Ga naar inhoud
  • 1

verschillende uitvoeringen ?


MarcelloT

Vraag

verschillende uitvoeringen ?

Geachte Z genoten.

Omdat ik het forum eigenlijk als een soort vraagbaak gebruik, moet ik bekennen dat als ik geen problemen heb met Z4, ik hier ook minder vaak ben.

Mijn E 85 gaat probleemloos, maar af en toe lonkt de E 89 , soms bij vlagen, maar de laatste tijd toch steeds vaker 😉

Ok ik beken, ik ben mij aan het oriënteren.

Ik zou graag een automaat willen, uit 2010, 2011 of 2012.

Nu zie dat ik dat twee soorten/uitvoeringen zijn mbt tot de versnellingspook (heet dat eigelijk ook zo bij een automaat?) 

Hier twee foto's, beide e89 beide uit 2011, maar verschilden soorten pookje, wat is het naast het optische, het verschil, weet iemand dat?2062499527_Schermafbeelding2021-03-23om15_54_09.png.4122d663441a36fc1cb181c73b587767.png982994219_Schermafbeelding2021-03-23om15_53_34.png.9a1473b26d3f46cbaba4e1262a4969c1.png

aangepast door MarcelloT
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn inziens is de bovenste de nieuwe versnellingsbak, met dubbele koppeling
De onderste is conventionele automaat, oud, heeft minder waarde (mijn inziens)
Hoe de formele benamingen heten, geen idee, rij al jaren BMW, maar dat weet ik niet.

Succes...ik zou de E85 houden 😉

Link naar reactie
  • 0
  • Administrator

De bovenste is een DCT, ofwel met dual clutch. Die heeft 8 trappen.

 

De onderste is een traditionele automaat (dus geen dubbele koppeling) met 6 trappen. 
 

De DCT rijdt veel verfijnder dan de traditionele automaat. Daarom kom je in nieuwe auto’s nu ook vooral dual clutch varianten tegen.

Link naar reactie
  • 0

Hier dan een antwoord van iemand die *wel* een E89 heeft (met automaat). 😉

 

Welke automaatbak je koopt hangt af van welke motorisering je wilt. 

 

SDrive23i en 30i geleverd met 6-bak ZF 6HP19. Prima degelijke automaat. Volgens huidige standaarden "basic". Past prima bij het goedmoedige karakter van de N52.

 

SDrive 35i en 35iS geleverd met 7-traps DCT. Getrag GS7D36BG/SG. Automaat met dubbele koppeling. Instant verzetten. Sportbak.

 

SDrive 18i, 20i en 28i geleverd met 8-bak ZF 8HP45. Prima moderne automaat. 

 

De pook van de 6hp19 is het tweede plaatje. De pook van de 8HP45 en DCT is zoals op het eerste plaatje.

aangepast door Ewout
  • Like 2
Link naar reactie
  • 0

Overigens kan je de ‘oude’ automaat pook wel vervangen door de nieuwe pook knop. Staan wat video-tjes op you tube. @Blackwwz3 heeft dat in zijn e89 gedaan. Je hebt dan wel de schakel indicatie op de pook en de tunnel. 

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook de zak van de handbak monteren dan heb je alleen de indicatie op de nieuwe pook. 

 

Echter, de pook ombouw wordt door een gerespecteerd lid van Zroadster.com niet meer aanbevolen: (plastic binnenwerk breekt en dan kan je - zonder de boel te demonteren - de pook niet meer verzetten.

 

https://www.zroadster.com/forum/threads/kann-ich-den-automatikwahlhebel-knauf-austauschen.86314/page-6#post-3046212

aangepast door Ewout
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.