bling wissers €6,95 à 2 stuks

Valeo/Bosch/SWF wissers €32,- à 2 stuks

Dus sta er niet van te kijken dat na de winter de stangen verroest zijn, en de rubbers uitgehard. :foto:

BTW, ik zie nu dat SD het had over de sproeiers, sorry!!! Opmerking gaat dus naar Chris. :foto:

Link naar reactie
Het gaat toch om ruitensproeiers,Rob??En niet om ruitenwissers. :foto:

oke oke......... bril niet op........ :foto: :foto: met teveel dingen tegelijkertijd bezig, straft zich gelijk af :foto:

Link naar reactie
SD, naar mijn mening gaat dit echt te ver. Heb ze nog nooit op een Z gezien dus wie weet. Het probleem is, is dat de chrome wissers vaak een rubber van mindere kwaliteit hebben. Veel fabrikanten maken nu al gebruik van teflon technieken. Even ter vergelijking:

Bling bling wissers €6,95 à 2 stuks

Valeo/Bosch/SWF wissers €32,- à 2 stuks

Dus sta er niet van te kijken dat na de winter de stangen verroest zijn, en de rubbers uitgehard. ^_^

BTW, ik zie nu dat SD het had over de sproeiers, sorry!!! Opmerking gaat dus naar Chris. :D

en wat adviseer jij eigenlijk voor ruitenwissers?

Link naar reactie

Zelf heb ik nu Valeo erop liggen, waar ik zeer tevreden over ben. Er zit een slijtindicator op iedere wisser die aangeeft wanneer ze aan vervanging toe zijn. Als ik mij niet vergis, is valeo ook oem op iedere BMW. SWF is meer voor de japanners. En de kwaliteit van Bosch wilt natuurlijk niemand over twisten. ^_^ Maar koop je ruitenwissers, kijk dan vooral naar de prijs, en bezuinig er niet op. Het blad moet soepel aanvoelen, en niet hard zoals je bij die goedkope modellen ziet.

Link naar reactie
meld ook even wat je wil klussen!

Rob gaat zijn linkerraam herstellen (gaat nauwelijks nog omlaag) en chromen ruitensproeiers monteren.

Staat op dit moment niet in de lijst, vandaar deze post.

Link naar reactie
meld ook even wat je wil klussen!

Rob gaat zijn linkerraam herstellen (gaat nauwelijks nog omlaag) en chromen ruitensproeiers monteren.

Staat op dit moment niet in de lijst, vandaar deze post.

En ook de DSC004291.JPG

Link naar reactie

De M-logo's zitten er op en je weet dat ik dat niet vind passen bij een 1.8. Plamuren en opnieuw spuiten wil ik ook (nog?) niet, dus ik denk dat ik de reguliere kieuwen voorlopig maar laat zitten, Huub.

Link naar reactie
DJL, alle onderdelen voor de koppelingstop zal ik meesturen samen met de seatbushings. Ik heb nog genoeg draadstand voor 6 stoppen. Je krijgt straks een mailtje van mij met verdere infozzz.... ^_^

COOL! mijn dank is enorm groot

Link naar reactie

Ik heb me nog niet echt aangemeld voor de klusdag, dus bij deze dan maar;

Ik werk tot 1 uur, dus ik ben er pas rond een uur of 2, als dat geen probleem is.

Wat ik wil doen:

- witte glaasjes in koplampen plaatsen. (als we ergens een geschikte oven hebben)

- chromen niertjes plaatsen.

- deze vervangen: stuzlager.gif

Link naar reactie
- deze vervangen: stuzlager.gif

Als je ze zelf meeneemt geen probleem. Als Detmar ze moet bestellen dan moet je dat ff aangeven. Ik krijg de indruk dat dit alleen geen doe-het-zelf klusje is... maar dat is geen probleem.

Link naar reactie
- deze vervangen: stuzlager.gif

Als je ze zelf meeneemt geen probleem. Als Detmar ze moet bestellen dan moet je dat ff aangeven. Ik krijg de indruk dat dit alleen geen doe-het-zelf klusje is... maar dat is geen probleem.

Ik heb ze vandaag opgehaald bij de dealer, Vervangen moet niet zo'n probleem zijn. Ik heb een aantal artikeltjes gevonden op internet waarin de vervanging stap voor stap beschreven word.

Voor wie het wil weten: Ze kosten 18,37 per stuk ex. BTW

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.