Ga naar inhoud
  • 0

Z3 2.8 2000 semi elektrische kap werkt niet meer goed. Hulp & tips gevraagd!


WilS

Vraag

Z3 2.8 2000 semi elektrische kap werkt niet meer goed. Hulp & tips gevraagd!

Hoi mede Z3 liefhebbers,

bij mijn Z3 2.8 bj. 2000 ( die ik al weer 8 jaar in bezit heb) werkt sinds afgelopen vrijdag de semi elektrische kap niet meer goed. Soms gaat ie gewoon netjes dicht ( of beter gezegd bijna dicht, het laatste gedeelte is altijd handmatig, soms niet. Met name bij het openen van de kap blijft ie meestal ergens halverwege “hangen”.

Ik heb ondertussen geleerd hoe ik de kap handmatig verder kan openen of sluiten (druk eraf halen door hendeltje/kraantje op de hydraulische unit aan de linkerzijde linksom te draaien). Maar ik zoek naar een echte oplossing om dit probleem te verhelpen.

Mijn vaste (niet BMW) garage heeft er maandag naar gekeken maar kan helaas geen data van de kap of de microswitches uitlezen. En kan me dus niet echt helpen….

Wie heeft er ervaring met dit probleem ? Of nog beter, wie kent er iemand die wel de data kan uitlezen ? (Ik woon in Limburg, maar geen probleem als ik daar wat verder voor moet rijden. Ik heb op dit moment vakantie)

De kap heeft ondertussen ook wat ouderdomsverschijnselen, en begint wat los te laten in linker en rechterbovenhoek bij het ruitje.

Het plastic ruitje is ook niet meer zo doorzichtig….
Dus eventueel wil ik ook de hele kap laten vervangen. Iemand daar nog tips voor ? Bij wie zou ik daar voor terecht kunnen?

 

Ik hoor graag jullie reacties.

Bij voorbaat dank!
 

Wil

Link naar reactie
  • Antwoorden 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Maurits,

 

bedankt voor de tip!

Helaas wordt er op dit moment op de site van Cabrioservice Memelink aangegeven dat ze momenteel geen nieuwe afspraken kunnen inplannen (vanwege drukte met hun andere bedrijf of zo). 
Ik ga ze (toch) ns n mailtje sturen.

Hopelijk kunnen ze toch wat tijd vrijmaken, voor het elektrische probleem en (op z’n minst) voor het vervangen van het ruitje.

 

Bedankt,

Wil

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen vrijdag toch maar de moeite genomen om vanuit Limburg naar Ruud in Reeuwijk te rijden. Microswitch in kap “ge bypassed”, en kap werkt weer! Met instructie waar extra op te letten ivm bypassen van microswitch. 
Nog geen 10 minuutjes werk, en gratis! 
Tips gekregen voor schoonmaken ruitje (ondertussen gedaan, schilt stukken!) en voor loskomend stikwerk.

Bedankt Ruud!

PS: Geen enkele reactie van Cabrioservice Memelink gehad.

Op zich niet vreemd, omdat ze op hun site al aangeven geen nieuwe afspraken aan te nemen.

Maar goed om te weten dat we dat adres wel kunnen vergeten.

(Toch bedankt voor de tip Maurits)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.