Ga naar inhoud

Knipperlicht indicatie in de HUD


Zetter

Aanbevolen berichten

Knipperlicht indicatie in de HUD

Ik heb een Z4 G29 (M40i) en de vraag of het mogelijk is in de HUD te laten aangeven of je knipperlicht aan staat. De rand van het stuur zit in de weg voor de lichtjes in het dashboard display. Natuurlijk kan ik het stuur verstellen, maar dat wil ik niet. En bovendien is die indicatie in de HUD veel prettiger. Daarnaast is het geluid bij knipperlicht nog aan bij een open kap niet te horen.

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik kan het met de Bimmercode app, in combinatie met de UniCarScan adapter. Op de site van Bimmercode staat onder de Supported Cars bij mijn F25 ook “HUD” als codeerbare optie. Ik zie dat bij de G29 echter niet. Zou nog geen probleem hoeven zijn, want de Bimmercode app kent ook een “expert mode” waarmee het dan waarschijnlijk wél lukt. Gokje wagen, of eens zoeken of het iemand anders al gelukt is met dit specifieke model, ik zal ook even zoeken. App met adapter is sowieso leuk hoor, lekker zelf dingen uitzoeken en instellen 🙂

 

Carly schijnt het al wel te kunnen, al, want dit soort programma’s zijn continu in ontwikkeling. 

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Dank je wel voor al je nuttige informatie. Ga eens wat op Duitse en Amerikaanse sites zoeken. Ook even naar Carly kijken.
Met Bimmercode is het o.a. ook mogelijk het bereik van de snelheidsmeter naar 330km uit breiden. Niet dat de M40i dat haalt maar staat leuk 😆

Link naar reactie

Geen dank.Ik lees het nog even goed en zie bij de Carly,dat alleen voor de G29's tot 2013 kan..... 🙄

(Overigens staat die zinsnede ook bij de X3, en ik weet zeker dat het bij een LCI X3 uit 2014 kan, standaardregeltje denk ik, zegt weinig.)

Turn signal in Head-Up Display
• on
• off
Show turn signals and hazard lights in the head up display. This function only works on models until 2013. To enable this option, please also activate ‘Turn signals in Head-Up Display – Addition’ in the iDrive module. (codable in KOMBI)

 

Of je met Bimmercode ook de begrenzer eraf kunt halen weet ik niet zeker 😄

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Heb vanmiddag gezocht. In Bimmercode lijkt het er op dat je niets in de hud kan coderen. Misschien in expert mode, maar dat gaat mijn pet te boven. Ik heb bimmercode een mail gestuurd met mijn vraag. Ben benieuwd of ik antwoord krijg.
Carly schijnt het wel te kunnen. Ga dat verder uitzoeken.

Link naar reactie

Ik heb Bimmercode met adapter zelf, Carly kan ik wel lenen. Ik vind Bimmercode zelf prettiger want Carly heeft een abonnementsstructuur, ik hou daar niet van. Maar normaal gesproken stel je dit soort settings maar 1x in, dus eigenlijk maakt het dan niet zoveel uit; lifetime Bimmercode is een jaar Carly zeg maar.
Ze hebben echter beide hun sterke punten.

Mijn ervaring: Carly kan wat meer via het menu, wat een “veilig gevoel” geeft. 
Bimmercode kan overall veel meer, door de “expert mode” alles wat Carly kan en zelfs meer, alleen moet je er wat dieper in, voelt als “iets meer risico nemen”. 
Het vervelende is dat je pas ziet wat je kunt coderen als je de OBD stekker plaatst en verbindt, heel erg afhankelijk van de opties in de auto en dan nog een G29 van begin 2019 zal anders in elkaar steken dan een van een week oud...

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Ik heb inmiddels wel gemerkt dat software updates van BMW alles weer naar "fabriekswaarden" terug zet. Zoals M-display, bestuurdersraam naar beneden bij instappen, rechterspiegel naar beneden als je de achteruit inschakelt. Dus moet je na een update alles weer opnieuw coderen.
Wacht het antwoord van Bimmercode even af. Maar of ik antwoord krijg, is de vraag en zo niet dan moet het toch maar Carly worden ondanks dat zij elk jaar rond de € 60,00 vragen voor hun licentie.

Link naar reactie

Ik ben erg benieuwd, laat maar even weten als het inderdaad lukt. Ennuh, niet vergeten, voor het wegschrijven altijd een backup, zodat je terug kunt. 🙂
 

*edit, rechterspiegel kantelen is trouwens in te stellen met het links/rechts knopje, als je de verstelling links hebt kantelt ie, rechts niet (uit m’n hoofd)

aangepast door 330dM
Link naar reactie
Op 10-4-2021 om 17:26, 330dM zei:

Ik ben erg benieuwd, laat maar even weten als het inderdaad lukt. Ennuh, niet vergeten, voor het wegschrijven altijd een backup, zodat je terug kunt. 🙂
 

*edit, rechterspiegel kantelen is trouwens in te stellen met het links/rechts knopje, als je de verstelling links hebt kantelt ie, rechts niet (uit m’n hoofd)

👍 👍 Thanks. Klopt. Knop voor spiegelverstelling dient in de bestuurdersstand te staan. Dan kantelt bij inschakelen van de achteruit de rechter buitenspiegel.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Sorry vergeten de verdere gang van zaken te rapporteren.
Carly support gemaild met de vraag over de richtingaanwijzers in de HUD. Kreeg een vaag antwoord: als je Carly gaat gebruiken dan geeft het programma aan welke opties beschikbaar zijn. Met andere woorden: niet zeuren. Gewoon € 120,00 uitgeven en dan zie je het wel 🙈🙈
De nieuwste Carly OBD adapter van een kennis geleend. De door mij gewenste optie zit er niet in. En nog de nodige andere coderingsmogelijkheden ook niet die voor de E85 en E89 (Z4) wel beschikbaar zijn. kwam ook nog een codering tegen, die uitgevoerd zou kunnen worden, Maar die werkte niet.
Al met al  zijn Carly en Bimmercode geen bruikbare opties, althans voor mij. Ik heb dus maar de eenvoudige oplossing gekozen: stuur iets hoger gezet waardoor ik de knipperlicht signalen wel prima kan zien. 😂😂 En een aantal zaken door Thommy.nl laten coderen.

Link naar reactie

Eigenlijk wat ik al verwacht had. Als het straks mooi weer is en de kap is open heb je toch geen tijd om naar je knippers te kijken 😎

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Ik verwachtte dat eigenlijk al. Lang niet altijd kan dat in de HUD’s van BMW. Hangt af van de modules die in de auto zitten en zelfs die zijn in het zelfde type anders. 
Maar wel misleidend van Carly dat zij in hun promotie zeggen dat dit in een G29 zou kunnen. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.